دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1397 - 11:10
کوثری در گفت‌وگو با آنا:

مسامحه در مبارزه با نفوذ معنا ندارد/ سهل‌انگاری مسئولان دولتی در بکارگیری افراد دو تابعیتی

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) گفت: دستگاه اطلاعاتی و امنیتی باید به گونه‌ای عمل کند که افراد متوجه شوند در زمینه امنیت کشور با کسی شوخی و مسامحه نداریم.
کد خبر : 263265

سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با توجه به هشدارهای مقام معظم رهبری در بحث نفوذ و مسئولیت سنگین مسئولان در این زمینه، اظهار کرد: اشتباهی که در میان مسئولان دیده می‌شود این است که احساس می‌کنند هر مدیری با هر نگاه و تفکری را می‌توانند در پست‌های دولتی و حکومتی به کار بگیرند فارغ از اینکه باید در مورد سوابق و پیشینه آنان بررسی‌های دقیق صورت گیرد.


وی افزود: سهل‌انگاری مسئولان دولتی در بکارگیری افراد دو تابعیتی مسأله‌‌ای است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) با تاکید بر اینکه افراد دوتابعیتی در حقیقت وامدار کشور دیگری هستند، تصریح کرد: اینها به کشورهای بیگانه علاقمندند و این مسأله‌ای است که باید به آن توجه شود اینها در ظاهر برای کشور خودشان کار می‌کنند اما در حقیقت به کشور دومی هم تعهد دارند.


اسماعیل کوثری با اشاره به اینکه دریافت گرین کارت از کشورهای دیگر نوعی مسئولیت برای افراد بوجود می‌آورد، اظهارداشت: دستگاه‌های امنیتی ما تاکنون آنگونه که باید و شاید نسبت به این مسأله حساس نبوده‌اند. چرا که اگر حساسیت لازم به کار گرفته می‌شد شاهد مشکلات جاسوسی در کشور نبودیم.


وی اضافه کرد: دسته دومی هستند که منافع شخصی خودشان را به منافع کشور ترجیح می‌دهند و برای تأمین منافع خود اطلاعات را در اختیار بیگانگان قرار می‌دهند و این نوع نفوذ دقیقا به سیاست‌ها و مسائل راهبردی ما ضربه می‌زند.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) حساسیت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به مسأله جاسوسی را تنها راهکار مقابله با نفوذ دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه اطلاعاتی و امنیتی ما باید به گونه‌ای عمل کند که اینگونه افراد متوجه شوند در زمینه مسائل امنیتی با کسی شوخی و مسامحه نداریم و اینها را باید قبل از افشای فعالیت‌های جاسوسی خلع ید کنند و چه بسا با حساسیت به خرج دادن از ابتدا نگذارند چنین افرادی در کشور مسئولیت بگیرند.


کوثری تاکید کرد: ما در کشور قحط الرجال نداریم که بخواهیم از افراد مشکوک و غیرقابل اعتماد استفاده کنیم. ما جوانانی بسیار توانمند و عالمی را داریم که می‌توانند مسئولیت‌ها را بر عهده بگیرند و دلسوزانه و باعشق به مملکت خویش خدمت کنند. مجلس هم باید مراقبت کند به افرادی که امکان دارد جاسوسان و نفوذی‌ها را در زیر مجموعه‌های خود انتخاب کنند رای ندهد.


به گزارش آنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها خطاب به مسئولان ذی‌ربط خط نفوذ در کشور را گوشزد کرده‌اند. ایشان در آذر سال 95 در دیدار با مسئولان بار دیگر این مسأله را گوشزد کردند و فرمودند: نفوذ از برنامه‌ریزی‌های دشمن است و بنده الان شاید حدود یک سال یا بیشتر است که راجع به نفوذ دارم صحبت می‌کنم. از نفوذ باید ترسید، باید مراقب بود. دشمنان عامل دارند؛ این قابل انکار نیست. ملّت، ملّت بزرگی است، امّا در درون ملّت -مثل همه‌ ملّت‌های دیگر- آدم‌های غریب‌پرست، سست‌عنصر، مادّی و فریب‌بخور هستند.


رهبر معظم انقلاب اسفند 94 در دیدار با مردم نجف‌آباد هم خطر نفوذ را گوشزد کرده و تاکید کرده بودند: از چندی پیش گفتم مراقب نفوذی‌ها باشید؛ بعضی‌ها بیخود، برآشفته شدند. آمریکایی‌ها برای بعد از دوران مذاکرات هسته‌ای، یک نقشه برای داخل ایران داشتند، یک نقشه برای منطقه. این برای ما روشن بود و روشن شد. نقشه برای ایران داشتند، هنوز هم دارند؛ تلاش هم می‌کنند؛ می‌دانند در مقابل اهداف پلید آنها در منطقه چه کسی محکم ایستاده‌اند.


ایشان تاکید می‌کنند: وقتی‌ دشمن برای داخل کشور برنامه دارد، چه‌کار می‌کند؟ از نفوذی استفاده می‌کند. معنای نفوذی این نیست که حتماً رفته باشد پول گرفته باشد برای اینکه بیاید در فلان دستگاه نفوذ کند و خودش هم بداند چه‌کار دارد می‌کند؛ نه، گاهی نفوذی، نفوذی است، خودش هم نمی‌داند! امام (رضوان‌الله‌علیه) فرمودند گاهی حرف دشمن با چند واسطه از دهان مردمان موجّه شنیده می‌شود.


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی اضافه می‌کنند: دشمن یک چیزی می‌گوید و چیزی می‌خواهد، این را با وسایل گوناگونی، با چند واسطه کاری می‌کند از زبان فلان آدم موجّه که نه پولی از دشمن گرفته، نه تعهّدی به دشمن داده، بیرون بیاید. در همین مجلس شورای اسلامی مگر ندیدیم که نماینده‌ای آمد نظام را متّهم کرد به دروغ‌گویی! گفت ما ده سال است، سیزده سال است داریم به دنیا دروغ می‌گوییم، در تریبون مجلس شورای اسلامی! در این منبر عمومی! خب، او حرف دشمن را دارد میزند؛ دشمن به ما میگفت شما دروغ میگویید! حالا یکی از خود ما پیدا میشود میگوید نظام دارد دروغ می‌گوید! این نفوذی نیست؟


ایشان همچنین در اسفند سال 94 در جمع اعضای مجلس خبرگان می‌فرمایند: برنامه‌ نفوذ در کشور یک برنامه‌ جدّی استکبار است، می‌دانند در ایران با ساختی که جمهوری اسلامی دارد کودتا معنی ندارد. یک جاهایی یک‌وقت داخل فلان نیروی مسلّح نفوذ می‌کنند برای اینکه بیایند کودتا کنند، یکی را ببرند، یکی را بیاورند؛ نه، این نفوذ برای کودتا نیست، این نفوذ برای دو منظور دیگر است. یکی از آماجهای این نفوذ مسئولانند؛ آماج دوّم مردمند. مسئولان آماج این نفوذند؛ برای چه؟ هدف چیست؟ هدف این است که محاسبات مسئولان را عوض کنند و تغییر دهند؛ محاسبات در ذهن مسئولین عوض بشود. آن‌وقت، وقتی نتیجه این بشود که فکر مسئولین و اراده‌ی مسئولین در مشت دشمن قرار بگیرد، دیگر لازم نیست دشمن بیاید دخالت مستقیم بکند؛ نه، مسئول کشور همان تصمیمی را میگیرد که او میخواهد. آماج دوّم مردمند. باورهای مردم باید عوض بشود؛ باور به اسلام، باور به انقلاب، باور به اسلام سیاسی، باور به اینکه اسلام غیر از کارهای شخصی وظایف عمومی هم دارد، حکومت هم دارد، جامعه‌سازی هم دارد، تمدّن‌سازی هم دارد؛ باور به نفی اینها [جایگزین شود]. اینها باید از ذهن مردم زدوده بشود، عکسش در ذهن مردم جا بگیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته