دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

فرزاد مؤتمن: قصه«خداحافظی طولانی» در طبقه کارگر می‌گذرد اما فیلم کارگری نیست

فرزاد موتمن گفت: «فیلم «خداحافظی طولانی» از موارد معدودی است که قصه‌اش در طبقه کارگر می‌گذرد اما فیلم کارگری نیست زیرا به مسائل کارگران نمی‌پردازد.»
کد خبر : 24031

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از مشاور رسانه‌ای این فیلم، فرزاد موتمن کارگردان این فیلم که فیلمش در نوبت اکران عید فطر قرار دارد درباره دسته‌بندی این فیلم در طبقه فیلم کارگری گفت: «فیلم کارگری مقوله وسیعی است و از «همه‌چیز روبه‌راهه» (ژان پیرگورن و ژان لوک گدار) تا «نورما ری» مارتین ریت را شامل می‌شود.»


وی افزود: «در سینمای ایران واقعا به سمت طبقه کارگر نرفتیم. طبقه کارگر در تعریف کلاسیکش طبقه‌ای است که نیروی کارش را به کارفرما می‌فروشد. ما واقعا چنین نسبت و رابطه‌ای در سینمای ایران ندیده‌ایم.»


موتمن ادامه داد: «فیلم «خداحافظی طولانی» از موارد معدودی است که قصه‌اش در طبقه کارگر می‌گذرد، بی‌آنکه فیلم کارگری باشد. کاراکترهای این فیلم کارگر هستند، اما در این فیلم مسائل کارگران مطرح نمی‌شود.»


این کارگردان اظهار کرد: «در فیلم «خداحافظی طولانی» نمی‌شد به مسائل کارگری نزدیک شد چراکه فیلم عشقی است. فیلم کارگری مسائل خاص خود را دارد، اما «خداحافظی طولانی» فیلم عشقی است که کاراکترهایی از طبقه کارگر دارد.»


قصه خداحافظی طولانی را اصغر عبداللهی نوشته است که دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را در جشنواره سی و سوم فجر به خود اختصاص داد و روایتگر قصه مردی است به نام یحیی که از اتهام قتلی تبرئه شده و درگیر یک رابطه عاطفی است.


خداحافظی طولانی به تهیه‌کنندگی علی حضرتی عید فطر در سرگروه اریکه به اکران عمومی درخواهد آمد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته