دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1396 - 19:57
رئیس سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

اظهارات ضد و نقیض دستگاه‌های غیرمسئول در سقوط هواپیما بحران‌زا است

رئیس سازمان مدیریت بحران با انتقاد از مخابره اخبار ضد و نقیض نیروهای امدادی و عملیاتی از حادثه سقوط هواپیما گفت: تنها مرجع اطلاع رسانی در این حادثه سازمان هواپیمایی کشوری و استاندار کهگیلویه و بویراحمد است؛ اطلاع‌رسانی در خصوص سقوط هواپیما وظیفه هلال‌احمر یا اورژانس نیست.
کد خبر : 262112

اسماعیل نجار،‌ رئیس سازمان مدیریت بحران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در مورد اطلاع‌رسانی‌های متعدد و ضد و نقیض برخی از عوامل امدادی از جمله اورژانس و هلال احمر اظهار کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان سخنگوی حادثه سقوط هواپیمای آسمان انتخاب شده است؛ مدیریت این بحران در ابعاد ملی با سازمان مدیریت بحران است و استاندار کهکیلویه و بویراحمد نیز مسئول اطلاع رسانی در این زمینه هستند اما متاسفانه نیروهای امدادی مانند اورژانس و هلال احمر نیز به صورت لحظه به لحظه در مورد این سانحه اظهارنظر می‌کنند.


وی با بیان اینکه در جلسات مختلف از این همکاران درخواست شده که نسبت به اطلاع رسانی‌های نادرست و گروهی خودداری کنند، افزود: متاسفانه هنوز این درخواست مورد وثوق قرار نگرفته و سازمان مدیریت بحران نیز از چنین وضعیتی گلایه‌مند است زیرا اخبار متعددی مخابره می‌شود که دقایقی بعد تکذیب می‌شود.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: از دقایق اول بروز این حادثه جلسه مدیریت بحران در استان‌های همجوار با مدیریت استاندار کهکیلویه و بویراحمد تشکیل شد اما به دلیل شرایط جوی نامساعد و بارندگی در این منطقه، متاسفانه امکان حضور نیروهای امدادی میسر نشد.


وی ادامه داد: سازمان هواپیمایی کشوری موطف بود در مورد مسایل فنی این پرواز اطلاع رسانی کنند که سخنگوی این سازمان نیز به طور لحظه‌ای در این زمینه فعالیت می‌کند اما در زمینه مسایل امدادی و آمار جستجو مقرر شده بود استاندار اقدام کند اما شاهد بودیم که دستگاه‌های مختلف نیز در این زمینه اطلاع رسانی کردند.


نجار اظهار کرد: اورژانس نباید در مورد سقوط هواپیما اطلاع رسانی کند و فقط باید به وظیفه خود مبنی بر امداد رسانی و درمان بیماران و مجروحان این حادثه اقدام و اطلاع رسانی کند.


رئیس سازمان مدیریت بحران به موضوع انعکاس خبر نادرست پیدا شدن لاشه هواپیما از سوی مقامات غیرمسئول و سپس تکذیب آن از سوی مقامات مسئول اشاره کرد و گفت: چنین اظهارنظرها و انتشار نادرست اخبار، خود به بحران بزرگی تبدیل شده است که اذهان عمومی را آشفته می‌کند.


حضور کوهنوردان مجرب در منطقه


نجار با اشاره به این که نیروهای امدادی هلال‌احمر، اورژانس و تیمی متشکل از کوهنوردان مجرب که بارها قله دنا را فتح کرده‌اند در منطقه حضور دارند، افزود: متاسفانه به دلیل شرایط بد آب و هوایی دسترسی به ارتفاعات کوه و رسیدن به محل دقیق سقوط هواپیما امکانپذیر نبود اما با بهبود وضعیت هوا از صبح امروز نیروهای امدادی با بالگرد به منطقه اعزام شدند و 2 فروند هواپیمای کوهستان برای جستجوی بیشتر به منطقه اعزام شده است.


وی یادآور شد: بالگردهای هلال‌احمر، اورژانس هوایی، هوانیروز و سپاه از دو سمت در این منطقه در حال جستجو هستند اما با توجه به اینکه هنوز ابرهای زیادی منطقه را پوشانده و بادهای تندی می‌وزد امکان پرواز در این منطقه فراهم نیست و باید تلاش کنیم تعداد تلفات این حادثه از این تعداد بیشتر نکنیم.


رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: سازمان مدیریت بحران به صورت ملی هدایت این بحران را بر عهده دارد و استاندار کهکیلویه و وزیر راه و شهرسازی نیز در منطقه حضور دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته