دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 14:51
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان اصفهان:

علم توام با ایمان رمز موفقیت دانشجویان است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان ایمان توام با علم را رمز موفقیت دانشجویان دانست.
کد خبر : 220626

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از نجف آباد، حجت الاسلام عباسعلی حیدری در جمع دانشجویان جدید و خانواده آنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: «این دانشگاه به لحاظ جغرافیایی در شهرستانی کاملا فرهنگی و پیشرو و پیشتاز در تمام زمینه ها قرار دارد. روحیه شهادت طلبی از دیرباز در مردم غیور این شهرستان وجود دارد که می توان چهره های شاخصی همچون شهید دکتر آیت، شهیدان کاظمی و حججی با آن شجاعت و شهامت مثال زدنی را نام برد.»


حیدری وجود امکانات و تجهیزات به روز کارگاهی و آزمایشگاهی در واحد نجف آباد را عاملی برای موفقیت هر چه بیشتر دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد را می توان در بسیاری از زمینه ها در راس تمام دانشگاه های کشور دانست. وجود کارگاه های مجهز و آزمایشگاه های به روز و یک کتابخانه بسیار بزرگ و غنی از جمله امتیازات منحصر به فرد این دانشگاه به حساب می آیند.»


وی به استقرار دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در واحد نجف آباد اشاره کرد و افزود: «از میان 22 واحد و 6 مرکز استان، واحد نجف آباد تنها واحدی است که دفتر مستقل برای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در نظر گرفته است و معاونت نهاد با استقرار در این دفتر و ارتباط نزدیک و صمیمانه با دانشجویان، اهداف فرهنگی نهاد را با جدیت دنبال می کند.»


حیدری خطاب به دانشجویان گفت: «اگر چه وجود امکانات و تجهیزات به روز کارگاهی و آزمایشگاهی جزو برتری های یک دانشگاه به حساب می آید اما مایه افتخار به حساب نمی آید. آنچه که دلیل اصلی افتخار دانشگاه و مسئولان آن می شود وجود شما دانشجویان پرتلاش و با انگیزه است. وجود اعضای هیات علمی فرهیخته و مجرب در کنار دانشجویان با سواد و نستوه بدون شک مایه مباهات هر دانشگاهی خواهد بود.»



این مقام مسئول ادامه داد: «این تصور که حالا پس از قبولی کنکور و ورود به دانشگاه دیگر همه چیز تمام شده و باید روزها را سپری کنیم تا فارغ التحصیل شویم تصور درستی نیست. قطعا باید جدیت تلاش کوشش و اهتمام تان چندین برابر شود. این دوره قطعا دوره سخت تری است.»


وی افزود: «دانشجویان باید در حیطه های فکری، فرهنگی، تریبون های آزاد، نشست های علمی و همراهی با انجمن های علمی نقش آفرینی کنید. اگر چه اولویت دانشجویان تحصیل علم و دانش است با این حال نباید از برخی از مسائل همچون مسائل فرهنگی غافل شوند.»


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان اصفهان، فعالیت گروهی مدون و ضابطه مند فرهنگی، فکری و سیاسی را اساس فعالیت های تشکل های دانشجویی دانست و اظهار کرد: «دانشگاه ها باید سیاسی باشند چرا که اگر ما بینش سیاسی لازم را نداشته باشیم افرادی که در دانشگاه مطامعی را متصور هستند و می خواهند جوانان ما را طعمه فعالیت های خود قرار دهند عرصه را برای خود خالی می بینند و به اهدافشان دست پیدا می کنند.دانشجو باید سیاسی باشد، سیاسی به این معنا که فعالیت مدون و منضبط سیاسی درون دانشگاه را فرا بگیرد و به مرحله اجرا در بیاورد.»


وی خاطرنشان کرد: «تعهد، ایمان و نورانیت باید در کنار علم وجود داشته باشد.علم به تنهایی مقصد را مشخص نمی کند چرا که اگر این گونه بود بسیاری از دانشمندان در کشور های مختلف سعادتمند می شدند اما می بینیم در عمل اینگونه نیست زیرا مقصد نهایی را ایمان ما مشخص میکند ایمان ما مسیر را روشن می کند تا در تاریکی قدم بر نداریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته