دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مسؤولان در حذف کنکور تعلل می‌کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی سرعت کار مسؤولان در اجرای قانون موسوم به حذف کنکور را بسیار پایین خواند.
کد خبر : 243041

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، علیرضا سلیمی با اشاره به لزوم اجرای قانون موسوم به حذف کنکور، گفت: این موضوع مصوب مجلس است و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای آن هستند، اما این دستگاه‌ها در پاره‌ای از موارد زیرساخت‌های لازم برای حذف کنکور را ندارند و در بخش دیگر اراده‌ای برای اجرایی کردن آن نیست.
وی با بیان اینکه به علت تأخیر در اجرای این قانون، مجلس جلساتی با وزرای علوم و آموزش و پرورش برگزار کرده است، بیان کرد: مسؤولان با سرعتی بسیار پایین مسیر تحقق این قانون طی می‌کنند و لازم است اقدامات لازم را سریع‌تر انجام دهند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد مؤسسات کنکور، تأکید کرد: این مؤسسات جیب مردم را خالی می‌کنند و تنها دلیل وجود آن‌ها تعلل در حذف کنکور است؛ در اینجا این سؤال وجود دارد که چرا قانون اجرا نمی‌شود؛ اگر قوانین مشکلی دارند با دلایل معتبر مطرح شود تا مجلس به تصحیح آن بپردازد اگرچه در تصویب این قانون با سازمان سنجش، وزارتخانه‌های آموزش وپرورش و علوم مشورت شده است.
سلیمی با بیان اینکه برای حذف کنکور باید بانک سؤالات استاندارد ایجاد شود و هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است، ادامه داد: نبود زیرساخت‌های مناسب مانعی در اجرای قانون حذف کنکور است؛ متأسفانه در برخی از وزارتخانه‌ها نشاط و انگیزه کار وجود ندارد و صرفا به دنبال کارهای روتین و کلیشه‌ای هستند؛ در این وزارتخانه‌ها برنامه‌ها فقط روی کاغذ است و عملیاتی نیست.
وی با بیان اینکه میزان تاثیرگذاری معدل در کنکور باید هرچه سریع‌تر مشخص شود، تاکید کرد: تعیین تکلیف این مسئله زودتر انجام گیرد تا داوطلبان از سرگردانی نجات یابند؛ باید سازمان سنجش، وزارت‌های علوم و آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به لزوم برقراری عدالت آموزشی در کشور، اظهار کرد: برای داوطلبانی که در مناطق دورافتاده هستند و به امکانات کافی دسترسی ندارند ترتیباتی اتخاذ می‌شود تا این افراد از ورود به دانشگاه محروم نشوند؛ در واقع برای این داوطلبان سهمیه ویژه در نظر گرفته می‎شود و باید هرچه سریع‌تر آیین نامه‌هایی در این زمینه تدوین شود تا این افراد آسیب نبینند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته