دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 تير 1394 - 17:34
در جلسه با دانشگاهیان واحد دورود مطرح شد

استقبال شهرداری دورود از تشکیل کمیته‌های مشترک با دانشگاه آزاد اسلامی

جلسه مشترک شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر با ریاست و اساتید گروه عمران و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود در دفتر ریاست این دانشگاه برگزار و تشکیل کمیته‌های مشترک فرهنگی، اجتماعی، عمرانی، پژوهشی و شهری در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر : 25695

به گزارش خبرنگار آنا در این جلسه که به دعوت روابط عمومی دانشگاه ترتیب داده شده بود، درباره امکانات و پتانسیل‌های موجود در شهرداری برای استفاده دانشجویان و دانشگاهیان و درگیر کردن آنان در توسعه و برنامه‌ریزی مسایل شهری بحث و گفت‌وگو شد.


رئیس واحد دورود در ابتدای این جلسه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود خانه تمام مردم و متعلق به همه شهرستان است، زیرا عضوی از اعضای اکثر خانواده‌ها در این دانشگاه مشغول به تحصیل یا شاغل به کار هستند. وقتی جنبه های شهر سالم و جامعه سالم را مطرح می کنیم، سلامت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، زیست محیطی، فیزیکی و بهداشتی مطرح می‌شود.


دکتر سید حسین قربانی افزود: خوشبختانه رویکرد جدید شهرداری دورود استفاده از خرد جمعی و اخذ نقطه نظر فرهیختگان و مردم است و دانشگاه آزاد اسلامی هم نهادی خودجوش و بر پایه کمک‌ها و توان مردمی بنیان گذاشته شده و شکل گرفته است و مردمی بودن و خدمت به مردم نقطه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شهرداری و شورای اسلامی شهرها است.


وی خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به وجود رشته‌های مرتبط به امور شهری، پتانسیل و روحیه همکاری بالایی در واحد دورود برقرار است و با استعدادهای بسیار قوی آموزشی، فرهنگی و انسانی می‌توانیم در راستای خدمت به توسعه، عمران و آبادانی شهرستان دورود انجام وظیفه کرده و در قالب تفاهم‌نامه و همکاری مشترک، پروژه‌هایی درخور شأن مردم فهیم داشته باشیم.








چراغی: ما می‌خواهیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود و همه صاحب‌نظران از نظر علمی در شهرستان اثرگذار باشند و با توجه به ضعف در حوزه فنی و علمی و نبود تخصص‌های لازم در شهرداری، از ایجاد کمیته‌های مختلف و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استقبال می‌کنیم

شهردار دورود نیز با توجه به وجود بستر مناسب جهت توسعه و آبادانی شهرستان با توجه به استعدادها و پتانسیل‌های موجود، نقش دانشگاهیان در خصوص بالابردن مسایل فنی و علمی به ویژه توجه به مباحث معماری، مبلمان و منظر شهری را مهم ارزیابی کرده و گفت: ما می‌خواهیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود و همه صاحب‌نظران از نظر علمی در شهرستان اثرگذار باشند و با توجه به ضعف در حوزه فنی و علمی و نبود تخصص‌های لازم در شهرداری، از ایجاد کمیته‌های مختلف و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری استقبال می‌کنیم.


عزت‌الله چراغی عنوان کرد: قطعا باید از نظر و توانمندی‌های کارشناسان دانشگاه استفاده کنیم و ان شاء‌الله شهرداری، شورای شهر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود با تعامل سازنده در توسعه، عمران و آبادانی شهرستان تلاش خواهند کرد. در این خصوص شهرداری بر آن است در صورت توجه به مسایل شهری در پایان نامه های دانشجویی با نگاه به نیازهای شهری، از این تحقیقات حمایت کند.


علی حاجیوند، مسئول کمیته فرهنگی و عضو شورای اسلامی شهر دورود نیز با توجه به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی و آموزش به شهروندان گفت: در این بازه زمانی یکی از راهکارهایی که می تواند شهر را از مشکلات بیرون ببرد اداره شهر بر پایه علم است و با توجه به محدود بودن منابع مالی شهرداری، همکاری دانشگاه و شهرداری می‌تواند در توسعه و عمران و آبادانی شهر دورود موثر باشد.


در این جلسه همچنین اعضای هیأت علمی و اساتید گروه عمران و معماری دانشگاه به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و نمایندگان شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود به منظور تشکیل کمیته های مشترک همکاری فرهنگی اجتماعی، عمرانی، پژوهشی و شهری معین شدند.


محمد زندیه، مدیر روابط عمومی واحد دورود نیز با توجه به ارتباط مطلوب شهرداری و شورای اسلامی شهر با دانشگاه عنوان کرد: این جلسه به ابتکار و پیشنهاد دانشگاه در راستای تعامل هر چه بیشتر با نهادهای شهرستان برگزار و مقرر گردید جلسات مشترک بصورت دوره‌ای برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته