دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

لاهوتی‌:‌ استعفای رئیس سازمان هواپیمایی نوعی همدردی با بازماندگان سانحه آنتونف 140 است

با گذشت 4 ماه از برکناری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، این بار جهانگیریان صندلی ریاست خود در سازمان هواپیمایی کشور را ترک کرد. استعفایی که پس از اتفاقات پیش‌آمده برای این سازمان بحث برانگیز شده است.
کد خبر : 27391

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، در روزهای پایانی سال گذشته محمدعلی ایلخانی که ریاست شرکت فرودگاه‌های کشور را بر عهده داشت، از سمت خود برکنار شد. اگرچه این اقدام ناگهانی و بدون اطلاع وی حواشی بسیاری را به همراه داشت، دومین صندلی مهم در صنعت هوایی نیز تنها با گذشت چند ماه از این اتفاق خالی شد.


البته جهانگیریان استعفای خود را از چند ماه گذشته به آخوندی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده بود که با گذشت چند ماه، همچنان با استعفای وی موافقت نمی‌شد.


استعفای رئیس سازمان هواپیمایی با توجه به حاشیه‌های مربوط به واردات 9 هواپیمای شرکت هواپیمایی ماهان و البته روشن نشدن دلایل سقوط هواپیمای آنتونف 140 که حالا بیش از 11 ماه از آن می‌گذرد، قابل تامل است. حتی برخی علت این استعفا را فشار نمایندگان مجلس بر جهانگیریان برای اعلام دلایل سانحه می‌دانند.


در همین باره یک عضو کمیسیون عمران مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا در پاسخ به این سوال که آیا استعفای رئیس سازمان هواپیمایی با فشار نمایندگان مجلس بوده است، گفت: استعفای جهانگیریان بسیار منطقی و نوعی همدردی با بازماندگان سانحه آنتونف 140 است که البته نمایندگان نیز در این استعفا به تاثیر نبودند.


مهرداد بائوج لاهوتی با بیان اینکه سانحه آنتونف و دیگر مسائل این سازمان و عدم توجه جهانگیریان به مباحث کارشناسی، همه از دلایل این استعفا هستند، افزود: اداره سازمان هواپیمایی بحثی کارشناسی است، اما در 25 اسفندماه سال گذشته کارشناسان این سازمان نامه‌ای را با موضوع بی‌توجهی جهانگیریان به مباحث کارشناسی امضا و به وزیر راه و شهرسازی تقدیم کردند.


وی با بیان اینکه متاسفانه بی‌توجهی رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به مباحث کارشناسی سانحه آنتونف 140 را رقم زد،‌ تصریح کرد: حتی ادامه ریاست ایشان در این سازمان می‌توانست حادثه‌های دیگری را ایجاد کند و یقینا وزیر راه و شهرسازی نیز به منطقی بودن این استعفا رسیده بودند.


لاهوتی با تاکید بر اینکه ریاست در سازمان هواپیمایی کشوری به لحاظ نیازمند بودن به دید کارشناسی با سازمان‌های دیگر متفاوت است، ادامه داد: سکان‌دار این سازمان باید رشته تحصیلی مرتبط با صنعت هوایی و فضا داشته باشد تا مدیریت وی با مباحث مربوط در سازمان همخوانی داشته باشد. همچنین رئیس سازمان هواپیمایی کشور باید خلبان را درک کند و هواپیما را نیز بشناسد.








25 اسفندماه سال گذشته کارشناسان این سازمان نامه‌ای را با موضوع بی توجهی جهانگیریان به مباحث کارشناسی امضا و به وزیر راه و شهرسازی تقدیم کردند

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی درباره تعیین جانشین برای ریاست سازمان هواپیمایی کشوری نیز اظهار کرد: تعیین رئیس سازمان و تصمیم‌گیری درباره آن حق شخص وزیر راه و شهرسازی است، اما امیدواریم جانشین جهانگیریان یک نفر از بدنه کارشناسی سازمان و آشنا به مباحث کارشناسی صنعت هوایی باشد.


وی در پاسخ به این پرسش که آیا استعفای جهانگیریان در اعلام دلایل سانحه سقوط سانحه آنتونف تداخلی ایجاد نخواهد کرد، تاکید کرد: روشن شدن دلایل سانحه آنتونف در حال گذراندن پروسه‌ای در سازمان هواپیمایی است و علاوه بر آن نمایندگان نیز در راستای اجرای بند پ ماده 49 آیین‌نامه داخلی در حال تهیه گزارشی هستند.


این عضو کمیسیون عمران مجلس نهم بیان کرد: ما به دنبال آسیب رساندن و وارد کردن اتهام به فردی نیستیم، بلکه هدف ما مشخص شدن علت این سانحه برای کمک به سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی و جلوگیری از وقوع چنین حوادثی است.


لاهوتی خاطر نشان کرد: ما هیچ اقدامی را بدون نظر وزیر راه و شهرسازی انجام نخواهیم داد و یقینا گزارش علت سانحه آنتونف 140 نیز با مشورت آخوندی از سوی نمایندگان جمع‌بندی خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته