دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 بهمن 1396 - 11:51
ظریف:

بحران‌ یمن فقط از طریق گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی قابل حل است

وزیر امور خارجه کشورمان درباره مساله دخالت‌های خارجی در سوریه گفت که این دخالت‌ها به خصوص از سوی آمریکا کارساز نیست و ما نباید امنیت خود را با ناامنی دیگر کشورها تامین کنیم.
کد خبر : 261955

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از اسپوتنیک، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با شرکت در در اجلاس بین المللی موسسه والدای با عنوان «روسیه در خاورمیانه: نقش آفرینی در تمامی صحنه‌ها» به ایراد سخنرانی پرداخت.
ظریف در این کنفرانس گفت: «همه باید اذعان کنند که هیچکس نمی‌تواند منطقه خلیج فارس را به سیطره خود درآورد، بلکه همه باید با یکدیگر تعامل کنند.»
وزیر خارجه کشورمان تاکید کرد: «اکنون می‌توانیم از شکست داعش در منطقه سخن بگوییم. ما از عملکرد دولت‌های عراق و سوریه راضی هستیم.»
وزیر امور خارجه درباره بحران یمن توضیح داد: «بحران‌های یمن فقط از طریق گفت‌وگو و راه‌حل سیاسی قابل حل است. خشونت در یمن از آنجا نشأت گرفت که تصور می‌شد می‌توان از طریق راه‌حل نظامی به پیروزی رسید. ورود بحران یمن به چهارمین سال خود نشان می‌دهد نمی‌توان از طریق نظامی موضوع را حل کرد، بلکه حل موضوع از طریق گفت‌وگوی جامع امکانپذیر است.»
ظریف درباره مساله دخالت‌های خارجی در سوریه گفت: «دخالت‌های خارجی به خصوص آمریکا کارساز نیست و اندیشیدن به این دخالت‌ها کار درستی نیست. حمله نیروهای آمریکایی در ماه‌های گذشته به سوریه نشانگر این است که دخالت‌های خارجی درست نیست. این اقدامات نه تنها خطری برای آمریکا بلکه برای همپیمانان آمریکا است و اینگونه کارهای غیرعقلانی آثار و تبعات خطرناکی را برای مدت‌های زیادی به همراه خواهد داشت.»
وی ادامه داد: «ما نباید امنیت خود را با ناامنی دیگر کشورها تامین کنیم و هدف نهایی ما نابودی تروریسم است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب