دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 خرداد 1394 - 15:56
معاونت اداری و مالی واحد پزشکی تهران عنوان کرد

ارتقای انگیزه و بهره‌وری در کارکنان با تغییر روش‌های مدیریتی/ لزوم کیفی‌سازی مراکز درمانی دانشگاه آزاد

معاونت اداری و مالی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران گفت می‌توان با تغییر روش‌های مدیریتی موجبات انگیزش و بهره‌وری بالاتر را در کارکنان ایجاد کرد.‎
کد خبر : 21468

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر محمد حیدریان مقدم در جلسه ای با حضور روسا و مدیران مراکز درمانی زیرمجموعه واحد پزشکی تهران بر ایجاد اصلاحات مورد نیاز در سطوح مدیریتی و نگرش مثبت به راه های نوین و فرا رویی که در گردش کار این مراکز وجود دارد، تأکید کرد.


وی با اشاره به این موضوع که باید هزینه های مراکز درمانی به صورت حساب شده و سنجیده باشد، خواستار نگاهی توأمان به بحث آموزش و درمان از نظر کیفی و کمی شد و تصریح کرد: امروز برای هم افزایی فکری و هماهنگی امور اجرایی در کنار یکدیگر هستیم تا برای مشکلات احتمالی راه های برون رفت پیدا کنیم و آسیب های احتمالی را به حداقل ممکن برسانیم.


حیدریان مقدم در خصوص کیفی سازی مراکز درمانی گفت: هدایت اعضاء هیئت علمی، رضایت کارکنان و دانشجویان و همچنین رضایتمندی بیماران باید مد نظر قرار گیرد.









حیدریان با بیان اینکه نباید جهت گیری منفی برای اعضاء هیئت علمی ایجاد شود و باید از توان علمی و مدیریتی افراد به بهترین شکل استفاده کرد، خواستار بهینه سازی و کیفی سازی مراکز درمانی زیر مجموعه شد



وی همچنین با اشاره به فرصت های تجاری موجود در زمینه های درمانی گفت: می توان از پتاسیل های موجود برای تزریق سرمایه به بخش های درمانی و کمک به بهبود کیفیت آموزش های بالینی استفاده کرد.


این مسئول پیشنهاد داد در فیلدهای تخصصّی رشته هایی مد نظر قرار گیرند که پتانسیل درآمدزایی بیشتری دارند.


معاون اداری مالی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با تأکید بر راهکارهای عملی و موجود، ایجاد بخش هایی موازی و با امکان ارائه تسهیلات بهینه و هتلینگ مناسب برای مراجعینی که خواهان دریافت خدمات بالاتری هستند را پیشنهاد کرده و گفت می توان ضمن افزایش ضریب اشغال تخت های بیمارستانی، بخش ها و فیلدهایی از جمله دی کلینیک ها را دائر کرد که پروسه بهبود و اقامت بیمار در آن ها بازه زمانی کوتاه تری داشته باشد.


حیدریان با بیان اینکه نباید جهت گیری منفی برای اعضاء هیئت علمی ایجاد شود و باید از توان علمی و مدیریتی افراد به بهترین شکل استفاده کرد، خواستار بهینه سازی و کیفی سازی مراکز درمانی زیر مجموعه شد.


وی لزوم توجه به اصلاح مدیریت داشته ها و عدم ورود به پیچیدگی ها و گرفتاری های جانبی را یکی از اولویت های این حوزه برشمرد و گفت: برای هر کار آلترناتیوی وجود دارد و همه چیز قابل انجام است به شرط آنکه ایستادگی داشته باشیم و با یکدیگر همکاری کنیم.


وی تأکید کرد: نباید وارد گرفتاری های جانبی شویم، باید داشته های خود را به بهترین روش مدیریت کرده و از منابع موجود حداکثر بهره و استفاده را ببریم و با تغییر روش های مدیریتی در منابع مالی، موجبات انگیزش و بهره وری را ایجاد کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته