دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 شهريور 1396 - 16:07
مدیر منابع انسانی نفت مرکزی خبر داد:

توسعه جایگاه اخلاق حرفه ای در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

مدیرتوسعه منابع انسانی شرکت نفت مناطق مرکزی از توسعه جایگاه اخلاق حرفه ای و فرهنگ سازمانی در این شرکت خبر داد. 
کد خبر : 210955

به گزارش گروه اقتصادی آنا از شرکت نفت مناطق مرکزی، خلیل قاسم زاده با بیان اینکه برای تعیین میزان اهمیت اخلاق حرفه ای، ابتدا باید تعریف سازمان را مرور کنیم، گفت: به طور کلی سازمان را می توان مجموعه ای از چند نفر دانست که در قالب یک ساختار منظم و برای نیل به اهداف مشخص با یکدیگر همکاری می کنند. در این تعریف، جایگاه عبارات "مجموعه"، "ساختار منظم" و "همکاری" غیرقابل انکار بوده و از این منظر اخلاق حرفه ای به عنوان مجموعه ای از ویژگی های اخلاقی از جمله دلبستگی به کار، مشارکت، تعامل، وفاداری، مسئولیت پذیری و ... اصل و اساس و لازمه تحقق سازمان بوده و بدون رعایت این جنبه های اخلاقی، فلسفه وجودی سازمان خدشه دار خواهد شد.


وی از برگزاری دوره های آموزشی در دو فصل کاری برای کارکنان شاغل و همچنین کارآموزان جدیدالاستخدام با هدف ترویج اخلاق حرفه ای خبر داد و گفت: آنچه بیش از برگزاری دوره های آموزشی در این راستا اهمیت دارد، گسترش اخلاق حسنه از طریق الگوسازی است.


وی افزود: اهمیت اخلاق حرفه ای در شرکت نفت مرکزی تا آنجاست که همیشه این مبحث به عنوان یکی از مباحث اساسی در جلسه های هماهنگی مدیران عامل با مدیران و رؤسای ستادی مطرح می شود. همچنین برنامه ریزی مدونی به منظور انتقال این آموزه ها به سایر همکاران نیز انجام شده است.


وی توضیح داد: چنانچه فرهنگ سازمان را مجموعه ای از ارزش ها و عقاید و هنجارهای حاکم بر سازمان بدانیم، تعریف صحیح این اصول و تلاش برای تحکیم فرهنگ سازمانی بر پایه ارزش هایی از جمله مردم داری، خطرپذیری و نوآوری، لازمه و مقدمه تحقق اخلاق حرفه ای است.


وی در مورد دغدغه های کارکنان رسمی و غیررسمی نفت مرکزی گفت: ارتقای رتبه سمت ها در ساختار سازمانی، گسترش خدمات رفاهی در مناطق عملیاتی، افزایش سقف اضافه کاری و افزایش فوق العاده های مربوط به طرح اقماری از جمله دغدغه های کارکنان رسمی است. مشکلات اصلی همکاران غیررسمی نیز مرتبط با عدم پرداخت مزایای طرح اقماری و همچنین عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای کارکنان قرارداد مستقیم بوده است.


وی افزود: برای رفع مشکلات کارکنان نفت مرکزی سعی شده تا همکاران واحد روابط کار و مددکاری اجتماعی و مدیران منابع انسانی ستاد و شرکت های تابعه با مراجعه دوره ای به مناطق عملیاتی در جریان مشکلات همکاران اقماری قرار بگیرند و تصمیمات اجرایی در حدود اختیارات شرکت در حوزه گسترش امکانات رفاهی و ورزشی اتخاذ و روند اجرای اقدامات پیگیری شود.


وی ادامه داد: همچنین با توجه به تأکید معاون مدیرعامل شرکت نفت در امور عملیات غیرصنعتی و به همت مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران کارگروه های تخصصی برای رفع دغدغه های کارکنان تشکیل شده و این مدیریت نیز با حضور در جلسات مربوط و انتقال مشکلات و ارائه راه حل های اجرایی٬ رفع مسائلی را که خارج از حوزه اختیارات شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است٬ پیگیری می کند.


وی با بیان اینکه اولویت بخشی به کارکنان اقماری و خانواده های آنان در اعطای مزایایی از قبیل وام اضطراری و خدمات اقامتی محمودآباد و زائرسرای مشهد مقدس، در دستور کار نفت مرکزی است،


گفتنی است که شرکت نفت مناطق مرکزی در قالب سه شرکت زاگرس جنوبی، نفت و گاز شرق و غرب دارای ۵ منطقه عملیاتی اقماری شامل، آغار، دالان، دی و سپیدزاخور، ناروکنگان، پارسیان، نفت شهر و تنگ بیجار و چشمه خوش، دهلران، سرکان و ماله کوه بوده که در حال حاضر مجموع نیروهای رسمی و غیررسمی شاغل در این مناطق حدود شش هزار نفر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته