چه کسانی از کابینه در جلسه استیضاح فانی حضور دارند؟/ غیبت رؤسایجمهور و مجلس در این نشست
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش که دستور نشست علنی امروز مجلس شورای است، در حال برگزاری است.
ریاست این جلسه که با غیاب رئیسجمهوری و رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد، بر عهده محمدحسن ابوترابیفرد نایب رئیس اول مجلس است.
از کابینه دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهوری، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت برنامهریزی و سخنگوی دولت، حجتالاسلام مجید انصاری معاون پارلمانی رئیسجمهوری، حجتالاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، محمود حجتی وزیر کشاورزی، سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدحسین قاضیزاده هاشمی وزیر بهداشت، محمد فرهادی وزیر علوم، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، بیژن زنگنه وزیر نفت در جلسه استیضاح فانی حضور دارند.
همچنین حجتالاسلام مصطفی ناصری معاون پارلمانی وزرات آموزش و پرورش، حجتالاسلام محمدعلی شهیدیمحلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، محمدرضا صادق مشاور رسانهای رئیسجمهوری، ولیالله سیف رئیس کل بانک مرکزی، رضا طلایینیک معاون پارلمانی وزارت دفاع، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزیر امور خارجه، مسعود سلطانیفر رئیس سازمان گردشگری، علی صالح معاون پارلمانی سازمان مدیریت و برنامهریزی نیز از جمله افرادی هستند که در این جلسه حضور یافتهاند.
موارد استیضاح و اساسی امضاکنندگان استیضاح علیاصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، به این شرح است:
1- ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه مهم آموزش و پرورش
2- ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش
3- ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت دولت در اختصاص منابع مالی لازم حهت تامین منابع مالی مورد نیاز برای هزینههای مختلف مدارس موجود کشور و تبدیل مدارس کشور به مدارس خودگردان بر اساس اصل 30 قانون اساسی
4- ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آنها به مراتب از متوسط کشور کمتر است.
5- ناتوانی وزیر در جلب نظر دولت جهت تأمین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اعطای امتیازاتی مشابه سایر ارگانها و دستگاهها به فرهنگیان
6- ناتوانی وزیر در حذف تفاوتها در حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاهها و ارگانهایی که نسبت به آموزش و پرورش حساسیت شغلی به مراتب کمتری دارند.
7- عدم اقدام جدی و موثر در تهیه و تدوین و ارایه نقشه راه و راهکار و برنامهریزی عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علیرغم اعلام در برنامه پیشنهادی خویش برای اعتماد
8- عدم رویکرد جدی و برنامهمحور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اعداف بلند و ارزشمند این دانشگاه
9- نداشتن برنامه مدون، مؤثر و عملیاتی برای غنیسازی و ارتقا بهرهوری برنامههای آموزش و پرورش و کیفیتبخشی در محتوای آموزشی و استقرار و توسعه عدالت آموزشی بهخصوص در مدارس شبانهروزی، چندپایه، ابتدایی، پیشدبستانی در مناطق محروم، روستایی، عشایری و مرزی
10- نداشتن برنامه و نظام مشخص و موثر در استقرار نظام پویا و جامع، رصد، نظارت، ارزیابی و پایش مستمر برنامهها، فعالیتها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و ارتقای کیفی نیروی انسانی
اسامی امضاکنندگان:
محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان، یونس اسدی نماینده مشکینشهر، محسن علیمردانی نماینده زنجان، محمدحسن دوگانی نماینده فسا، محمدحسن آصفری نماینده اراک، سیدحسین ذوالانوار نماینده شیراز، سید مهدی موسوینژاد نماینده دشتستان، عبدالکریم جمیری نماینده بوشهر، هادی قادرمرزی نماینده قروه، حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان، موسیالرضا ثروتی نماینده بجنورد، نادر قاضیپور نماینده ارومیه، محمد شکری نماینده تالش، روحالله حسینیان نماینده تهران، احمد آریایینژاد نماینده ملایر، احمد سجادی نماینده سرخس، محمدرضا رضایی نماینده جهرم، سید حسین نقویحسینی نماینده ورامین، علی ایرانپور نماینده مبارکه، حسین امیری نماینده زرند، نصرالله پژمانفر نماینده مشهد، جبار کوچکینژاد نماینده رشت، بهرام بیرانوند نماینده بروجرد، علیمحمد احمدی نماینده دهلران، آبدانان، علی اصغر زارعی نماینده تهران، عثمان احمدی نماینده بوکان، ابوالفضل ابوترابی نماینده نجفآباد، محمدسعید انصاری نماینده آبادان، علی آقامحمدی نماینده خرمآباد، فاطمه آلیا نماینده تهران، محمد اسماعیلنیا نماینده کاشمر، سید علی طاهری نماینده گرگان، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات، حلیمه عالی نماینده زابل، عبدالوحید فیاضی نماینده نور و محمودآباد، علی نعمت چهاردولی نماینده ملایر، حسین محمدزاده نماینده درگز، فرهاد بشیری نماینده پاکدشت، عزیز اکبریان نماینده کرج و رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت.
انتهای پیام/