دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 بهمن 1396 - 08:55
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری:

دشمن با ابزار جنگ، ترور و تحریم با جمهوری اسلامی مقابله می‌کند/ حرکت انقلاب به سمت وضع مقبول و مطلوب

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری گفت: دشمنان طی این سالها نتوانستند استقلال و آزادی ایران را تحمل کنند و به هر ابزاری مثل جنگ، ترور و تحریم دست زدند تا بتوانند این انقلاب را خدشه دار کنند. که در این میان به ملت ایران آسیب های فراوانی وارد شد
کد خبر : 256314

حجت‌الاسلام رضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری آنا، با اشاره به نزدیک شدن سالگرد پیروزی انقلاب ، 4 دهه حضور جمهوری اسلامی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم این اتفاق کاملا روشن است که این چهل سال ، با دوران قبل از 57 اصلا قابل مقایسه نیست .


وی ادامه داد: خاندان حکومتی در پی آن بودند که همه فعالیت ها و کارها و تصمیمات کشور به گونه ا‌ی باشد که رضایت غرب را به همرا ه داشته باشد، دستگاه های اطلاعاتی و مطبوعاتی کشور تلاش میکرد که مردم به این امر مطلع و آگاه نباشند که در کشور چه می‌گذرد و روزی شش میلیون نفت را ارزان میفروشند تا حکومت پهلوی ادامه داشته باشد.


اکرمی با بیان اینکه استقلال و آزادی فعلی کشور مرهون وجود انقلاب اسلامی است اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی بردگی ملت و کشور ایران از بین رفت و ملت به استقلال رسید، قطعا این اتفاق ،‌اتفاق ارزشمند و قابل ستایشی است .


رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با اشاره به برگزاری بیش از 30 انتخابات در کشور تاکید کرد: برگزاری این تعداد پروسه انتخابات بدون هیچ دخالتی ، کاری بزرگ و مهمی است، انواع انتخابات‌ها ، اعم از ریاست جمهوری، مجلس، قانون اساسی و ... برگزار کرده‌ایم،و این نشان داده که به طور طبیعی اختیار کشور در دست مردم قرار گرفته و با اکثریت رای مردم بالاترین مقام اجرایی کشور تا رده‌های پایین‌تر انتخاب می‌شوند .


وی استقلال ایران را به ضرر و زیان غرب و شرق دانست و افزود:دشمنان طی این سالها نتوانستند این استقلال و آزادی را تحمل کنند و به هر ابزاری مثل جنگ، ترور و تحریم دست زدند تا بتوانند این انقلاب را خدشه دار کنند. که در این میان به ملت ایران آسیب های فراوانی وارد شد،‌اما با وجود همه مخالفت‌های دشمنان و فشار های گوناگون برای زمین زدن اهدف انقلاب اسلامی ، ما شاهد آن هستیم که دستاورد های بسیار بزرگی در این چهار دهه به دست آمده است.


اکرمی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب دستاوردهای زیادی مانند پیشرفت در حوزه آموزشی، خدماتی، درمانی ، فن آوری ، و ارتباطی را داشته‌ایم تأکید کرد: این پیشرفت ها با گذشته اصلا قابل مقایسه نیست حتی اگر از خاندان پهلوی کسی هنوز در ایران باشد و امکانات اکنون ایران را ببیند ، قطعا ایران امروز را نمی‌شناسد .


عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه شرایط جامعه ما به سمت مقبول شدن حرکت می‌کند تصریح کرد: نمیشود گفت که ما در همه امور کشور به آرزوها و ایده های آرمانی خودمان رسیده‌ایم، اما به آرمان گرایی و واقعیات جامعه توجه می‌کنیم و تلاش می‌کنیم بتوانیم جامعه را مقبول اداره کنیم .


وی ادامه داد: قاعدتا در هر جامعه ای یک مطلوب داریم ، یک مقبول داریم، و یک موجود، که وضع موجود ما مثل آموزش عالی و درمان خوب است ، اما آیا وضع ما مقبول هم هست؟


اکرمی با بیان اینکه شرایطی مانند فقر و بیکاری و اعتیاد و حتی نقدینگی‌های سرگردان از موارد مقبول نبودن جامعه است گفت: امثال این موارد وضعیت موجود ما را مقبول نمی‌کند که باید تلاش شود از وضع موجود به سمت مقبول حرکت کینم ، تا جایی که کار و تلاش به وفور به وجود بیاید و نقدینگی به سمت شهرک‌های صنعتی و گردشگری برود تا اشتغال فراهم شود .


وی افزود: وضعیت مطلوب یعنی آرمان‌رایی و ایده آل که مرتبط به ما تنها نیست ، همه می‌خواهند در سلامت و ارامش و محبت باشند ، این مطلوب است ، اما ایا واقعا تحقق یافتنی است؟ گرفتاری های روزمره مثل فقر و بیکار یا اعتیاد وضعیتی را ایجاد کرده که آنطوری که باید به مسائل اخلاقی و اعتقادی و فرهنگی و خانوادگی بهای لازم داده نمیشود.


اکرمی کاهش اصل ازدواج و فراوانی طلاق یا بالا رفتن سن ازدواج برای دختران و پسران را از بزرگتریم مشکلات اجتماعی جامعه خواند و ادامه داد:ادامه دار بودن و ریشه کن نکردن این مسائل منجر به بروز پدیده های اجتماعی می‌شود که می‌تواند بسیاری از دستاوردهای انقلاب را تحت الشعاع قرار دهد و ذهنیت بسیاری را از دستاوردهای انقلاب دور کند .


رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست ‌جمهوری با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی تلاش شد حوزه اجتماعی و فرهنگی کشور رشد و ارتقا داشته باشد اظهار داشت: دور شدن از فرهنگ ابتذال گذشته و فراموش کردن ناهنجاری‌های اجتماعی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای این انقلاب است که در این چهار دهه تلاش شد به آن بیشتر بها داده شود و همه ابعاد مختلف آن بررسی شود .


وی افزود: اما خب متأسفانه گاهی با پدیده هایی مواجه میشویم که تلاش میکنند این رویکردهای اجتماعی و فرهنگی بعد از انقلاب اسلامی را نا دیده بگیرند و مرزهای آن را جا به جا کنند .


اکرمی با اشاره به برخی اتفاقات اخیر که فرهنگ جامعه را زیر سوال برده است گفت: متأسفانه چند وقتی است با پدیده ای روبرو هستیم که برخی جوانان ما را از خانواده و فرهنگ اسلامی دور کرده است، پدیده‌ای که معروف شده است به "دختران انقلاب" یکی از این اتفاق هاست که ناهنجاری بدی را در بین جامعه به وجود آورده است .


عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: تا وقتی مشکلاتی از قبیل بیکاری و فقر و اعتیاد و امثالهم وجود دارد طبیعتأ ناهنجاری های اجتماعی خودش را متناسب با این پدیده ها نشان میدهد ، بالاخره تفاوت هایی میان مسائل فرهنگی و اجتماعی و مسائل اقتصادی وجود دارد، شکم وقتی گرسنه است اینقدر سر وصدا میکند تا آن را سیر کنی، حکم مسائل اقتصادی هم همین است .


وی افزود: اما مسائل و مشکلات فرهنگی سر و صدا ندارد ، خطر خاموش را با خودش برای جامعه به دنبال دارد که انسان مرزهای عقلی و عرفی را نادیده می‌گیرد و این مسائل را با سر و صدا و جار و جنجال درست کرد .


رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست ‌جمهوری با تأکید بر اینکه مسئولین جامعه باید برنامه و راهکار داشته باشند گفت: ابتدا خانواده ها باید تلاش کنند ریشه های اعتقادی و اخلاقی را در سطح خانواده بالا ببرند و محکم کنند، نباید انتظار داشت فقط دولت در این راستا به تنهایی مؤثر باشد ، خانواده را خود خانواده باید مدیریت کند .


اکرمی در این زمینه دولت را هم مسئول دانست و گفت: قطعا دولت وظیفه دارد حمایت کند،سیاست گذاری کند و برای کمتر شدن این مشکلات برنامه ریزی داشته باشد، البته گرفتاری ها و مشکلات دولت زیاد است اما باید مشکلات اجتماعی هم در اولویت باشد .


عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه همه مشکلات بین المللی مثل برجام بر همه مسائل جامعه و کشور تأثیر گذار است گفت: مشکلاتی که آمریکا در زمینه برجام برای ما به وجود می آورد بر همه جنبه های مسائل کشور از فرهنگی گرفته تا اجتماعی تأثیر دارد .


وی در پایان با تأکید بر اینکه این معضلات و مشکلات را نباید عمومیت بخشید گفت: اگر در گوشه‌ای از تهران یا یک خیابان یا نشست شبانه یک کار ناهنجاری صورت می‌گیرد نباید آن را به همه مردم و کشور منسوب کنیم، فضای مجازی و ماهواره برای برخی فضای نامطلوب و ناهنجاری را به وجود آورده است ، اما ‌درست نیست که این اتفاقات را یک مطالبه عمومی تلقی کنیم فساد در حد خودش که هست آن را معرفی کنیم نه بیش از آنچه که وجود دارد، باید به بد اخلاقی های جامعه توجه کنیم و با آن از هر جهت برخورد کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته