دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1396 - 14:35

رونمایی از سامانه ارزیابی و نظارت بر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش

نسخه نهایی و توسعه یافته سامانه ارزیابی و نظارت بر پروژه‌های اقتصادی مقاومتی (سانپا)،‌ طرح فناورانه پارک علم و فناوری استان کرمان، در حاشیه هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار رونمایی شد.
کد خبر : 241997

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از پارک علم و فناوری استان کرمان، این سامانه توسط شرکت مهندسی فناوری سورنا طراحی و پیاده‌سازی و با هدف مدیریت و پایش پروژه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی کشور راه‌اندازی شده است.


محمد شیخ بهایی مدیر پروژه طراحی سانپا در این باره گفت: مدیریت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در راستای به کارگیری دانش، مهارت‌ها، ابزار و تکنیک‌های لازم در اجرای فعالیت‌ها به منظور رفع نیازها و تامین مؤلفه‌های سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.


مدیر شرکت فناوری اطلاعات سورنا با بیان اینکه سامانه مدیریت، ارزیابی و نظارت بر پروژه‌های اقتصاد مقاومتی (سانپا) یک عامل اساسی و تعیین‌کننده در موفقیت پروژه‌هاست که یک نقش محوری در رشد پروژه‌ها ایفا می‌کند، افزود: تحلیل‌های پایه و ابتدایی تک‌تک پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در مرحله مقدماتی پروژه انجام گرفته، سپس طراحی و برنامه‌ریزی انجام می‌شود تا فعالیت‌ها، فازها و زیرپروژه‌ها مشخص شوند و یک استراتژی مدون برای تکمیل فعالیت‌ها تعریف می‌شود.


وی بیان کرد: در این سامانه پروژه‌ها و فازهای عملیاتی با همه پیش‌نیازها و پس‌نیازهایش به طور خاص پیگیری می‌شوند. کنترل و نظارت پروژه‌ها همزمان با اجرای برنامه انجام می‌شود تا همه فرصت‌های ممکن و تهدیدهای احتمالی شناسایی و در نهایت به فاز پایانی و بهره‌برداری پروژه‌ها ختم شود. در همه این مراحل مدیران پروژه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای ایفا می‌کنند، به عبارت دیگر مدیر پروژه‌ها روند مراحل فوق را تایید و به مرحله اجرا نزدیک می‌کنند.


شیخ بهایی گفت: سیستم و نرم افزار مدیریت و کنترل پروژه سانپا، در اجرای این مهم از دو بازوی قدرتمند برنامه‌ریزی و کنترل پروژه بهره می‌گیرد و لذا به ابزاری کاربردی و قدرتمند برای کنترل زمان، کنترل هزینه و مدیریت منابع و نیروی انسانی تبدیل شده است.


وی تصریح کرد: سامانه سانپا ابزاری ارزشمند برای سازماندهی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، زمان‌بندی پروژه‌ها، اختصاص بودجه، منابع و هزینه پروژه ها، تنظیم پروژه‌ها برای برآورد کردن محدودیت‌ها و آماده کردن گزارش‌ها برای طرح در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان و ستاد کشور است.


شیخ بهایی افزود: می‌توان با استفاده از سامانه سانپا انتظارات واقعی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را از طریق ایجاد برنامه زمان‌بندی، تخصیص منابع و مدیریت بودجه پروژه با مجریان و ذینفعان پروژه ها در میان گذاشت. زمان‌بندی پروژه را نیز می‌توان با ابزار‌‌‌های موجود در این نرم‌افزار برای ردیابی علل وقایع تاخیر در اجرا یا بهره برداری از یکایک پروژه‌ها و برنامه‌هایی که از برنامه زمان‌بندی جلوتر یا عقب تر هستند، درک کرد.


وی خاطرنشان کرد: سامانه سانپا رابطی بسیار مناسب برای برنامه‌ریزی گام‌به‌گام پروژه است که به انجام فرآیند‌‌‌های فیزیکی پروژه‌ها کمک شایانی می‌کند. این سامانه برای موارد مختلف قابل سفارشی‌شدن است و به برنامه‌ریزان پروژه از طریق ایجاد یک پروژه، تعریف فعالیت و تخصیص منابع، به پی‌گیری و تجزیه و تحلیل اطلاعات پروژه و گزارش نتایج حاصله کمک می‌کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته