دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان

واردات قانونی پوشاک، تولیدی‌ها را نابود کرد/ دولت از واردات نفع می‌برد

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: واردات قانونی پوشاک، ضربات بسیار سنگینی را به پیکره صنف پیراهن‌دوزان وارد کرد و بسیاری از کارگاه‌های تولیدی را از رده خارج کرد.
کد خبر : 206757

مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان درخصوص ورود قانونی پوشاک از دیگر کشورها و به‌طبع آن کاهش توان تولیدی‌های داخلی به خبرنگار آنا گفت: واردات قانونی پوشاک از دید تولیدکنندگان این صنف به منزله «واردات قانونی قاچاق» است چراکه تولیدکنندگان ایرانی بازار خود را در مواجه با برند‌های بزرگ به راحتی از دست می‌دهند و همین عامل باعث بیکاری کارگران این واحدهای تولیدی می‌‌شود.


وی ادامه داد: واردات قانونی پوشاک، ضربات بسیار سنگینی را به پیکره صنف پیراهن‌دوزان وارد کرد و بسیاری از کارگاه‌های تولیدی را از رده خارج کرد تا در سالی که منقش به سال اقتصاد مقاومتی شده، واردات جایگزین تولید شود.


رئیس این اتحادیه با اشاره به اینکه دولت،‌ حامی تولید بنگاه‌های کوچک نیست، تاکید کرد: بسیاری از برند‌هایی که گام در بازارهای ایران گذاشته‌ و صادرات را در دستور کار خود قرار می‌دهند تحت حمایت‌های شدید دولت خود قرار گرفته، به نحوی که اجاره بهای مغازه این برندها در ایران،‌ توسط دولتشان پرداخت می‌شود؛ این نوع حمایت و ارائه سوبسید به صادرات نشانگر اهمیت نقش تولیدات صادراتگرا در کشورهای همسایه است.


درودیان اضافه کرد: این دولت‌ها با حمایت‌های واقعی، تولیدکنندگان خود را در مسیر برند شدن قرار می‌دهند، تا زمانی که به بازاری نظیر بازار ایران وارد می‌شوند، تولیدکنندگان داخلی آنها توان رقابتی با برندهای بزرگ را نداشته باشد و عملا بازار تسلیم محصولات تولیدی‌ آنها شود.


رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با ارائه پیشنهادی به دولت مبنی بر چگونگی حمایت از این صنف، گفت: دولت از واردات قانونی پوشاک نفع برده و درآمدزایی می‌کند،‌ بنابراین دولت این درآمد را صرف تقویت تولیدکنندگان داخلی و تحریک بازار مبنی بر فروش کالای ملی کند؛ اگر دولت جامه عمل بر این پیشنهاد بپوشاند و این منابع را در اختیار تعاونی‌های اصناف بگذارد، تولیدکنندگان پوشاک از فضای رکودی خارج شده و می‌توانند بار دیگر به بازار بازگردند.


وی اضافه کرد: از سوی دیگر دولت تعرفه‌های مواد اولیه برای تولیدکنندگان داخلی را باید به نفع تولید اصلاح کند،‌ امروز تعرفه پارچه و محصولات نساجی مقرون به صرفه نیست و هیچ سوبسیدی برای راه‌اندازی مجدد بنگاه‌های تولیدی وجود ندارد، اقتصاد رکود زده نیازمند یک محرک اولیه برای رونق دوباره است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: البته این واقعیت نیز وجود دارد که نمی‌توان درهای کشور را بست و وارداتی انجام نداد اما دولت باید بازار داخلی را در مقابل هر تلاطم خارجی ایمن کند تا با هر موجی از واردات کالاها، بازار داخلی آن در کشور نابود نشود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته