دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1396 - 20:36
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با آنا:

دولت از سیاست بازی در دانشگاه‌ها دست بردارد/ 4 سال گذشته یکی از بدترین دوران‌ وزارت علوم بود

زاهدی با انتقاد از کارنامه وزارت علوم در دولت یازدهم گفت: چهارسال گذشته یکی از بدترین دوران این وزارتخانه را پشت سر گذاشتیم.
کد خبر : 207303

محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به لزوم تسریع دولت در معرفی وزیر پیشنهادی علوم به مجلس گفت: اینکه چرا دولت همراه با سایر وزرا، وزیر علوم را به مجلس معرف نکرد را باید از خودِ دولتی‌ها پرسید اما در حال حاضر ضرورت دارد که در این امر تسریع صورت پذیرد.


وی به خصوصیاتی که وزیر پیشنهادی علوم باید دارا باشد اشاره کرد و افزود: وزارتی که با اساتید، دانشجویان و نخبگان جامعه سر و کار دارد باید به یک فرد نخبه و کهنه‌کار در زمین علمی سپرده شود.


وزیر سابق علوم بر همین اساس ادامه داد: این فرد باید کسی باشد از جنس وزارت علوم بوده و جایگاه و مقبولیت علمی داشته و از درک بالایی از مشکلات آموزش‌عالی برخوردار باشد.


زاهدی اعتقاد قلبی و باور علمی به سند اسلامی شدن دانشگاه را یکی از مهمترین شرایط وزیر آتی علوم برشمرد و افزود: کار در وزارت علوم ظریف و در عین حال سخت و دشوار است.


وی در ادامه افزود: اهتمام به اسناد بالادستی، نگاه عدالت محورانه به جریانات سیاسی درون دانشگاه‌ها اعم از تشکل‌های دانشجویی و اساتید از دیگر خصیصه های مهم وزیر آتی علوم خواهد بود.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه، وزیر علوم باید در فناوری و علوم پخته و کهنه‌کار باشد، اظهار داشت: نگاه سیاسی و عدم اجرای عدالت می تواند ضربات جبران‌ناپذیری به پیکره دانشجویی بزند.


زاهدی با انتقاد از نگاه دولت یازدهم به دانشگاه و عملکرد وزارت علوم، تصریح کرد: واقعتیش این است که کارنامه وزارت علوم دولت یازدهم قابل قبول نبود.


وی بر همین اساس ادامه داد: 4 سالی که گذشت یکی از بدترین دوران وزارت علوم را پشت سر گذاشتیم و در مباحثی چون تولید علم، ارتباط بین صنعت و دانشگاه، بودجه‌های اختصاصی دانشگاه‌ها و رسیدگی به مسائل رفاهی اساتید با کاستی‌های جدید روبرو بودیم.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که دولت باید رویه خود را در 4 سال آینده تغییر دهد، بیان داشت: سیاسی‌‎کاری هم در حوزه ستادی وزارت علوم و هم در دانشگاه‌ها تاثیر جدی بر روند رشد علمی کشور داشته و این رویه قطعا باید تغییر کند و از سیاست بازی دست برداشته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته