دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در جلسه هیات رییسه مطرح شد

تهیه برنامه پنج ساله دوم دانشگاه آزاد اسلامی/ تاسیس پژوهشگاه علوم نوین

جلسه هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز به ریاست دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. دکتر میرزاده در این جلسه به تدوین طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در تدوین این طرح باید همه معاونتها همکاری و دقت کافی داشته باشند، زیرا همانطور که می دانید برنامه ششم دانشگاه در حال تدوین است که این دو جدا از یکدیگر نیستند.
کد خبر : 26995

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به طرح آمایش در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در خصوص طرح آمایش دکتر رهنما و همکارانشان طرح پیشنهادی خود را ارائه داده اند، اما باید در این رابطه دقت بسیاری صورت گیرد تا طرحی جامع به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود، ضروری است طی جلسات بعدی نواقص موجود رفع شود.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان مطالبه رییس جمهور در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در زمان بازدید از دانشگاه آزاداسلامی مبنی بر ارائه طرح آمایش دانشگاه آزاد اسلامی به شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: از آنجاکه طرح آمایش دانشگاه پس از تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی همانند یک سند لازم الاجراست و امکان تغییر آن وجود ندارد، از همین منظر است که نگارش طرح آمایش بسیار حساس و پر اهمیت است.


دکتر میرزاده با بیان اینکه طرح آمایش در سرنوشت دانشگاه تاثیر گذار است، گفت: در تدوین این طرح باید همه معاونت ها همکاری و دقت کافی داشته باشند زیرا همانطور که می دانید برنامه ششم دانشگاه در حال تدوین است که این دو جدا از یکدیگر نیستند.


وی به تشکیل دانشگاه های استان اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای طرح دانشگاه آزاد اسلامی استان، مراکز استان ها در حال شکل گیری هستند و دبیرخانه ها تشکیل و روسای شوراها انتخاب شده اند و این یک بازآرایی و ساختار نو از نظر مدیریتی است که باید در تدوین برنامه ششم در نظر گرفته شود.


ضرورت‌های طرح آمایش سرزمین


دکتر میرزاده با بیان اینکه همانطور که رهبری در طرح آمایش سرزمین فرموده اند «باید ضرورت های هر اقلیمی در نظر گرفته شود»، گفت: در تدوین طرح آمایش برای یک واحد دانشگاهی باید به تاثیر این واحد در سطح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی توجه شود.


وی به تشکیل کارگروهی میان سازمان مرکزی و استان ها اشاره کرد و افزود: برای سرعت بخشی در اجرای امور می توان کارگروه هایی را تشکیل داد، تا به امید خداوند بتوانیم اواخر مرداد ماه پیش نویس برنامه های مذکور را تهیه کنیم.


دکتر میرزاده به توسعه تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و افزود: دانشگاه مسئول ایجاد شغل نیست زیرا افرادی هستند که برای منزلت اجتماعی تحصیل میکنند. ما باید شرایط لازم برای این افراد را فراهم کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی امکانات لازم را برای این تقاضای اجتماعی فراهم کرده است.


در ادامه دکتر رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه زمانیکه از آمایش صحبت می کنیم منظورمان علم و فناوری است، گفت: در پیش نویس تهیه شده بایدوضعیت هر استان در چند شاخص: اقلیم، جمعیت کل و جمعیت متقاضی آموزش عالی، قابلیت ها و جایگاه آموزش عالی در نظر گرفته شود.


تاسیس پژوهشگاه علوم نوین در دانشگاه آزاد اسلامی


دکتر میرزاده به تاسیس پژوهشگاه علوم نوین در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در رابطه با بحث پژوهشگاه علوم نوین، دکتر روحانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید کردند که این دانشگاه در زمینه مسائل پژوهشی، بین واحدها و طرح ها هماهنگی به وجود آورد.


اهم مصوبات جلسه امروز هیات رئیسه


در جلسه هیات رئیسه امروز، نامه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی درخصوص گزارش بازطراحی ساختار سازمانی معاونت آموزشی مطرح و مقرر شد با همکاری کلیه معاونت ها و استان ها با دقت بیشتری موضوع پیگیری شود و پیش نویس نهایی حداکثر تا پایان مردادماه ارائه شود.


همچنین موضوع نامه معاونت دانشجویی در خصوص کتابچه آماری خوابگاه های واحدهای دانشگاهی مطرح و مقرر شد در چارچوب قرارداد با سازمان گردشگری و شرکت توسعه گردشگری دانشگاه، مصوب شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانشگاه، با همکاری معاونت های دانشجویی، فرهنگی و دانشجویی از این ظرفیت استفاده شود.


در این جلسه نامه معاونت دانشجویی در خصوص گزارشی از کمیته انضباطی دانشجویی مطرح و مقرر شد حسب مصوبه کمیسیون دائمی هیات امنای مرکزی در چارچوب اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی که اختیار تدوین آیین نامه کمیته انضباطی به دانشگاه داده شده، نظرات اعضای کمیسیون دائمی جمع آوری و در اختیار معاونت دانشجویی و فرهنگی قرار گیرد و آیین نامه نهایی جهت تصویب به ریاست دانشگاه ارسال شود.


تصویب اجرای مقررات وزارت علوم در خصوص بلااثر بودن نمرات مردودی


در ادامه جلسه نامه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص بلااثر بودن نمرات مردودی مطرح و مقرر شد در مقاطع کاردانی و کارشناسی مطابق ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عمل شود.


در ادامه، نامه معاونت علوم پزشکی درخصوص مراکز توسعه پژوهش بیمارستانی مطرح و مقرر شد در یک یا حداکثر سه واحد مجری پزشکی به صورت پایلوت مورد بررسی قرار گیرد که در صورت وجود بودجه و اجرایی شدن آن، گزارشی به هیات رییسه ارائه شود.


همچنین مقرر شد تنها یک کمیسیون موارد خاص در دانشگاه با مسئولیت معاون آموزشی و اعضای اصلی شامل معاونت های آموزشی، دانشجویی و فرهنگی، پزشکی، مدیرکل حقوقی، رییس حوزه ریاست، مدیرکل خدمات آموزشی (دبیر جلسه)، سایر معاونت ها و حوزه ها حسب مورد تشکیل شود.


در پایان نیز مقرر شد شرح وظایف هریک از معاونت ها و مراکز و ادارات کل حوزه ریاست جهت تفویض اختیار بیشتر به استان ها و واحدها مورد بازنگری قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته