دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1394 - 12:26
در هم‌اندیشی مجتمع فرهنگی چالوس دانشگاه آزاد مطرح شد؛

بررسی راه‌کارهای ارتقای سطح فرهنگ دانشگاهیان/ مسئولان فرهنگی فضای مجازی را مدیریت کنند

سومین جلسه هم‌اندیشی فرهنگی با عنوان: بررسی راه‌کارهای ارتقای سطح فرهنگ دانشگاهیان در مرکز فرهنگی چالوس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور حجت‌الاسلام محمدابراهیم سراج نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای شرق استان تهران و جمعی از اساتید برجسته و نخبگان فرهنگی واحد فیروزکوه برگزار شد.
کد خبر : 21543

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این هم اندیشی دو روزه در سه نوبت استادان به ارائه راه کارها و پیشنهادهای فرهنگی پرداختند و نهایتا موارد مطرح شده مورد جمع بندی و نتیجه گیری قرار گرفت.


دکتر بهزاد مرتضایی، دبیر برگزاری هم اندیشی اساتید و مدیر گروه معارف واحد فیروزکوه گفت: وجود و بکارگیری شبکه های مجازی و فرگیرشدن آن دربین جوانان ضمن مزایای فراوانی که دارد آسیب های اجتماعی خطر ناکی را نیز به وجود آورده است که مهم ترین آنها گسست فرهنگی و ایجاد لایه های فساد در بین جوانان ایران اسلامی است.


این استاد فرهنگی غفلت از آسیب های شبکه های اجتماعی را غیرقابل جبران دانسته و تاکید کرد: متاسفانه در سالیان اخیر بی توجهی به ورود و ظهور پدیده شبکه های اجتماعی باعث شده است تا برخی بی اخلاقی های اجتماعی و معضلات وابسته به آن رشد چشمگیری داشته باشد.








سراج از مسئولین فرهنگی خواست تا با مدیریت فضای مجازی و انتشار مفاهیم اخلاقی و دینی از این فضا به عنوان یک فرصت برای ارتباط با جوانان دانشجو استفاده کنند

وی مهمترین راه کارهای ارائه شده در هم اندیشی اساتید را خلاصه در آموزش و آگاهی بخشی به جوانان و خانواده های آنها در رابطه با استفاده صحیح از این پدیده غیر قابل انکار دانست.


نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحدهای شرق استان تهران هم استفاده از شبکه های اجتماعی را در راستای فعالیت های فرهنگی و آگاهی بخشی به جوانان بهترین راه کار مقابله با جنبه های منفی و معضلات دانست و از مسئولین فرهنگی خواست تا با مدیریت فضای مجازی و انتشار مفاهیم اخلاقی و دینی از این فضا به عنوان یک فرصت برای ارتباط با جوانان دانشجو استفاده کنند.


سراج، آشنایی مدیران فرهنگی را با این فضاهای مجازی از ضروریات دانست.


سرپرست دفتر فرهنگ اسلامی واحد فیروزکوه نیز در پایان از مجموعه اساتید حاضر و سایر افراد صاحب نظر در عرصه فرهنگ خواست تا ضمن تداوم کارشناسی در حوزه هایی که مطرح شده است راه کارهایی علمی و مبتنی بر واقعیت و اجرا را به دبیرخانه هم اندیشی ارائه کرده و با اجرای طرح های پژوهشی فرهنگی در موضوعات مرتبط کار کارشناسی دقیق را چاشنی مطالبی کنند که در این جلسات مطرح شده است.


مهدی سالاریه بخشی از بودجه فرهنگی را در خصوص تحقیق و پژوهش فرهنگی و شناخت معضلات و چالش های پیرامون ارائه کرده و گفت: با برنامه ریزی هایی که انجام شده اکنون بودجه بسیار مناسبی برای این امر درنظر گرفته شده است که شایسته است اساتید علاقه مند با همت مضاعف از این فرصت عالی استفاده بهینه کنند و دست کمک مجموعه فرهنگی دانشگاه به سمت شما عزیزان همواره دراز است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته