دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارگردان سریال محرمی «هاتف»:

حق‌طلبی را به میدان داستانی "هاتف" کشاندم/ به دنبال بزنگاه حیاتی انسان‌ها بودم

داریوش یاری با اشاره به حال و هوای سریال"هاتف" گفت: حق طلبی و عدالت همان بزنگاه‌های حیاتی است که آدمی باید آن را درک کند. همان لحظه رستگاری که سعی کردم گوشه‌ای از آن را در قالب قصه «هاتف» به تصویر بکشم.
کد خبر : 221908

گروه فرهنگی خبرگزاری آنا: سریال «هاتف» ساخته داریوش یاری که برای ایام محرم تولید شده و درحال پخش از شبکه یک سیماست، حال و هوای امروزی دارد اما تلاش می‌کند فضایی دینی را در قالب قصه‌ای اجتماعی به تصویر بکشد. اینکه چقدر موفق بوده به نگاه و سلیقه مخاطب برمی‌گردد.


گرچه در این بین کیفیت تولید، یک وجه اصلی کار است و البته باید اینقدر قوی باشد تا بتواند مخاطب را درگیر سریال کند. با این حال داریوش یاری در این تجربه سریال‌سازی جدی خود محوریت اصلی قصه را برگرفته از مکتب امام حسین(ع) می‌داند.


* القای حال و هوای محرم به مخاطب تلویزیون


چنانکه خود او در گفت‌وگویی با خبرنگار ما عنوان کرد: جمعی از بازیگران کاربلد را بکار گرفتیم تا بتوانیم در معرفت مخاطب نسبت به دهه اول محرم شریک شویم. اینکه لااقل ما نیز در قالب این سریال بتوانیم این حال و هوا را به مخاطب در دهه دوم نیز القا کنیم.


این کارگردان در ادامه با اشاره به فضای کلی سریال درحال پخش خود توضیح داد: «هاتف» روی یک نکته تأکید دارد اینکه گویا ما متأسفانه تا جایی حق‌طلبی و عدالت‌خواهی را دنبال می‌کنیم که ضرری به خودمان نزند.


وی ادامه داد: به قولی این حق طلبی تا وقتی وارد حریم خانه خود ما نشده را دوست داریم ولی همینکه عدالت بخواهد، چیزی را از خود ما بگیرد جلویش می‌ایستیم و حق و حقیقت را فراموش می‌کنیم.


* یک بزنگاه و لحظه تاریخی انسانی


این کارگردان تأکید کرد: این همان بزنگاه‌های حیاتی است که آدمی باید آن را درک کند. همان لحظه رستگاری که سعی کردم گوشه‌ای از آن را در قالب قصه «هاتف» به تصویر بکشیم.


داریوش یاری با اشاره به وقایع عاشورا تأکید داشت: امام حسین(ع) را مدام مجبور می‌کردند که بیعت کند. اما خود ایشان تا لحظه آخر یارانش را در تصمیم و انتخاب دارای حق می‌دانست اینکه بمانند یا بروند. دنبال این تصمیم‌گیری بودیم که انسان‌ها در بزنگاه تاریخی بتوانند آن را رها نکنند.


این کارگردان با اشاره به اینکه تلاش کردم در این سریال اینها را به میدان داستانی بکشم، گفت: برای همین نیز داستان «هاتف» را به قصه ریحانه ربط دادیم. آنجا که با وصیت مشکوک پدرش در بین‌المحرمین روبرو می‌شود و سعی می‌کند کشف حقیقت کند.


یاری در نهایت اینگونه گفت: در همین حقیقت‌جویی است که قصه سریال را متمرکز بر شخصیت اصلی کردیم آنجایی که متوجه می‌شود چه حق‌هایی از افراد مظلوم گرفته شده که باید این حق را به صاحبانش برگرداند. حتی مجبور می‌شود در این مسیر اعضای خانواده اش را از دست بدهد.


لازم به ذکر است؛ مجموعه تلویزیونی «هاتف» به تهیه‌کنندگی نعمت چگینی و کارگردانی داریوش یاری، در۱۰ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای ساخته شده است که هر شب حوالی ساعت ۲۲:۱۵ و تکرار اول آن ساعت ۱ بامداد و تکرار دوم ساعت ۱۵:۱۵ روی آنتن شبکه یک می رود.


زیبا بروفه، سید مهرداد ضیایی، بهزاد خداویسی، مریم بوبانی، کمند امیرسلیمانی، حمیدگودرزی، محمد حاتمی، شهرام قائدی، محمد فیلی، کاظم بلوچی، مریم کاویانی و الهه حسینی از جمله بازیگران این سریال هستند.


در خلاصه داستان سریال آمده است: در روز عاشورا، ابراهیم در کربلا بر اثر حمله قلبی می‌میرد. دخترش ریحانه پیگیر آخرین گفته ناتمام پدر می‌شود. این پیگیری ریحانه را رو در روی خانواده و زندگی زناشویی‌اش قرار می‌دهد اما ریحانه اعتقاد دارد که عدالت نمی‌تواند در پشت در خانه آدم جا بماند ... .


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب