سرمایهگذاری مشترک برای برند ایرانی فرانسوی
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش تجاری ایران و فرانسه با اشاره به اینکه فرصت دیگری برای حضور تجار و فعالان اقتصادی دو کشور برای تجارتی بهتر رقم خورده است، گفت: امیدواریم تداوم تبادل هیاتهای تجاری که نشانه علاقهمندی تجار و صنعتگران دو کشور است دستاوردهای مثبتی را برای ایران و فرانسه به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: ایران و فرانسه از دیرباز دارای روابط اقتصادی ژرف و مستحکمی بودند که طی دهه اخیر تحت تاثیر عوامل مختلف سیاسی و موضوع هستهای قرار گرفت که با توجه به شرایط کنونی به وجود آمده در ساختار اقتصادی ایران، از سال ۲۰۱۵ میلادی همکاریهای اقتصادی ایران و فرانسه مجددا با رشد چشمگیری همراه بوده و این همکاریها روز به روز در حال گسترش است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تعهدات به وجود آمده بین دو کشور افزود: بخش بزرگی از این تفاهمنامهها به قراردادهای تعهدآور مانند خرید هواپیمای مسافربری ایرباس، قرارداد با خودروسازیهای بزرگ مثل پژو و رنو و همچنین تفاهمنامه گسترش و توسعه پارس جنوبی با شرکت توتال که به نفع دو کشور است منجر شد.
وی اضافه کرد: همچنین برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه که تصمیمگیری برگزاری آن در سفر رئیس جمهور کشورمان به فرانسه انجام گرفته بود، با حضور وزرای خارجه دو کشور در ایران برگزار شد که این مهم نیز جزء رویدادهای ارزشمند بین دو کشور بود که نتایج مثبتی را به همراه داشت.
شافعی با اشاره به پتانسیلهای ایران برای سرمایهگذاری اشاره کرد و گفت: ایران دارای موقعیت استراتژیک مناسبی بوده و میتواند پل ارتباطی میان آن کشور و آسیای میانه، قفقاز و خاورمیانه باشد تا فرانسه را به بازار ۴۵۰ میلیون نفری وصل کند.
وی تاکید کرد: ایران با تولید ناخالص ملی ۴۲۵ میلیارد دلار دومین اقتصاد بزرگ منطقه و دومین کشور منطقه به لحاظ جمعیتی بوده، ضمن آنکه دارای جمعیت جوان و تحصیل کرده و منابع فراوان است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: ایران کمترین ریسک سرمایهگذاری با بیشترین بازده در منطقه را داراست و امکانات مناسبی برای توسعه سرمایهگذاریهای مشترک در بخشهای انرژی، ترابری، زیرساخت، محیط زیست، فناوری اطلاعات، بهداشت و سلامت، کشاورزی، جهانگردی، خدمات و ... در کشورمان وجود دارد.
وی افزود: همچنین سرمایهگذاری مشترک برای تولید برند واحد و صادرات آن به بازار ۴۵۰ میلیونی همسایههای ایران از جمله زمینههای همکاری پراهمیتی است که میتوان بر آن تامل بیشتری داشت.
شافعی گفت: از سوی دیگر فرانسه با سطح مبادلات بیش از هزار میلیارد دلار با جهان در زمره قدرتهای مطرح اقتصادی جهان و همواره یکی از منابع تامین کننده کالاهای عمده کشورمان بوده است.
عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از اهداف مشترک دو کشور ارتقاء حجم مبادلات تجاری از سطح کنونی دو میلیارد و ۴۰۰ هزار دلار به میزان حداقل دو برابر در سال آتی است که امیدواریم این امر با تلاش بخش خصوصی دو کشور در آینده نزدیک محقق شود.
رئیس اتاق بازرگانی ایران در پایان خاطر نشان کرد:افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور مستلزم رفع موانع بانکی، مشکلات گمرکی، ترانزیتی و ارائه تسهیلات پیرامون صدور روادید تجاری بوده و امید است که در آینده نزدیک با رفع موانع موجود بتوانیم باعث تحقق رشد تجاری اقتصادی بین دو کشور شویم.
انتهای پیام/
- ساک دستی
- ثبت شرکت
- بهترین جراح بینی ترمیمی در تهران
- پالت پلاستیکی
- خرید ادویه
- خرید فالوور واقعی
- فونیکس
- خشکشویی آنلاین اکتیو کلینرز
- آهنگ جدید
- سفارش چاپ پرچم
- تلفن ابری
- صرافی نوبیتکس
- صرافی توبیت
- ال بانک
- انبار هوشمند فلزات گرانبها
- اهنگ جدید
- خرید قهوه
- اخبار بورس
- چک لیست لوازم اسکی
- وکیل
- رزرو بلیط هواپیما
- خرید هاست