دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1396 - 09:20

استراتژی جدید آمریکا نسبت به شبه‌قاره هند

رئیس‌جمهوری آمریکا در راستای راهبرد جدید خود نسبت به شبه قاره هند، با اعزام 4 هزار سرباز آمریکایی به افغانستان موافقت کرده است.
کد خبر : 205248

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه المیادین، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد رکس تیلرسون در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر پاکستان و وزیران امور خارجه هند و افغانستان، راهبرد جدید واشنگتن را نسبت به منطقه شبه‌قاره هند بیان کرد.


در این راستا رویترز اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با اعزام 4 هزار سرباز آمریکایی به افغانستان موافقت کرده است. او شب گذشته(دوشنبه) موضوع افزایش نیروهای آمریکایی را در افغانستان در راستای راهبرد جدید منطقه‌ای آمریکا مطرح کرد.


ترامپ در سخنانی تلویزیونی موضوع سیاست جدید آمریکا را نسبت به پاکستان و منطقه مطرح کرد و گفت: «موضع جدید من با هدف جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاهی امن برای افراط‌گرایان اسلامی است که مصمم به حمله به ایالات متحده هستند.»


طبق این گزارش، به نظر می‌رسد ترامپ با این اقدام بر تردیدهایش نسبت به جنگی که در اکتبر 2001 (مهر 1380) و بعد از حملات 11 سپتامبر در آمریکا به راه افتاده بود غلبه کرده است. او پیشتر و در دوران تبلیغات انتخاباتی‌اش گفته بود که «جنگ از لحاظ زندگی و پول، بسیار پرهزینه است».


ترامپ تاکنون تعداد دقیق سربازان آمریکایی را که به منطقه اعزام می‌شوند بیان نکرده است، ولی جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا طرحی را برای اعزام حدود 4 هزار سرباز دیگر علاوه بر 8400 سرباز موجود در افغانستان، در دست دارد که ترامپ با آن موافقت کرده است.


واکنش مقام‌های نظامی آمریکا


ژنرال جان نیکسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و بین‌المللی در افغانستان درباره راهبرد جدید آمریکا در منطقه ازجمله در افغانستان گفت: «وجود آمریکا در افغانستان در آینده مربوط به اوضاع (منطقه) می‌شود و برای آن جدول زمانی فرضی وجود ندارد.»


وی افزود: «این راهبرد جدید بدین معنی است که طالبان نمی‌تواند از لحاظ نظامی پیروز شود. اکنون زمان گذشتن از خشونت و رسیدن به صلح است.»


از سوی دیگر جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه) به فرمانده ستاد مشترک آمریکا دستور داد تا آماده اجرای راهبرد جدید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور درباره منطقه جنوب آسیا باشند.


متیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به‌زودی در این زمینه رایزنی‌هایی با دبیرکل ناتو و هم‌پیمانانمان و کسانی که با آن‌ها معاهداتی داریم، انجام خواهد شد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته