دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیگیری حق خورده شده «لاتاری» از دیوان عدالت اداری

تهیه‌کننده «لاتاری» در صفحه توییترش نسبت به سخنان  دو داور جشنواره فیلم فجر عکس العمل نشان داد و از پیگیری حقوقی اجحاف به عمل آمده در جریان داوری در جشنواره فیلم فجرنسبت به این فیلم خبر داد.
کد خبر : 260507

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، سید محمود رضوی بعد از صحبت‌های دو داور سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر در قالب پیامی در توییتر، از امکان طرح شکایت از دبیرخانه جشنواره و بررسی آن در دیوان عدالت اداری سخن گفت.


رضوی در توییتر نوشته است:


«بعداز صحبتهای ٢نفر از داوران عزیز جشنواره فیلم فجر درخصوص ممیزی محتوا به جای داوری وپست آقای حمید_فرخنژاد ، یک تیم حقوقی به من اعلام کردند "بر اساس بند ب جزء ۱ ماده ۱۰ قانون دیوان عدالت اداری و اصل ۱۷۳ " شکایت از دبیرخانه جشنواره قطعا قابل طرح در دیوان است و قصد پیگیری دارند»



لازم به یادآوری است، پیش از این هم حمید فرخ نژاد در صفحه اینستاگرامش نوشته بود:


از صحبت‌های چند تن از داوران محترم جشنواره فیلم فجر چنین بر می‌آید که عدم رضایت از مضمون فیلم ترویج خشونت به اجماع کلی داوران به صرف نظر از داوری سایر رشته‌های فنی و بازی بازیگران این فیلم انجامیده، وظیفه حذف یا حضور کلی یک فیلم در پروسه رقابت بعهده هیأت انتخاب میباشد نه هیأت داوری ،یا مثلا در صورت عدم رضایت هیت داوری از مضمون یک فیلم می‌توان در بخش فیلمنامه یا بهترین فیلم، اثر مذکور را از گردونه رقابت حذف کرد، برخورد داوران جشنواره با فیلم «لاتاری» خارج اصول تعریف شده داوری و ارزیابی اثار راه یافته به بخش مسابقه و بدعتی خطرناک برای ارزیابی سایر عوامل تولید یک فیلم است که باید جدا از مضمون اثر و با نگاه فنی مورد ارزیابی قرار بگیرند.



پیش از این رسول صدرعاملی درباره دیدن نشدن «لاتاری» از سوی هیات داوران توضیح داد: ««لاتاری» هیأت داوران را به دلیل قصه و تمی که داشت آزار داد، زیرا که قصه دختر جوانی است که برای بدهی های پدرش تصمیم می گیرد فداکاری کرده و به دبی برود. باید فیلم اول به دل بنشیند، من اول مانند یک کودک فیلم می بینم و سپس آن را از لحاظ فنی مورد بررسی و تحلیل قرار می دهم.»


محمدرضا فروتن نیز در اظهارنظر‌ی عجیب درباره «لاتاری» گفته بود: «لاتاری فیلمی بود که در ترویج خشونت نقش دارد. من دوست دارم در فیلم‌ها مذاکره و تعامل ببینم و اگر مشکل و معضلی هست برایش راهکار‌های سازگارانه انتخاب کنیم نه اینکه قهرمان قصه کسانی باشند که انتقام می‌گیرند. اگر ما الگوی رفتاری خاصی را ترویج داده و مثلا قتل و خشونت را بروز دهیم در واقع داریم دو بار قتل و خشم را به جامعه بروز می‌دهیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته