دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 خرداد 1397 - 10:54
سردار آسودی:

اعتماد به جوانان ویژگی عملیات بیت‌المقدس بود

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: اعتماد و سپردن کار به جوانان تجربه دوران دفاع مقدس و به ویژه عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر بود.
کد خبر : 282626

سردار محمدعلی آسودی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر درباره اینکه چگونه می‌توان دستاوردهای فتح خرمشهر را در جامعه امروز به میدان عمل آورد، اظهار کرد: عنصر معنویت از با اهمیت‌ترین رموز موفقیت ما در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر عزیز بود. چرا که تجهیزات و امکانات ایران در آن روزها نسبت به ارتش عراق که 47 کشور جهان اعم از آمریکا، شوروی و برخی کشورهای اروپایی، او را حمایت می‌کردند، بسیار محدود بود و آنچه ما را مقابل آن لشکر عظیم دشمن برتری می‌داد، عنصر معنویتی بود که رزمندگان داشتند.


وی با بیان اینکه امروز هم اگر در هر موضوعی معنویت را بکار بگیریم به پیروزی‌های غیرقابل تصور می‌رسیم، تاکید کرد: ما عملیات بیت‌المقدس را با چند روز فاصله از عملیات فتح‌المبین شروع کردیم که هیچ نیروی مسلحی نمی‌تواند در فاصله کوتاه از یک عملیات بزرگ آن هم با امکانات ناچیز، عملیات دیگر را انجام دهد و جوانان ما با ایمان و باوری که داشتند این کار را کردند و پیروز شدند.


مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه، گفت: جنگ، امروز برای کشور ما جنگ اقتصادی و فرهنگی است؛ بنابراین هدف اصلی استکبار در این جنگ نرم زدن اعتقاد و معنویت مردم است. چرا که آنان خوب می‌دانند ملت ایران با قدرت ایمان و معنویت تاکنون پیش رفته و شکست ناپذیر بوده است.


سردار آسودی وحدت را رمز دیگری برای موفقیت جامعه عنوان کرد و بیان داشت: آن زمان برای اینکه ما بتوانیم طبق فرمان امام خرمشهر را آزاد کنیم، تمام نظام، نیروهای مسلح و مردم با یکدیگر همدل شدند و این رمز آزادسازی خرمشهر شد. هرکجا تمام ظرفیت‌های نظام کنار هم قرار بگیرند می‌توانند اقدامات مهمی انجام دهند، ناممکن‌ها را ممکن و ما می‌توانیم را محقق کنند.


این رزمنده حاضر در عملیات آزادسازی خرمشهر با اشاره به اینکه در عملیات بیت‌المقدس همه گوش به فرمان ولایت بودند، تصریح کرد: در آن روز امام عزیزمان شعار ما می‌توانیم را در مردم القا کردند؛ بنابراین اگر توکل و وحدت داشته باشیم و پیرو ولایت فقیه باشیم، می‌توانیم از سخت‌ترین بحران‌ها عبور کنیم.


وی اعتماد به جوانان را رمز دیگر پیروزی عملیات بیت‌المقدس دانست که باید مورد توجه کارگزاران باشد و گفت: در دوران دفاع مقدس بالاترین سن فرماندهان ما 27 سال بود. ما فرمانده لشکر داشتیم که 18 یا 19 سال داشت تا قرارگاه کربلا که سن فرماندهان به 27 می‌رسید و این اعتماد و سپردن کار به جوانان تجربه دوران دفاع مقدس و به ویژه عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر بود.


مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه امروز هم باید این اعتماد را به جوانان داشته باشیم تا پیروز میدان‌های سخت باشیم، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در تعریف جوانان امروز فرمودند که جوانان ما امروز اگر بهتر از جوانان دوران دفاع مقدس نباشند، کمتر از آنان نیستند. ما باید به جوانان اعتماد کنیم و کار را به آنان بسپاریم تا آینده کشور را تضمین کنند.







انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته