دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1396 - 13:41
دبیر شورای نظارت سما تهران:

تحقق دانشگاه حل مسأله، راه‌گشای مشکلات است

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران تحقق دانشگاه حل مسأله را راه‌گشای مشکلات پیش‌رو دانست.
کد خبر : 231817

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، علیرضا آزادبر در جلسه رؤسای آموزشکده‌های سما تهران گفت: «از سیاست‌های کلی تبیینی این است که دانشگاه‌ها در سطح تحصیلات تکمیلی باید به سمت دانشگاه حل مسأله پیش بروند که از شاخص‌‌های مهم آن تعامل رشته‌ها و افراد است.»


آزادبر افزود: «در این طرح افرادی که در رشته‌های مختلف تحصیل می‌کنند برای حل مسائل هم‌فکری می‌کنند و از آنجایی که برای حل هر بحرانی در جامعه چندین نفر با تخصص‌های مختلف باید تبادل‌نظر کنند، نیاز جامعه امروز ما تشکیل دانشگاه‌های حل مسأله است تا در برخورد با بحران‌ها افراد متخصص کارآزموده با تشکیل تیم‌های تخصصی به حل مسائل بپردازند.»


وی با بیان اینکه دانشگاه حل مسأله، گفت‌وگو محور است، ادامه داد: «مدل مفهومی این دانشگاه شامل چهار بخش اصلی است که بخش اول آن تبدیل مسائل بزرگ به خرده موضوعات و بخش دوم آن شناسایی استعدادها و تناسب بین موضوع تحقیق و بحران پیش آمده با تخصص افراد است که از هدررفت تخصص و انرژی جلوگیری کرده و باعث به نتیجه رسیدن امور نیز می شود.»


دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان تهران خاطرنشان کرد: «بخش سوم این مدل مفهومی مربوط به ایجاد بستر است؛ به این معنی که برای اینکه افراد متخصص نظرات و دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارند نیاز به بستر مشخص دارند تا امر تبادل اندیشه‌ها محقق شود که در این زمینه می‌توان تشکیل سرای انرژی و مواد، سرای حمل‌و‌نقل و ترافیک، سرای سلامت و پزشکی و سرای غذا را حائز اهمیت دانست.»


آزادبر بر لزوم توجه و اهتمام به مسائل فرهنگی در آموزشکده‌ها تأکید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
گوشتیران
قالیشویی ادیب