دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دکتر میرزاده در همایش مدیران حراست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی:

تلاش برای حفظ نیروهای متخصص اسلامی کشور، مهمترین وظیفه و دستاورد حراست است

دکتر میرزاده در همایش مدیران حراست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مهمترین وظیفه حراست دانشگاه‌ها باید تلاش در جهت حفظ نیروهای متخصص اسلامی در درون کشور و دانشگاه‌ها باشد و این بهترین وظیفه‌ای است که می‌توان برای حراست دانشگاه‌ها در نظر گرفت.
کد خبر : 23688

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در گردهمایی مدیران حراست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور وزیر اطلاعات و شمار دیگری از میهمانان وزارت اطلاعات برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و با درود و سلام به شهدای غواص عملیات کربلای چهار که امروز پیکرهای آسمانی شان تشییع و تجلیل می شود، گفت: این شهدا با شجاعت کامل دل به دریا زدند و رفتند تا ایران و اسلام پایدار بماند و به تحقیق این شهدا یونس گم گشته ملت ایران هستند که به ایران اسلامی بازگشتند.


رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران حراست واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به طور حتم این گردهمایی برای هم افزایی، همدلی و همزبانی بیشتر در این مجموعه برگزار شده است مجموعه ای که تا به امروز در عین قاطعیت از اعتدال و برخورداری از روش های علمی از کیان دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کرده است.


دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهاجرت بخشی از متخصصان ایرانی به خارج از کشور در سال های گذشته، گفت: متاسفانه به هر دلیلی بخشی از متخصصان ما که هزینه بسیاری برای پرورش آنان شده است به کشورهای دیگر مهاجرت کردند که بخشی از آن به دلیل دافعه ای بوده که در کشور برای آنان ایجاد شده است.


وی تصریح کرد: هم اکنون بر اساس گزارشها و منابع موثق ، هزینه تربیت دکتری PHD برای دولت آمریکا در حدود 5 میلیون دلار است که این عدد در کشورهای اروپایی در حدود 600 هزار دلار تخمین زده شده است.



دکتر میرزاده ادامه داد: بر اساس آمار موثق تریبت نیروی متخصص در ایران از ابتدای شروع به تحصیل تا مرحله پایانی آن یعنی PHD حداقل 250 هزار دلار و 500 هزار دلار است که اگر تعداد متخصصان خارج شده از کشور را در عدد حداقلی یعنی 250 هزار دلار ضرب کنیم میزان خسارت وارد شده به سرمایه های کشور مشخص می شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: وزیر خزانه داری آمریکا در برنامه ای خواستار پذیرش سالانه 100 هزار PHD از کشورهای مختلف شده است و این سیاست تنها به دلیل هزینه بالای تربیت این نیرو در کشور آمریکا است که کمک شایان توجهی به اقتصاد این کشور خواهد کرد.








میرزاده: اگر کشورهای غربی و آمریکا بعد از مدتها به پای میز مذاکره برگشتند و در رابطه با پرونده هسته ای ایران راضی به مذاکره شدند به دلیل توان بالای علمی دانشمندان هسته ای کشور است که این موضوع غیر قابل انکار در کنار صلابت رهبری و همت دولت و توانمندی تیم مذاکره کننده هسته ای به تحقق پیوسته است

وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد قابل توجهی از دانشجویان کشورهای جهان سوم در دانشگاه های معتبر آمریکا حضور دارند، ادامه داد: این که دانشگاه MIT در بدبینانه ترین حالت رتبه 17 و در بهترین حالت رتبه 11 اقتصاد جهان را کسب می کند نتیجه اتخاذ چنین سیاست هایی است.


دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع قدرت بخشی علم ودانش به کشورها اشاره کرد و گفت: اگر کشورهای غربی و آمریکا بعد از مدتها به پای میز مذاکره برگشتند و در رابطه با پرونده هسته ای ایران راضی به مذاکره شدند به دلیل توان بالای علمی دانشمندان هسته ای کشور است که این موضوع غیر قابل انکار در کنار صلابت رهبری و همت دولت و توانمندی تیم مذاکره کننده هسته ای به تحقق پیوسته است.


رئیس بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در پایان تاکید کرد: مهمترین وظیفه حراست دانشگاه ها باید تلاش در جهت حفظ نیروهای متخصص اسلامی در درون کشور و دانشگاه ها باشد و این بهترین وظیفه ای است که می توان برای حراست دانشگاه ها در نظر گرفت.



همچنین هومن ستاری رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی در ابتدای این نشست گزارشی از عملکرد این مرکز برای حاضرین ارائه داد.


ستاری ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گرامی وزارت اطلاعات از تلاش برای هم افزایی بیشتر میان این حوزه با بخشهای و دستگاه های مختلف، ایجاد فضای مناسب برای کارشناسان و مسئولان دانشگاه، نشست های تخصصی مسئولان حراست، تهیه و تدوین آیین نامه حفاظت از اسناد و مدارک دانشگاه و ابلاغ آن به حوزه های مرتبط ، استانداردسازی کلیه مهرها در سطح واحد و سازمان مرکزی و جلوگیری از جعل اسناد و.. خبر داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته