دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 بهمن 1393 - 16:42
غرویان در نشست تخصصی " اعتدال و انقلاب اسلامی" واحد اسلامشهر تاکید کرد

ضرورت اعتدال در مفاهیم دینی/نگاه رو به آینده در اسلام شناسی

آیت الله غرویان با تاکید بر ضرورت اعتدال در مفاهیم دینی گفت: اعتدال در تفسیر و اجتهاد و ترسیم تصویری بهشتی از اسلام ضرورت دنیای امروز است.
کد خبر : 2725

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، آیت الله محسن غرویان با حضور در نشست تخصصی " اعتدال و انقلاب اسلامی" که ساعتی پیش به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور دانشگاهیان واحد اسلامشهر در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد، با اشاره به جنبش های اسلام ستیزی در دنیای امروز بر اعتدال در تفسیر و اجتهاد و ترسیم تصویری بهشتی از اسلام تاکید کرده و آن را ضرورتی انکارناپذیر دانست.


این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اعتدال گرایی، آینده نگری، حرکت و نگاه رو به جلو در اسلام شناسی و معرفی اسلام؛ گذشته نگری برخی افراطیون را امری نکوهیده دانست که جز آسیب زدن به ریشه اسلام نتیجه دیگری نخواهد داشت.


غرویان با تبیین وجوه افتراق فلسفه و عرفان؛ تشکیل عرفان های نوظهور و کاذب در جامعه برای جذب جوانان را هشداری جدی قلمداد و خاطرنشان کرد: باید در این زمینه کاملاً هوشیار بوده و با ارائه تصویری عرفانی از اسلام و خدا که آمیخته با عشق، مهربانی، لطافت، عاشق و معشوق است؛ شعله توطئه های شوم این عرفان های کاذب را که اسلام را نشانه گرفته اند؛ در نطفه خاموش کنیم.


وی اعتدال در اجتهاد، اعتدال در استنباط و اعتدال در شناخت و معرفی اسلام را اموری بسیار مهم دانست که باید در اولویت های پژوهشی مراکز علمی و دانشگاه ها جای گرفته و بصورت علمی بدانها پرداخته شود.


غرویان حضور عالمی اعتدال گرا را در رأس دولت یازدهم امری ارزشمند و ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: اعتدال، شعاری است که ریاست جمهوری بیان کردند و لازم است که بطور علمی و محققانه؛ و بر اساس پژوهش های علمی بدان پرداخته شود.


وی تاکید کرد: "امروز اندیشه ای اعتدالی در جامعه در حال پاگرفتن است؛ ولیکن مورد هجمه برخی از افراطیون قرار میگیرد؛ فلذا یکایک ما وظیفه داریم تا با آگاهی و بصیرت، پارادایم های فکری افراد، علما و روحانیون مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و بهترین و معتدل ترین آنها را انتخاب کنیم؛ چراکه اگر نگاه معتدل و روبه آینده نداشته باشیم؛ ناگزیر به بن بست فکری و تمدنی خواهیم رسید. "


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته