دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 خرداد 1394 - 16:15

همایش تجاری‌سازی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد

همایش یک روزه تجاری‌سازی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند برگزار شد.
کد خبر : 24409

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد پرند در این همایش از شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان شرط اساسی توسعه علمی یاد کرد و گفت: واحد پرند با توجه به پتانسیل موجود و با توسعه تحصیلات تکمیلی در آینده به یکی از واحدهای برتر دانشگاهی تبدیل خواهد شد.


دکتر سعید ذاکر بستان آباد ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین همایش‌هایی در راستای ارائه راهکار برای شرکت‌های دانش‌بنیان و رسیدن به تجاری‌سازی موثر باشد.


وی ارائه آخرین دستاوردهای نوآورانه پارک‌های علمی و فناوری همچنین دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی و تحقیقاتی با تکیه بر تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و برقراری ارتباط بین متقاضیان و عرضه‌کنندگان فناوری در راستای تازه‌ها فناوری، ایجاد ثروت را از اهداف اصلی این همایش ذکر کرد.


مهندس مجید زنگویی دبیر انجمن صنفی شرکت‌های خدمات مشاوره و تجاری‌سازی فناوری و مالکیت فکری در این همایش که به صورت گفتگوی متقابل میان مخاطبان به صورت پرسش و پاسخ انجام شد، درباره تجاری‌سازی در پارک‌ها و مراکز رشد با تاکید بر نقش شرکت های دانش‌بنیان گفت: توسعه مراودات جهانی با استفاده از ظرفیت صادراتی بخش فناوری شرکت‌های خصوصی، کم کردن نقش دولت و توجه به انجمن‌های غیر دولتی در این عرصه و استفاده از فرصت‌ها برای معرفی بخش خصوصی می‌تواند گام های موثری در راستای تجاری‌سازی باشد.


مدیر عامل شناسا، درباره نقش و تاثیرات سرمایه گذاری ماجراجویانه (Venture Capital) در رابطه با ثمربخشی و تجاری سازی فناوری با بیان اینکه نخبگان صاحب کسب و کار مخاطبان اصلی ما هستند، اظهار کرد: برای سنجش یک کسب و کار مباحث مختلفی مدنظر است و در عین حال نوع تأمین مالی نیز باید بررسی شود. تجاری‌سازی کسب و کار و نیازهای بازار و توجه ویژه به کمبودهای ایده‌مندان و تکنولوژیست‌ها از معیارهای مهم این موضوع است.


دکتر حامد سجادی افزود: منابع مالی و پولی هیچ موقع خط قرمز و محدودیت این شرکت برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در طرح‌های سودده نیست و روشن کردن حد و حدود مالی کسب و کار به شیوه‌های گوناگون ایجاد خواهد شد.


دکتر مهدی کریمی، عضو ستاد راهبردی توسعه صادرات فناوری نیز در زمینه فرایند و راهبردهای فناوری با توجه به بوم‌شناسی و ظرفیت‌های کشور با تمرکز بر نوآوری در محصول و ایجاد اشتغال، با مخاطبان بحث و تبادل نظر کرد.


در نوبت عصر این همایش دو کارگاه تخصصی به ترتیب در حوزه عمران از سوی مهندس غلامحسین اقمشه‌ای عضو کمیته ارزیابی و تصویب نقشه راه صنعتی کشور و دیگری در حوزه ICT از سوی دکتر حبیب الله اصغری رئیس پژوهش و فناوری اطلاعات جهاد دانشگاهی و مدیر مرکز رشد رویش برگزار شد.


در پایان به شرکت‌کنندگان در سخنرانی‌های عمومی و کارگاه‌های تخصصی گواهینامه اعطا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب