دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
پژوهشگر موسیقی و مدرس دانشگاه:

آثار دانشجویی جشنواره سیمرغ در طول سال اکران شوند/ ضرورت برگزاری کارگاه‌های آموزشی

عضو هیات انتخاب و داور دوره گذشته جشنواره سیمرغ با اشاره به اینکه برگزار کردن کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید این حوزه می‌تواند نقش موثری در ساخت فیلم توسط دانشجویان داشته‌باشد، گفت: اگر آثار جشنواره سیمرغ در طول سال اکران عمومی داشته‌باشند، انگیزه دانشجویان بیشتر می‌‌شود.
کد خبر : 261448

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، امیرحسن ندایی؛ عضو هیات انتخاب و داور دوره گذشته جشنواره سیمرغ با تاکید بر اینکه جشنواره سیمرغ نسبت به دوره‌های گذشته رشد چشمگیری داشته است، افزود: تلاش برای ورود فیلمسازان حرفه‌ای به عرصه سلامت کشور باید مورد توجه قرار گیرد. یعنی آثار به شکل حرفه‌ای‌تر ساخته شوند و این آثار می‌تواند از کسانی باشد که تجربه و دانش کافی در حوزه این مسائل دارا هستند.


ندایی ادامه داد: مشاوران حوزه سلامت از جمله افرادی هستند که در این جشنواره با آنها زیاد در ارتباط خواهیم بود. علاوه بر حضور آن‌ها به عنوان میهمان باید از تجربیات و دانش آن‌‌ها در هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره کمک گرفت.


این کارشناس و هنرمند اظهار داشت: حضور دانشجویان در این جشنواره ضروری است اما دانش آن‌ها در حوزه فیلمسازی بسیار مهم است. در فیلم‌هایی که نسل جوان می‌سازد ایده‌های خوبی مطرح می‌شود اما عدم وجود یک دانش کافی در حوزه فیلمسازی، علاوه بر ضعیف شدن فیلم، باعث می‌شود موضوع ناقص بماند و نمی‌تواند ایده را به مخاطب به خوبی انتقال دهد.


ندایی با تأکید بر اینکه حضور یک مشاور و راهنما در کنار دانشجویان فیلمساز امری مهم است، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید این حوزه می‌تواند نقش موثری در ساخت فیلم دانشجویان داشته باشد. اگر جشنواره نیز بتواند فیلم‌هایی را به عنوان نمونه تولید کند تا دانشجویان با آن آشنا شوند در پیشرفت کار دانشجویان اثرگذار است.


این پژوهشگر موسیقی و مدرس دانشگاه افزود: هر جشنواره‌ای می‌تواند کارکرد مثبتی داشته باشد و جشنواره بین‌المللی سیمرغ به دلیل اینکه نگاه مردم را به این حوزه جذب می‌کند نباید در طول سال ارتباطش قطع شود، دبیرخانه جشنواره باید دائمی و در طول سال فعال باشد. بسیاری از کارگاه‌های آموزشی می‌تواند در طول سال ساخته شود و صرفاً نزدیک به جشنواره کارگاه آموزشی برگزار نشود.


عضو هیات انتخاب دوره گذشته جشنواره سیمرغ ادامه داد: از دیگر اقداماتی که می‌تواند نقش جشنواره را پررنگ‌تر کند نمایش فیلم‌های جشنواره در طول سال و حمایت از فیلم‌هایی است که در این حوزه ساخته می‌شوند.


گفتنی است؛ جشنواره سیمرغ، جشنواره‌ای فرهنگی است که امسال در نهمین سال متوالی و به همت معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، بخش‌های این جشنواره شامل فیلم، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و ادبی ویژه دانشجویان ، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و جامعه پزشکی کشور است.


جشنواره سیمرغ با هدف تقویت فضای پر نشاط و انگیزه فرهنگی و هنری در دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و جامعه پزشکی) دانش آموختگان علوم پزشکی، جلب توجه به مسائل مهم جامعه و کشور و جهان از طریق فرهنگ و هنر برگزار می‌شود.


همچنین توسعه و تقویت مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی و هنری خصوصا در کانون‌های فرهنگی هنری به منظور تربیت چند بعدی دانشجویان، ایجاد بستری برای بروز و ظهور استعدادهای هنری، شناسایی، معرفی، استفاده و تجلیل از نخبگان خلاق و توانمند در زمینه‌های فرهنگی و هنری و ترویج فرهنگ سلامت با بهره‌مندی از ابزار هنر از دیگر اهداف این جشنواره است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب