دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماله کشی بر مطالبات مردم به سبک زیبا‌کلام

صادق زیباکلام در یادداشتی محیر العقول، برآورده نشدن مطالبات 24 میلیون رأی‌دهنده به روحانی را گردن نهادهای قدرت انداخت و ضمن تهدید تلویحی رئیس‌جمهور، نسبت به کاهش سرمایه اجتماعی وی هشدار داد.
کد خبر : 225485

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، صادق زیباکلام در یادداشتی محیر العقول، برآورده نشدن مطالبات 24 میلیون رأی‌دهنده به روحانی را گردن نهادهای قدرت انداخت و ضمن تهدید تلویحی رئیس‌جمهور، نسبت به کاهش سرمایه اجتماعی وی هشدار داد.


زیبا‌کلام در یادداشتی که برای روزنامه آرمان نوشته، مبنای تحلیل خود را « موجی گسترده از حسرت و ناامیدی و احساس به بن بست رسیدن دانشجویان» قرار داد و در توضیح این سرخوردگی ها، مدعی شده است که « دیگران‌» و « مراکز قدرت» نمی‌گذارند که روحانی به مطالبات مردم پاسخ بدهد!


این فعال اصلاح طلب در توهینی آشکار به وزیر پیشنهادی علوم، معرفی او از سوی روحانی را از روی «اجبار » عنوان کرده است. زیبا کلام در عین حال با طرح این موضوع که ممکن است، خود روحانی تمایل چندانی به اصلاح نداشته باشد، در عین حال بازهم انگشت اتهام را به سوی « مراکز قدرت» برده که به ادعای او نه تنها کمکی به رئیس‌جمهور نمی‌کنند، بلکه بر سر راه او مانع ایجاد می‌کنند. وی در عین حال روحانی را به کسی تشبیه کرده که در حال بریدن شاخه‌ای است که خود روی آن نشسته است و با به کار بردن عبارت «قمار وحشتناک» روحانی را تهدید کرده است که اگر به همین سبک و سیاق پیش برود، در انتخابات آینده نباید انتظاری از آن 24 میلیون رأی دهنده داشت که بار دیگر سر صندوق‌های رای حاضر شوند.
این عتاب و خطاب قرار‌دادن‌های روحانی که از مدت‌ها پیش برای مرزبندی احتمالی اصلاح طلبان با روحانی برای انتخابات مجلس و 1400 آغاز شده است، روز گذشته به شکل دیگری در کلام عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب باز‌تولید شد. ناصری در گفت‌وگو با ایسنا درپاسخ به این پرسش که آیا روحانی با نحوه چینش کابینه و دیدار اخیر خود با جامعه روحانیت در حال نزدیک شدن به اصولگرایان است تصریح کرد: من نمی‌دانم که روحانی بعد از دولت دوم و پایانی خود می‌خواهد به جایگاه سیاسی گذشته خود یعنی جامعه روحانیت مبارز باز گردد یا نه. تحلیل من این است که او می‌خواهد هم‌صدایی و هم‌نوایی خود را با جامعه روحانیت بیشتر و در بعضی جلسات آنها شرکت و با یاران قدیمی خود گفت‌وگو کند که البته این را حرکت ناپسندی نمی‌دانم چون روحانی هیچ‌گاه خود را چهره اصلاح‌طلب معرفی نکرده است. او تحت تأثیر گفتمان اصلاح‌طلبی قرار داشت و به همین جهت مورد اقبال جامعه قرار گرفته است.


وی همچنین با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان بنابر مصالح کشور و منافع ملی در سال 92 و 96 از روحانی حمایت کردند، خاطرنشان کرد: ما انتظار نداشتیم که روحانی صددرصد با رویکرد اصلاح‌طلبان همراهی کند اما انتظار کم‌کاری هم از او نداشتیم.


منبع: جهان نیوز


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته