دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 14:56

استاندار آذربایجان شرقی خواستار ورود دانشگاه آزاد برای کاهش قیمت تولیدات صنعتی شد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتظار من از دانشگاه آزاد اسلامی این است که به بخش صنعت ورود کند و با فن آوری و ایده جدید قیمت تولید را به پایین ترین حد ممکن بیاورد و این مهم مگر با مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه ها میسر نخواهد شد.
کد خبر : 20760

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اسماعیل جبارزاده در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی و معاونان و مدیران آن واحد اظهار کرد: شرایط جنگ و بحران های دهه شصت که اتفاقا درآمد کشور با هزینه ها نیز برابری نمی کرد بزرگان نظام و در پیشاپیش آنها امام قدس سره، رهبر معظم انقلاب، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و مرحوم حاج احمد آقا فرزند بزرگوار حضرت امام اقدام به تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی کردند و نتایج پربار آن تصمیم منطقی و با تدبیر، راهبرد رفع مشکلات عدیده کشور در سه دهه بعد از آن شده است.


وی اظهار کرد: در جریان جنگ و دفاع مقدس تفکر تاسیس دانشگاه از دیدگاه برخی تفکری لوکس و غیر موجه بود، لیکن در این شرایط سنگ بنای توسعه کشور یعنی توسعه نیروی انسانی در ابعاد تخصص و تعهد با توسعه دانشگاه میسر بود و بر همین اساس هم توسعه همه جانبه دانشگاه در همه شرایط مد نظر بود حتی در بمب باران و موشک باران شهرها، و دانشگاه امروز بی شک ماحصل تلاش های آن دوران است.


جبارزاده بیان کرد: امروزه نیز تغییرات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی و حضور دکتر میرزاده در راس این دانشگاه بی شک شرایط توسعه دانشگاه و به طبع آن جامعه را سرعت خواهد بخشید.








جبارزاده: این استان 3700 عضو هیئت علمی دارد هیئت علمی نباید در خانه بنشیند و مقاله علمی پژوهشی صرفا برای چاپ در ژورنال های معتبر بنویسد مقاله ای نوشته شود که بتواند یکی از مشکلات استان را برطرف سازد و در واقع باید منجر به تولید محصول شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه تقویت اقتصاد دانش‌بنیان گام‌های خوب و موثری برداشته است و امیدواریم که این مهم با تلاش دانشجویان و اعضای هیئت علمی در دانشگاه های آزاد اسلامی استان نیز هرچه بیشتر تقویت شود.


وی افزود: یکی از مشکلات این استان وجود صنایع سنتی است که دیگر مقرون به صرفه نیست. باید صنایع سنتی استان را به سمت دانش بنیان شدن سوق دهیم. انتظار من از دانشگاه آزاد اسلامی این است که ورود کند به بخش صنعت، با فن آوری جدید و ایده جدید قیمت تولید را به پایین ترین حد ممکن بیاورد و این میسر نخواهد شد مگر با مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه ها. دید اعضای هیئت علمی در این گونه مسائل اقتصادی باشد. صرف علمی و صرف آموزشی جوابگو نیست. استفاده از علوم جدید، تکنیک های جدید در کارآفرینی می تواند تولید به روش مدرن را جایگزین تولید سنتی کند.


جبارزاده گفت: این استان 3700 عضو هیئت علمی دارد هیئت علمی نباید در خانه بنشیند و مقاله علمی پژوهشی صرفا برای چاپ در ژورنال های معتبر بنویسد مقاله ای نوشته شود که بتواند یکی از مشکلات استان را برطرف سازد ودر واقع باید منجر به تولید محصول شود.


وی بیان کرد: این موضوع در دهه چهارم عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار گرفته است و واحدهای دانشگاهی موظف به حرکت در این مسیر شده‌اند و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی در منطقه ویژه علم و فناوری قرار دارد که از یک طرف به بستان آباد و از طرفی به صوفیان و طرف دیگر به آذرشهر ختم می شود، شرایط خاصی از نظر جغرافیایی وجود دارد که می تواند به بهترین وجه از این موقعیت استفاده کند و با ورود به توسعه شهرستان با مشارکت در پروژه های کلان بار سنگینی از توسعه استان را برداشته و همکاری خوبی در این زمینه داشته باشد. منطقه ویژه در برگیرنده تمامی فعالیتهایی است که در این محدوده در زمینه های علم و فناوری انجام می گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی با برشمردن پتانسیل ها و ظرفیت‌های علمی دانشگاه آزاد واحد ایلخچی تصریح کرد: این واحد دانشگاهی به عنوان دانشگاهی پویا با دارا بودن رشته‌های مختلف در مقاطع ارشد و کارشناسی از سطح علمی قابل قبول در منطقه برخوردار است و تلاش هیئت رئیسه و مجموعه هیئت علمی رشد کمی و کیفی این دانشگاه است.


دکتر محمد نریمانی راد خاطرنشان کرد: انتظار ما از دستگاه‌های اجرایی حمایت بیش از پیش از مجموعه آموزشی به ویژه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی اخیرا در بین دانشگاه های کوچک و متوسط، رتبه اول کشوری را کسب کرده و از دست آیت الله هاشمی رفسنجانی و دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاداسلامی جایزه ویژه دریافت کرده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته