دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا تاکید شد؛

نگاه به فرهنگ باید ولایت‌مدارانه و انقلابی باشد/ پیام اصلی عاشورا بیداری، بصیرت دینی و سیاسی است

فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم، وظیفه مجموعه‌های فرهنگی و سیستم اداری را ایجاد بستری در فضاهای دانشگاه دانست که اثرات مستقیم را در آینده جوان دارند.
کد خبر : 216446

دکتر حسین نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره تاثیر مراسم‌های مذهبی و پیام واقعه عاشورا به دانشجویان و جامعه دانشگاهی گفت: «اثرات مراسم‌های مذهبی در دانشگاه همدلی، انسجام و بیداری انقلابی است که در سیستم‌های اداری ما نیاز است.»


او ادامه داد: «پیام اصلی عاشورا، بیداری، بصیرت دینی و سیاسی، ایستادگی در برابر شرک و کفر است. امام حسین(ع) تمام هستی خود را برای بیداری جهان اسلام داد و مطمئنا جوانان ما می‌توانند در کنار انجام کارهای شکلی و شکستن دل‌های خود برای امام از مسیر امام حسین(ع)،بیداری و بصیرت را تجربه کنند.»


نصیرزاده درباره لزوم جذب و حفظ دانشجویان به راه امام حسین(ع) و شهدا گفت: «انجام مراسم‌های مذهبی اثر مستقیم در دل جوان دارد. با یک نوحه دل جوان به دسته امام حسین (ع) گره می‌خورد و در تلاطم زندگی خود، در صورت تهاجم دشمن این گره‌ها جوان را کمک می‌کند.»


او افزود: «وظیفه مجموعه‌های فرهنگی و سیستم اداری ایجاد بستری در فضاهای دانشگاه است که اثرات مستقیم را در آینده جوان دارد. ما که دوران دفاع مقدس را درک کردیم از همین هیات‌ها به خط مقدم جبهه رفتیم، امروز هم اگر دانشجوی ما می‌خواهد در خط مقدم جنگ نرم با دشمن مقابله کند باید در هیات‌ها حضور داشته باشد.»


فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی درباره وضعیت فرهنگی دانشگاه آزاد در دوران مدیریت جدید گفت: «بعضی به فرهنگ از زاویه اجتماعی، سیاسی یا شرایط موجود نگاه می‌کنند. بعضی هم نگاهشان راه انقلاب و امام، راه شهدا و مقام معظم رهبری است که الحمدالله دوره جدید دانشگاه آزاد تداعی نوع اخیر است و در آینده اثرات ویژه خود را خواهد گذاشت.»


نصیر‌زاده درباره تعامل بسیج و دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «در هفته دفاع مقدس ایجاد نمایشگاه، فضای فرهنگی، برنامه‌ریزی تجمع بزرگ عاشوراییان به عنوان هیات رزمندگان بسیجیان دانشگاه، از برنامه‌هایی بود که با همکاری سازمان بسیج کارکنان وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته