بخش سنتی صنعت با فناوری آشتی کند
معصومه آقاپور در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه نوآوری وفناوری ربع رشیدی و زون ارتباطات الکترونیک و میکروالکترونیک در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: «کارهای خوبی را در بخش نمایشگاهی دیدم ولی به عنوان نایب رئیس کمیته طراحی قوانین شرکتهای دانشبنیان در کمیسیون اقتصادی نحوه بازاریابی ایده پردازان در غرفه ها را کمرنگ است.»
وی بابیان اینکه بهتر بود ایدههای ارائه شده به موضوع بازاریابی خود بیشتر اهمیت میدادند، افزود: «استارتآپها و شرکتهای دانشبنیان باید موضوع بازارسنجی بیشتر بپردازند و در رابطه با ریسک های سرمایه گذاری مطالعات انجام بدهند.»
وی با توجه به مشکلات تجاری سازی ایده در ایران گفت: «یکی از مشکلات اصلی این است که ما تولیدکنندگان خوبی هستیم اما فروشندگان بدی هستیم و بازارهای ایران و جهان را بررسی نمیکنیم.»
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی ایدهپردازان فقط یک سوم کوه یخی بازاریابی که روی آب است را میبینند گفت: «امیدوارم به این موضوع در نمایشگاهی که سال آینده برگزار خواهد شد پررنگتر پرداخته شود.»
وی افزود: «برگزاری چنین نمایشگاههایی اگر بدون جذب سرمایهگذار برای ایدهها به پایان برسد، فقط یک موج سواری نمایشی است.»
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال اقدام برای ثبت قانون بیمه سرمایهگذاری در شرکتهای دانشبنیان برای کاهش خطری که ممکن است سرمایهگذار را تهدید کند هستم، اذعان کرد: «صاحبان صنعت و سرمایه افرادی هستند که ریسکپذیری آنها بسیار پایین است و بخاطر امنیت کسب و کار خود وارد فناوری های نو نمیشوند ازین رو بیمهها میتواند راه حلی برای رفع این مشکل باشند.»
وی نظر خود را در مورد ارزیابی کلی پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی را اینگونه بیان کرد: «نمایشگاه های تخصصی را باید از لحاظ های مختلف همانند فضای برگزاری، مکان، زمان برگزاری، بروز بودن فناوری شرکتکنندگان، نحوه جذب مشتری بررسی کرد.»
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود:«سپس در هر شاخص نمایشگاهی نمرهای بدهیم و با جمع معدل به دست آمده را بسنجیم.»
وی برگزاری اینگونه نمایشگاهها را تلنگری برای تغییر دیدگاه صنعتگران دانست و گفت: «باید نگاه زیربنایی و زیر ساختی به مسائل تخصص داشته باشیم.»
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی فناوری را به دو شاخه خلاقیت و نوآوری تقسیم کرد و افزود: «نوآوری در معنای نو کردن نحوه نگرش و خلاقیت در معنای ابداع کردن است و ما ایرانیها در بخش خلاقیت دارای هوش اجتماعی بسیار قوی هستیم و قدرت تخیل بالای داریم اما در شاخه نوآوری موضوع کپی کاری و یا از راه کوتاه دور زدن را انتخاب میکنیم. این موضوع به تولیدات ما نیز منعکس میشود پس بهتر است در بخش نوآوری بیشتر تلاش کنیم و اینگونه با افزایش نوآوری و کاهش وابستگی به کشورهای دیگر، تحریم ها اثری بروی پیشرفت ما نخواهند گذاشت.»
انتهای پیام/