دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بازیکن سابق تیم ملی در گفت وگو با آنا

چون تهرانی نبودم از تیم ملی خط خوردم/نمی‌خواستند مجاهد جای مهدوی‌کیا و نوازی را بگیرد

ابراهیم تهامی گفت: در فوتبال ایران همیشه حق بچه‌های جنوب ضایع شد و من چون بازیکن تهرانی نبودم از تیم ملی برای جام جهانی خط خوردم.
کد خبر : 238272

سرویس ورزشی خبرگزاری آنا: ابراهیم تهامی بازیکن سال‌های دور تیم ملی مانند همه بازیکنان جنوبی که به سطح اول فوتبال ایران رسیدند سرشار از تکنیک ناب خوزستان بود. تهامی سال‌ها در تیم ملی حضور داشت اما مانند سایر همدوره‌های خودش در عرصه ملی و باشگاهی موفق نشد که افتخارات زیادی کسب کند. البته این ناکامی‌ها از نگاه تهامی دلایل خاصی دارد و به مسائل فنی مرتبط نیست.


تهامی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، پاسخگوی سوالات ما بوده است.


*سال‌های زیادی از حضور شما در سطح اول فوتبال ایران می‌گذرد بعد از فوتبال در عرصه مربیگری دوران موفقی نداشتی.


-من تمام دوران فوتبال خودم را در استان خودم سپری کردم و بعد از آن هم ترجیح دادم که مربیگری را در این استان دنبال کنم اما در فوتبال ایران فردی مثل ابراهیم تهامی که همیشه مظلوم بود نمی‌تواند حقش را بگیرد.


*در زمان بازی‌ هم مدعی هستی که حق تو را خوردند.


-بله اگر من به حقم در تیم ملی می‌رسیدم باید یکی از لژیونرهای فوتبال ایران می‌شدم.


*چرا احساس می‌کنی که حق تو را در تیم ملی خوردند؟


-احساس نمی‌کنم برای من ثابت شد. من در تیم ملی جزء بازیکنان خوب بودم و بعد از قطعی شدن صعود تیم ملی به جام جهانی فرانسه در چند ماه آخر رفتارهایی کردند که باعث خط خوردنم از تیم ملی و نرفتن من به جام جهانی شد.


در فوتبال ایران همیشه حق بچه‌های شهرستان و مخصوصا حق بچه‌های جنوب ضایع شد. مجاهد خذیراوی نمونه بارز بازیکنان جنوب بود و زمانی که آقایان فهمیدند مجاهد با این بازی‌های خوبش جای مهدوی‌کیا و نوازی را در تیم ملی می‌گیرد آن بلا را سرش آوردند

*چه رفتارهایی؟


_تیم ملی در مسابقات چهارجانبه‌ای که قبل از جام جهانی در هنک کنگ شرکت کرد تهمت ناشایستی به من زدند که باعث شد از تیم ملی خط بخورم.


*چه کسی این تهمت را زد؟


-بعضی از بازیکنان تیم ملی.


*می‌توانی اسم ببری؟


-من طی این 20 سال هیچ وقت اسم نبردم ولی از جدم امام حسین می‌خواهم که جواب بدی‌های این افراد را بدهد و تا آخر عمر آنها را نمی‌بخشم.


*تنها دلیل خط خوردنت از تیم ملی همان موضوع بود؟


-بله و نکته جالب‌تر اینکه در اردوی هنک کنگ اسم یک بازیکن دیگر را در کنار اسم من مطرح کردند اما او همراه تیم ملی به جام جهانی رفت ولی من خط خوردم. کاملا مشخص است که هدف آنها خط خوردن من بود و نمی‌خواستند یک بازیکن شهرستانی جای تهرانی‌ها را بگیرد. همان بازیکن هم چون بچه تهران بود به جام جهانی رفت.


*واقعا فقط بخاطر تهرانی و شهرستانی بودن این رفتار را با تو کردند؟


-در فوتبال ایران همیشه حق بچه‌های شهرستان و مخصوصا حق بچه‌های جنوب ضایع شد. مجاهد خذیراوی نمونه بارز بازیکنان جنوب بود و زمانی که آقایان فهمیدند مجاهد با این بازی‌های خوبش جای مهدوی‌کیا و نوازی را در تیم ملی می‌گیرد آن بلا را سرش آوردند و از این نمونه‌ها در فوتبال ایران زیاد داریم.


*در حال حاضر فوتبال جنوب بازیکنان ملی‌پوش زیادی ندارد به نظرت دلیلش همین مساله است؟


_فوتبال جنوب همیشه قطب اصلی فوتبال ایران بود و اکثر بازیکنان تیم ملی از این منطقه بودند. اما الان چه توجهی به فوتبال این استان می‌شود؟ آقایان در یاسوج، یزد و اردبیل که اصلا فوتبال ندارد ورزشگاه می سازند اما هیچ توجهی به فوتبال خوزستان نمی‌کنند. حرف من این نیست که برای آن استان ها کاری نکنند اما به استان‌های دیگر هم توجه کنند.


*اکثر بازیکنان هم‌دوره‌ای خودت در تیم ملی از کنار فوتبال به نان و نوایی رسیدند وضعیت خودت چگونه است؟


_بزرگترین اشتباه من این بود که همه سال‌های فوتبالی خودم را در خوزستان بودم و درحالی که می‌توانستم در باشگاههای بزرگتری بازی کردم به صورت مجانی برای استقلال خوزستان به میدان رفتم.


اگر در جام جهانی بازی می‌کردم قطعا بعد از مسابقات در یکی از تیم‌های اسپانیا یا آلمان می‌توانستم به میدان بروم اما متاسفانه بعضی افراد اجازه ندادند به آروزهای خودم برسم

*واقعا مجانی بازی کردی؟


_بیشترین قرارداد من 2 میلیون تومان بود که در آن فصل هم 700 هزار تومن و آن هم به صورت قسطی به من دادند.


*فکر می‌کنی به حقت در فوتبال رسیدی؟


_من اگر در جام جهانی بازی می‌کردم قطعا بعد از مسابقات در یکی از تیم‌های اسپانیا یا آلمان می‌توانستم به میدان بروم اما متاسفانه بعضی افراد اجازه ندادند به آروزهای خودم برسم.


گفت وگو از امیرحسین فلاح


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب