دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مرداد 1397 - 15:00

اضطراب ارثی است

نتایج تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که انسان اضطراب را از والدینش به ارث می‌برد.
کد خبر : 300701

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، دانشمندان موفق به کشف مسیری در مغز میمون شده‌اند که به صورت ارثی و از نسل قبلی به آنها می‌رسد. به گفته دانشمندان، این مسیر مغزی خطر ابتلا به اختلالات اضطراب را در میمون‌ها بیشتر می‌کند. اگر این اکتشاف در انسان‌ها نیز صدق کند، می‌تواند کاربردهای زیادی در درمان اضطراب بیش از حد داشته باشد.


باوجود این که اختلال اضطراب یکی از فراگیرترین و ناتوان‌کننده‌ترین اختلالات عصبی است و افراد زیادی از سراسر جهان از این اختلال رنج می‌برند اما این امر بدین معنا نیست که این بیماری را به‌خوبی درک می‌کنیم.


دانشمندان می‌داند که عوامل محیطی و ژنتیکی در اختلالات اضطراب نقش دارند اما دقیقا نمی‌دانند که این اختلال چگونه از نسلی به نسل بعدی انتقال داده می‌شود.


حالا نتایج مطالعه اخیر اطلاعات جدیدی را درباره نحوه توسعه اضطراب به ارمغان آورده است. این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه اضطراب مغز را تغییر می‌دهد و چگونه از والدین به کودکان می‌رسد.


محققان با استفاده از تصویرسازی تشدید مغناطیسی کارکردی مغز صدها میمون جوان با سطح اضطراب متفاوت را بررسی کردند. تمرکز اصلی دانشمندان روی حالت‌های اضطراب شدید بود چراکه این عوامل خطر ابتلا به اختلالات اضطراب و افسردگی را در کودکان انسان افزایش می‌دهد.


نتایج این مطالعه نشان داد که اتصال عصبی میان دو بخش آمیگدال (مرکز ترس در مغز) وجود دارد که با اضطراب در میمون‌های جوان ارتباط مستقیم دارد. مشخص شد که پیوندهای نورونی مورثی هستند و هسته مرکزی آمیگدال به نوار انتهایی آمیگدال متصل می‌کند.


انتهای پیام/4021




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته