دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1397 - 21:57
مدیر وصول حق بیمه سازمان تأمین اجتماعی تشریح کرد

مهلت 2 ماهه کارفرمایان برای ارسال مدارک به شعب تأمین اجتماعی

مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی در خصوص بخشودگی جرائم دیرکرد کارفرمایان گفت: کارگاه‌هایی که ورشکست یا تعطیل شده‌اند، بخشیده نمی‌شوند؛ زیرا قانون‌گذار این تسهیلات را به کارفرمایان خوش حساب دارای کارگاه‌ فعال ارائه کرده است.
کد خبر : 278145

به گزارش ، مهرداد قریب مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی درخصوص بخشودگی جرائم کارفرمایان در برنامه روی خط خبر گفت: این بخشودگی در سال 96 برای کارفرمایان اجرا شد ولی به دلیل اینکه تعدادی از کارفرمایان موفق به ارسال درخواست یا مدارک خود به شعب سازمان نشدند در سال 97 نیز با توجه به درخواست کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد طرح را در تاریخ 9 اردیبهشت 97 به هیات وزارت ارسال کردند تا تصویب شود.


وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد و بخشنامه بخشودگی از سوی سازمان تأمین اجتماعی مطرح شد، گفت: بلافاصله یک روز پس از ارسال نامه، بخشنامه صادر و به واحدهای اجرایی ارسال شد. کارفرمایان می‌توانند به مدت دو ماه یعنی از تاریخ 10 اردیبهشت 97 تا 10 تیر ماه 97 درخواست بخشودگی خود را همراه با مدارک به شعب سازمان تامین اجتماعی اعلام کنند و شعب سازمان پس از بررسی و پذیرش درخواست کارفرمایان بخشودگی را لحاظ می‌کند.


قریب اظهار کرد: تمام کارفرمایانی که بدهی آنان مربوط به قبل از 29 اسفند 95 باشد باید در خواست و دلایل بحرانی بودن شرایط را به سازمان تامین اجتماعی ارائه دهند. تمامی واحدهای تولیدی،‌ صنعتی،‌ معدنی،‌ خدماتی، حقیقی و حقوقی اعم از دولتی یا غیردولتی می‌توانند از طرح بخشودگی جرائم استفاده کنند.


مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی افزود:بررسی بخشودگی‌‌ها در سه بخش صورت می‌گیرد بررسی بدهی‌های تا 5 میلیارد ریال برعهده شعبه است. بدهی‌های تا سقف 20 میلیارد ریال در ستاد استان بررسی می‌شود و همچنین بدهی‌های بلاتر از 20 میلیارد ریال به ستاد سازمان مرکزی ارجاع داده می‌شود و پس از بررسی سازمان و ابلاغ به کارفرمایان تقسیط بدهی انجام می‌گیرد.


وی ادامه داد: در پرداخت بدهی به صورت اقساط اگر کل بدهی تا یک سال پرداخت شود همه جرائم بخشیده می‌شوند،‌اگر بازپرداخت 18ماهه باشد 85 درصد و اگر پرداخت‌ها 24 ماهه باشد بخشودگی به 75 درصد می‌رسد. همچنین پرداخت 30 ماهه با بخشودگی 60 درصدی و بازپرداخت 36 ماهه با بخشش 50 درصدی همراه است.


قریب تصریح کرد: کارگاه‌هایی که ورشکست یا تعطیل شده‌اند، مورد بخشش قرار نمی‌گیرند. زیرا قانونگذار این تسهیلات را برای کارفرمایان خوش حساب دارای کارگاه‌های فعال ارائه داده است. بیمه شدگانی که نیمه فعال باشند و تا دو ماه آینده به ادامه فعالیت پرداخته و درخواست خود را ارائه کنند نیز مشمول قانون بخشودگی می‌شوند.


مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی این طرح برای بالا بردن توان کارفرمایان انجام شده است و نیت اصلی این طرح کمک به کارفرمایان خوش حسابی است که تقصیری در بدهی خود ندارند و به دلایل آتش‌سوزی،‌ سیل،‌ زلزله و نوسانات ارزی دچار مشکل شدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته