دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رضا توکلی در گفت‌وگو با آنا:

بازیگر شدم تا با مردم رفاقت کنم/ نگذاریم فیلمنامه‌ها بخاطر پول، باری به هر جهت شود

این بازیگر گفت: برای مخاطب الان که دنیایی بسیار متفاوت با گذشته دارد، نمی‌شود هرچیزی را به اسم فیلمنامه نوشت و در قالب فیلم جلوی رویش گذاشت. تماشاگر ما خیلی جلوتر از رسانه است.
کد خبر : 207678

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، یکی از مهمترین اولویت‌ها در تولیدات نمایشی چه فیلم سینمایی باشد چه تئاتر و حتی مجموعه‌های تلویزیون، داستان‌های متنوع و مخاطب‌پسند است.


البته ساختار ایده‌آل و کارگردانی قوی، باید موضوع جدی تولیدات باشد ولی فیلمنامه ماجراجو را نباید فراموش کرد. خصوصا اینکه این بخش از قضیه را باید برعهده بازیگرانی گذاشت که از عهده نقش‌ها برآیند!


در این رابطه رضا توکلی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با آنا درباره جریان سریال‌سازی در رسانه ملی و روند حضور بازیگران در تولیدات تلویزیونی عنوان کرد: برخی مواقع بازیگر مجبور است یکسری کارها را بخاطر رفاقت بازی کند دقیقا مثل نقشی که چندی قبل در سریال «پرستاران» داشتم. نه اینکه بگویم کار خوبی نبود اما به هرحال علیرضا افخمی برایم اینقدر ارزش داشت که حاضر شدم نقش کوتاهی را بازی کنم.


* اول مخاطب مهم است، بعد بازیگری


وی افزود: در عالم حرفه‌ای منِ بازیگر نیز ممکن است بخاطر رفاقت با این فیلمساز و آن یکی، برای بازی در فیلمی نه نگویم. ولی مهم قضاوت مردم است چون در درجه اول ارتباط خوب من با مردم مهم است و بعد حضور در بازیگری.


این بازیگر تأکید داشت: فکر می‌کنم ارتباط دو طرفه من با مخاطب، بخاطر همین بده بستان‌هاست. برایم مهمترین کرامت انسانی همین رابطه دو طرفه‌ای است که با مردم در کوچه و بازار دارم. شاید بهتر است بگویم بازیگر شدم تا با همه رفاقت کنم.


در سریالسازی دیگر نباید دنبال تکرار مکررات رفت. قصه خوب را باید در فیلمنامه باکیفیت بنویسیم. همچنان که می‌گویم ما ایرانی‌ها در قصه‌گویی بی‌‎نظیریم و روایت کردن را خیلی خوب بلدیم چون این سنت برای ماست.

رضا توکلی در ادامه نیز به کمبود و نقایص کلی روند ساخت مجموعه‌های نمایشی در تلویزیون اشاره کرد و گفت: به نظرم در سریالسازی همچنان کمبود قصه داریم چون مخاطب را کمتر شناخته‌ایم. درحالیکه که قصه گفتن برای ما ایرانی‌هاست.


* تماشاگر ما خیلی جلوتر از رسانه است


بازیگر سریال «کیمیا» توضیح داد: داستان تعریف کردن و شنیدن از بچگی همراه ماست از همان زمانی که مادربزرگ‌ها برای بچه‌ها قصه می‌گویند و چه زیبا هم تعریف می‌کنند. من اتفاقا همین تجارب زندگیم را وارد کارکترهایم می‌کنم.


وی اعتقاد داشت: از سینه سوخته پدر و مادرهای ما چه روایت‌هایی که پیدا نمی‌شود. برای همین است که می‌گویم تلویزیون هنوز در طرح و قصه‌های جذاب، باید جدیت به خرج بدهد. چه بسا نویسندگانی داریم که واقعا مخاطب را می‌شناسند.


توکلی با بیان اینکه داستان‌ها باید جذاب باشد و استوار، اضافه کرد: خصوصا برای مخاطب الان که دنیایی بسیار متفاوت با گذشته دارد نمی‌شود هرچیزی را به اسم فیلمنامه نوشت و در قالب فیلم جلوی رویش گذاشت. تماشاگر ما خیلی جلوتر از رسانه است.


* ما ایرانی‌ها در قصه‌گویی بی‌‎نظیریم


وی اذعان داشت: در سریالسازی دیگر نباید دنبال تکرار مکررات رفت چون مخاطب بسیار باهوش است. قصه خوب را باید در فیلمنامه باکیفیت بنویسیم. همچنان که می‌گویم ما ایرانی‌ها در قصه‌گویی بی‌‎نظیریم و روایت کردن را خیلی خوب بلدیم چون این سنت برای ماست.


رضا توکلی در همین رابطه با اشاره به سریال‌های پرمخاطبی مثل «فاصله‌ها»، گفت: نگذاریم جریان قصه‌گویی در فیلمنامه‌ها بخاطر پول و غیره باری به هر جهت شود. اینها را قاطی نکنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته