دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رامتین خداپناهی در گفت‌وگو با آنا:

بازیگری را صرفا پل معروفیت خواص نکنیم/ دانشگاه‌های بازیگری را دریابید

این بازیگر و مدرس دانشگاه گفت: مردم سریال‌های دهه 80 را دوست داشتند اما بعد از آن شاهد شکل‌گیری ماجرای عجیبی در سینما و تلویزیون بودیم که بازیگری و دیگر عوامل فیلم را تبدیل به خودی و غیرخودی کرد.
کد خبر : 217522

گروه فرهنگی خبرگزاری آنا: اگر با دقت بیشتری تولیدات اخیر تلویزیون را واکاوی کنیم نکات جالب توجهی به چشم می‌خورد نظیر ظهور و حضور چهره‌های ناشناخته روی آنتن؛ البته رویکرد جالبی‌ است حتی اگر باعث شود که قدیمی‌ها کمتر فرصت بازی و بازیگری پیدا کنند.


بالاخره بازیگری عرصه رقابت است به شرطی که افراد از طریق فضای آکادمیک و نه با رابطه وارد کار شوند!


برخی از این بازیگران قدیمی که از قضا مدرس دانشگاه هستند، نگاه علمی‌ به قضیه دارند چنانکه رامتین خداپناهی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد به آنا گفت: بگذارید از همین سریال چند وقت پیش خودم که روی آنتن بود شروع کنم. سریال «گسل» که از همین منظر اتفاقا بازیگران جوان و خوبی را نیز به فیلمسازان معرفی کرد.


* دانشگاه‌ها پر است از جوانان جسور و با فکر


وی افزود: من بعد از مدتی که سریال را دیدم حتی با بازیگران جوانش از جمله سامان دارابی تماس گرفتم و به او بخاطر بازی‌اش تبریک گفتم. ما خوشبختانه از این استعدادها بویژه در محیطهای دانشگاهی کم نداریم.


خداپناهی تأکید داشت: این بازیگران به نظرم از آن دست جوانانی هستند که فکر دارند و پر از جسارت هستند. ما در عرصه بازیگری نیرو داریم اما متأسفانه مشکل جای دیگری است؛ مشکل آنجاست که باید استعداد این قشر فعال به ظهور برسد اما نمی‌رسد.


به گفته وی؛ این بازیگران جوان و با استعداد عرصه خودنمایی ندارند؛ منظور مجالی است که بتوانند فرصتی برای خودنمایی پیدا کنند تا در صحنه خودی نشان دهند.


این مدرس دانشگاه با اشاره به ضعف‌هایی که باعث تجربه‌های بد برای برخی بازیگران می‌شود نیز گفت: گذران زندگی و بحث اقتصادی یکی از مشکلات است، چون بازیگر صرفا تا جایی قدرت و تحمل بازی نکردن در کارهای بی‌کیفیت را دارد.


وی به فیلمسازان توصیه کرد: بیشتر از نیروهای جدید بازیگری استفاده کنند چون اینها سرمایه سینما و تلویزیون هستند.


* از زمانی شاهد دسته‌بندی خودی و غیرخودی شدیم


خداپناهی ادامه داد: نباید این هنر صرفا پل یک عده باشد. باید به جوانترها میدان داد از جمله افرادی که کاربلد باشند چون در این صورت با تولید خوب، مخاطب هم جذب کار می‌شود؛ وگرنه اگر کسی واقعا بویی از بازیگریی نبرده باشد، به کل اثر ضربه می‌زند و عاقبت هم بیننده را دلزده می‌کنیم.


وی با رجوع به سریال‌های دهه 80 به آنا گفت: مردم سریال‌های دهه 80 را دوست داشتند. اما بعد از آن شاهد شکل‌گیری مسئله عجیبی در سینما و تلویزیون بودیم که بازیگری و بقیه را تبدیل به خودی و غیرخودی کرد. دقیقا همین به تولیدات لطمه زد.


این بازیگر عدم آموزش بازیگران تازه‌کار را از دیگر آفت‌های بازیگری دانست و عنوان کرد: باید در وهله اول سراغ افرادی بروند که آموزش کافی دیده‌اند. بخاطر این ضعف است که معتقدم فضای آکادمیک و دانشگاه را باید جدی گرفت.


* دنبال کار خوبم؛ فرقی ندارد کجا باشد


رامتین خداپناهی همچنین در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به تجربه اخیر خود گفت: اخیرا در فیلم سینمایی "بالن" به کارگردانی مسعود تکاور بازی داشتم که برای حضور در جشنواره فجر آماده می‌شود.


وی تأکید داشت: در کاری بازی می‌کنم که بتواند جلب رضایت کند. فرقی هم ندارد تلویزیون باشد یا سینما و تئاتر. ما بازیگران از بازی در شبکه خانگی هم استقبال می‌کنیم. نباید مخاطبان این حوزه را دست کم گرفت. کافی است به سریال «شهرزاد» دقت کنید تا متوجه حرفم شوید.


انتهای پیام/

برچسب ها: بازیگری سینما
ارسال نظر
هلدینگ شایسته