دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک روانشناس مطرح کرد؛

تاثیر مخرب تکالیف درسی زیاد بر سلامت روان دانش‌آموزان

یک روانشناس با انتقاد از اینکه معلمان دوره دبستان تکالیف درسی زیادی به کودکان تحمیل می‌کنند، تاکید کرد: ارائه تکالیف زیاد درسی به کودکان، هیچ تاثیری در یادگیری بهتر دروس توسط آنان ندارد و به سلامت روان دانش آموزان، آسیب می زند.
کد خبر : 266462

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، دکتر حسن احدی در گفتگویی اظهار داشت: سابق بر این، بسیاری از معلمان تصور می کردند بهترین روش برای آموزش هرچه بهتر دروس مدرسه به کودکان دبستانی، تنبیه کردن آنان است، حال نیز متاسفانه معلمان این روش را به نوعی دیگر و با دادن تکالیف زیاد درسی به کودکان ادامه می دهند که روش غلطی است.


وی با اشاره به نحوه تدریس علمی در دنیا اظهار کرد: در اغلب کشورها به کودکان دبستانی تکلیف در خانه داده نمی شود، زیرا معتقدند کودک در زمان حضور در کلاس باید آموزش های لازم را فراگیرد و در مورد کودکان دبستانی ایرانی نیز باید همین گونه باشد. معلمان، تدریس را باید بشیوه ای انجام دهند که کودک در همان کلاس، دروس مختلف را فراگیرد، چرا که دادن تکلیف زیاد، کودکان را بی انگیزه و بنوعی در آنان ایجاد تنفر می کند.


این روانشناس تاکید کرد: آموزش و پرورش بجای استفاده از روش های منسوخ، باید از تجارب مثبت کشورها در زمینه تدریس استفاده کند و به همین منظور پیشنهاد می شود در اتاق های فکر خود، در مورد بهترین روش های تدریس در دنیا تبادل نظر کنند تا اغلب کودکان به جای فراری شدن از مدارس و درس و مشق، نسبت به حضور در مدرسه و یادگیری در مدرسه شور و شوق بیشتری از خود نشان دهند.


وی خاطرنشان کرد: ایجاد اضطراب در کودکان، بروز افسردگی، گریز از علم و مدرسه و از بین رفتن نشاط دوران کودکی تنها گوشه ای از تبعات احتمالی است که می تواند تکالیف زیاد درسی به همراه بیاورد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته