دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 دی 1396 - 09:07
پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با آنا:

ارتقای شاخص‌های پژوهشی به سود همه دانشگاهیان است

پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان و عضو هیأت علمی واحد خمینی‌شهر معتقد است که ثمره و سود بالارفتن شاخص‌های پژوهشی برای همه افراد حاضر در مجموعه دانشگاهی خواهد بود.
کد خبر : 246409

دکتر داود طغرایی متولد سال 1361 سمیرم اصفهان و تحصیلات خود را تا مقطع متوسطه در این شهرستان به پایان رسانده است. او تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی مکانیک از سال 1379 آغاز و در سال 1390 در مقطع دکتری از دانشگاه صنعتی اصفهان فارغ التحصیل شده و افتخار حضور در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر را به عنوان عضو هیأت علمی از سال 1385 به دست آورده است.


طغرایی از سال 1389 به مدت سه سال مدیرگروه کارشناسی مکانیک و از سال 1391 به مدت 4 سال رئیس دانشکده مکانیک و بیش از یک سال مسئولیت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر را عهده دار بوده و اکنون در سمت معاونت پژوهش و فن آوری این دانشگاه انجام وظیفه می کند.


وی به مناسبت انتخابش به عنوان پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از سوابق پژوهشی و تحقیقاتی خود گفت و اظهار کرد: «اکنون بالغ بر 100 مقاله ISI و بیش از 35 عنوان کتاب بصورت ترجمه و تألیف چاپ و منتشر کرده ام و 300 مقاله نیز در کنفرانس های ملی و بین المللی بصورت حضوری ارائه و هدایت بیش از 50 رساله در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری را نیز انجام داده ام.»


عضو هیأت علمی واحد خمینی‌شهر با توجه به افتخارات علمی خود گفت: «کسب 2دوره پژوهشگر برتر استان اصفهان و 3 دوره پژوهشگر برتر دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و 2 دوره پژوهشگر برتر دانشکده مکانیک و 2 دوره استاد منتخب دانشگاه از مهمترین دستاوردهای علمی من به شمار می آید.»


وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی در راه رشد علمی شما مؤثر بوده اند و اکنون چه برنامه ای دارید؟ اظهار کرد: «یکی از بزرگترین شانس هایی که خداوند به من عطا کرد و شامل حال من شد، آمدن به دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر بود. بر این اصل معتقدم که اگر کسی به موفقیت می رسد، قطعاً افرادی صادقانه به او کمک کرده اند و بستر لازم برای پیشرفت وی را در اختیار او قرار داده اند.»


طغرایی ادامه داد: «قبل از هر چیز لطف خداوند بزرگ، همیشه و در همه حال شامل حال من شده و تاکنون چیزی از او نخواسته ام که به من عطا نکرده باشد. پدرم مهمترین مشوق من در رشد و تعالی من بود و سپس همسر مهربانم که با همه وجود در این راه سخت مرا یاری کرد. شاید به جرأت بگویم در طول این 5 سال میانگین خواب من در طول شبانه روز حدود 3 تا 4 ساعت بوده است و کمتر همسری را می توان پیدا کرد که با گذشت و فداکاری در این راه مهم دوشادوش شوهرش حرکت کند. در محیط دانشگاه نیز رؤسای دانشگاه و معاونان نقش بزرگی در موفقیت و رشد من داشته و دارند.»


این پژوهشگر برتر خاطرنشان کرد: «بدون شک فعالیت پژوهشی است که می تواند نشانگر توانایی و اثبات علم یک شخص در یک حوزه خاص باشد و عموماً نهادهایی که نیاز به متخصص دارند افراد را بر مبنای فعالیت های پژوهشی و سطح علمی آنان شناسایی و طبقه بندی می کنند. اگر تلاش کنیم شاخص های پژوهشی دانشگاه بالا رود، ثمره و سود آن برای همه افراد حاضر در مجموعه دانشگاهی خواهد بود.»


وی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر دارای پتانسیل های بسیار بالایی است و امیدوارم با مشارکت اعضای هیأت علمی تا سال 1400 به برترین دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان از نظر پژوهشی تبدیل شود و در راستای نیل به این مهم همه اعضای هیأت علمی و مسئولان اجرایی دانشگاه باید نهایت تلاش و ایثار را انجام دهند تا با تلاش شبانه روزی و علقه سازمانی و با تولید فراورده های پژوهشی به یکی از برترین دانشگاه های کشور تبدیل شود.»


این مسئول خاطرنشان کرد: «به عنوان عضو هیأت علمی و هم به عنوان معاون پژوهشی دانشگاه، در راستای تبدیل شدن دانشگاه به یک برند پژوهشی برتر در استان از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد و در تحقق این مهم نیازمند یاری همه اعضای هیأت علمی و کارکنان خدوم دانشگاه هستم تا به اهداف مقدس علمی نائل شویم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته