دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 ارديبهشت 1397 - 16:53

میراث جاویدان کتاب و شعر ایران را در حافظه‌ تاریخی جهان ماندگار می‌کنیم

معاون فرهنگی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی، در آئین گشایش سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: باید میراث جاویدان سرزمینمان را دوباره احیا کنیم و نام ایران با کتاب و شعر در حافظه‌ تاریخی جهان ماندگار شود.
کد خبر : 277086

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از ستاد خبری و رسانه‌ای سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: تقارن روز نخست نمایشگاه کتاب تهران با نیمه شعبان که یکی از اعیاد مسلمانان و بخصوص شیعیان است را به فال نیک می‌گیریم تا پُربارتر از سال‌های قبل باشد و به جائی برسیم که کل ایران از نمایشگاه کتاب دیدن کنند.


جوادی افزود: این نمایشگاه از طرفی با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی متقارن است و انشاالله امسال بیش از 4 میلیون بازدیدکننده داشته باشیم.


وی خاطرنشان کرد: ایران سرزمین کتاب و شعر است، ما مردمان اهل کتاب و شعر هستیم، معنای کتاب و شعر، دانایی و عشق است.


معاون فرهنگی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی در پایان گفت: باید میراث جاویدان سرزمینمان را دوباره احیا کنیم و نام ایران با کتاب و شعر در حافظه تاریخی جهان ماندگار شود.


نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پُلی برای ارتباطات فرهنگی


معاون وزیر فرهنگ تونس نیز ضمن خیرمقدم به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اهل قلم و دیگر حضار گفت: بی‌شک این ارتباط و حضور بیانگر سطح عالی روابط میان دو کشور ایران و تونس است و این حضور باعث پیشرفت روابط دو کشور و پلی برای ارتباط فرهنگی است.


آمال هشانه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باعث خوشحالی است که ما در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران در کشوری با فرهنگ قوی حضور داریم و این فرصت به کشور ما داده شد تا بتوانیم فرهنگ خودمان را در زمینه‌ کتاب و فناوری با مردم به اشتراک بگذاریم.


وی افزود: ما به طور مستمر برای مشارکت فرهنگی کار می‌کنیم تا بتوانیم همکاری‌های مثبتی به لحاظ کمی و کیفی داشته باشیم.


معاون وزیر فرهنگ تونس ادامه داد: همچنین برای تبادل تجارب فرهنگی در زمینه‌‌های هنری، نوآوری و مشارکت در زمینه‌های میراث فرهنگی آماده‌ایم و سعی می‌کنیم تا در زمینه‌های موسیقی و سینما هم سهیم باشیم.


معاون وزیر فرهنگ تونس اظهار کرد: ما با حضورمان در نمایشگاه کتاب تهران سعی بر نشان دادن چهره‌ای واقعی از تونس داریم و با آغوش باز از فرهنگ‌‌های مختلف استقبال می‌کنیم و همچنین قوانین جمهوری اسلامی ایران را در تونس تدریس می‌کنیم چراکه؛ این قوانین از ارزش‌ها حمایت می‌کند.


هشانه با بیان اینکه ایران کشوری است که از تمامی فرهنگ‌ها استقبال می‌کند، خاطرنشان کرد: ما در دولت تونس در حفظ و صیانت از میراث فرهنگی تلاش می‌کنیم و همچنین در سیاست‌گذاری دولت تونس تلاش بر مطالعه داریم چون این موضوع حافظ میراث تمدنی ماست و ما قصد داریم دانش‌آموزان را در مقاطع دبستان و مهدکودک‌ها برای مطالعه تشویق کنیم.


معاون وزیر فرهنگ تونس در پایان با اشاره به اینکه بودجه‌های خاصی هم برای برپایی کتابخانه‌ها داریم یادآور شد: پروژه‌ی بعدی ما برپایی شهری فرهنگی است که از تمامی اصحاب فنون و ادب استقبال به عمل آمده و این مکان به قطب اصحاب هنر و البته پایتخت فرهنگی تونس تبدیل شود.


گفتنی است، سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته