دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مرداد 1396 - 15:46
دانشگاه آزاد اسلامی با نیت پاک راه‌اندازی شد

انگجی: مردم مشتاق اطلاع از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با نیت پاک راه‌اندازی شد، گفت: وظیفه روابط عمومی‌هاست که خدمات آن را به اطلاع مردم برسانند چراکه آنان مشتاق اطلاع از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی هستند. 
کد خبر : 199084

به گزارش خبرنگار آنا از تبریز، دکتر سیدجواد انگجی در سومین نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های این استان با توجه به راه پرفراز و نشیب دانشگاه آزاد اسلامی از بدو راه‌اندازی تاکنون افزود: سرعت رشد و بالندگی این دانشگاه خارق العاده بوده و این به برکت حمایت‌های اولیه امام راحل و زحمات مؤسسان و مدیران آن محقق شده است.


وی وجود دکتر ولایتی در رأس این دانشگاه را پشتوانه قوی دانست و تصریح کرد: دکتر ولایتی در صحنه‌های مختلف کشور و در روزگاران سخت و بحرانی تجربیاتی گرانب‌ها اندوخته‌اند و اکنون این تجارب را در اختیار دانشگاه قرار داده‌اند که مطمئناً با حضور وی و دکتر رهبر که از مدیران با سابقه کشور هستند، مشکلات و مسایل دانشگاه حل و فصل و در ‌‌نهایت منجر به پیشرفت مضاعف خواهد شد.


انگجی روابط عمومی‌ها را از کارهای ابتدایی منع کرد و گفت: روابط عمومی باید به تحلیل سیستم بپردازد و با کشف نقاط ضعف و قوت، نتایج را به اطلاع مدیران برساند تا در برنامه‌ریزی‌های خود آن‌ها را مدنظر قرار دهند

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تأکید کرد: کارهای بزرگی در این دانشگاه اتفاق می‌افتد و وظیفه روابط عمومی هاست که این خدمات را به اطلاع مردم برسانند چراکه مردم مشتاق اطلاع از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی هستند.


انگجی گفت: روابط عمومی موتور محرکه دانشگاه است و می‌تواند با اطلاع رسانی موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها دانشگاهیان را به کار و خدمت بیشتر تشویق و ترغیب کند و امیدوار سازد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز روابط عمومی‌ها را از کارهای ابتدایی منع کرد و افزود: روابط عمومی باید به تحلیل سیستم بپردازد و با کشف نقاط ضعف و قوت، نتایج را به اطلاع مدیران برساند تا در برنامه‌ریزی‌های خود آن‌ها را مدنظر قرار دهند.


انگجی ارتقای سطح علمی کشور را وظیفه همگان دانست و بیان کرد: وظیفه داریم بر اساس اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری به توسعه علم و حفظ و تقویت شتاب علمی بپردازیم و جایگاه کشور را در سطح منطقه و جهان ارتقا دهیم.


وی به حضور تیم رباتیک واحد ایلخچی این استان در مسابقات جهانی ژاپن اشاره کرد و گفت: چه کسی تصور می‌کرد تیمی از شهرستان کوچک ایلخچی بتواند سال گذشته در آلمان مقام سوم را کسب کند و امسال هم برای کسب عنوان به ژاپن برود.


انگجی از حضور تیم رباتیک تبریز در مسابقات جهانی فرانسه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سرمایه‌های عظیمی به واسطه دانشگاه آزاد اسلامی برای کشور مهیا شده که باید قدر آن‌ها را بدانیم و حمایتشان کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به اجرای دقیق بخشنامه هدایت تحصیلی اشاره و تأکید کرد: با استفاده از راهبرد‌ها و فنون روابط عمومی و اندیشه‌های خلاقانه می‌توانید در افکار عمومی نفوذ کرده و توجه آن‌ها را جلب کنید.


رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست تبلیغات را تابع شرایط زمانی و مکانی دانست و گفت‌: باید وسیله انتقال پیام و محتوای پیام مطابق با علایق و سوابق افراد جامعه هدف باشد.


دکتر رحیم وکیل‌زاده تأکید کرد: به جای تبلیغ مستقیم می‌توان از تبلیغ غیر مستقیم که دارای تأثیر زیادی است استفاده کرد.


وی برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی با محوریت دانشگاه را از شیوه‌های تبلیغ غیرمستقیم معرفی کرد.



فاتح علی عیدی دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی این استان هم گفت: ارتباط چیزی بیش از صرف انتقال اطلاعات و تبلیغات است، ارتباط شامل درک موقعیت، دانش، علایق، انگیزه‌های هر یک ازطرفین است که برای رسیدن به اقناع انجام می‌شود.


عیدی، تبلیغ در روابط عمومی را از تبلیغات سیاسی و تجاری جدا دانست و تصریح کرد: تبلیغ در روابط عمومی، ایجاد تصویر ذهنی مطلوب، اقناع مخاطبان، کسب شهرت، برطرف کردن مسایل و شایعه‌ها و وقایع نامطلوب است.


وی تأکید کرد: در بحث هدایت تحصیلی چهار استراتژی انتخاب رشته محور، انتخاب دانشگاه محور، شهر محور و ترکیب‌ آن‌ها وجود دارد که باید مورد توجه روابط عمومی‌ها قرار گیرد.


عیدی عوامل مؤثر بر انتخاب رشته را بر عوامل بیرونی و درونی تقسیم بندی کرد وگفت: خانواده، مدرسه، گروه همسالان، رسانه‌ها، هزینه‌های اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و بازار کار عوامل بیرونی و هوش و استعداد، علاقه و رغبت، توانایی و مهارت، جنسیت و ویژگی‌های شخصیتی و انگیزه‌های فردی، عوامل درونی انتخاب رشته هستند.


وی تصریح کرد: سطح اعتبار منبع پیام مهم است و به واسطه ارزیابی مخاطب بر اساس کیفیتهای مختلفی نظیر هویت، سوابق، جذابیت، و صداقت ارتباط گر تعیین می‌شود، بر این اساس روابط عمومی‌ها باید در اقدامات خود بر پتانسیل‌ها و قابلیت‌های بالای دانشگاه تأکید کنند.


در ادامه این جلسه هریک از مسئولان روابط عمومی واحدهای دانشگاهی به بیان نظر خود پرداختند و اتخاذ تصمیم کردند و در ‌‌نهایت جلسه با تأکید بر اجرای دقیق بخشنامه دهدایت تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی خاتمه یافت.


سومین نشست شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به همت اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی این استان عصر روز شنبه ۷ مرداد در سالن شمس واحد تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته