دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مرداد 1396 - 13:32
عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

مسئولانی که کمتر در نمازجمعه شرکت می‌کنند در حق این جایگاه کوتاهی کرده‌اند

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: مسئولانی که در نمازجمعه کمتر شرکت می‌کنند بدانند از کمک به چه جایگاهی کوتاهی می‌کنند و کسانی که شرکت می‌کنند نیز بدانند چه خدمتی می‌کنند.
کد خبر : 198534

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام عباسعلی اختری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (6 مرداد) با تبریک دهه کرامت و ایام میلاد حضرت ثامن‌الحجج (ع) گفت: امسال وارد چهلمین سال تشکیل نمازجمعه، این فریضه مقدس عبادی و سیاسی هستیم.


عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با بیان آماری از برگزاری نمازجمعه در سراسر کشور گفت: نماز عبادی ـ سیاسی نماز جمعه در 885 شهر و بخش با همت 885 امام‌جمعه و به همین تعداد ائمه جمعه موقت و با همکاری 43 هزار نفر اعضای ستاد نماز جمعه که 27 هزار نفر آن برادران و 16 هزار نفر آن خواهر هستند و با همکاری ائمه جمعه و بسیج، نیروی انتظامی و برخی ادارات دیگر به‌ویژه حضور امت اسلامی اقامه می‌شود.


وی افزود: حدود 200 گردهمایی تخصصی در مورد نماز و نمازجمعه و عظمت آن در سال برگزار می‌شود. حدود 228 مصلی در کشور طراحی شده و 209 مصلی دیگر در حال احداث است. غیر از این تعداد نیز باقی نمازهای جمعه در مساجد، حسینیه‌ها و سایر امکان مقدس برگزار می‌شود.


امام‌جمعه با سرمایه علمی و تعهد خود از دین و دیدگاه‌های رهبری پیام‌رسانی می‌کند و در قرارگاه‌های نمازجمعه پیام اسلام و رهبر انقلاب ابلاغ می‌شود

عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: ستادهای نمازجمعه تاکنون 300 گونه نشریه ارائه و بالغ بر 400 فروشگاه عرضه کتب فرهنگی و دینی را ایجاد کرده‌اند. این ستادها 250 واحد مشاوره دائم و حدود 400 واحد مشاوره موقت را نیز راه‌اندازی کرده‌اند.


اختری با بیان اینکه در نمازجمعه‌های مختلف کشور بسیاری از دانشجویانی که نماینده جوامع دانشجویی بوده‌اند که حدود 700 نفر می‌شوند توانسته‌اند از تریبون نمازجمعه با مردم صحبت کنند،‌ گفت: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تمام وقت خود را صرف سرکشی‌های مداوم از شهرها و صرف آموزش و نظارت و ساماندهی امور ائمه جمعه می‌کند تا این قرارگاه‌های اسلام هر چه بیشتر و استوارتر و پربازده‌تر باشند.


وی با اشاره به زوایای مختلف اهمیت نمازجمعه خاطرنشان کرد: چه بسا امت اسلامی از سرمایه‌های بزرگی برخوردارند ولی خودشان توجهی ندارند و چه بسا به خاطر همین بی‌توجهی آن را از دست بدهند نمازجمعه از شعائر اسلامی است و از علائم مطرح بودن توحید در جامعه است و دارای برکات بسیاری است.


عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: مسئولانی که در نمازجمعه کمتر شرکت می‌کنند بدانند از کمک به چه جایگاهی کوتاهی می‌کنند و کسانی که شرکت می‌کنند نیز بدانند چه خدمتی می‌کنند.


اینکه می‌گویند متن از پیش تعیین شده‌ای در اختیار ائمه جماعات قرار می‌دهند، حرف ناصحیحی است


اختری تأکید کرد: امام‌ جمعه با سرمایه علمی و تعهد خود از دین و دیدگاه‌های رهبری پیام‌رسانی می‌کند و در قرارگاه‌های نمازجمعه پیام اسلام و رهبر انقلاب ابلاغ می‌شود.


وی گفت: ائمه جمعه در طول مطالعه یک یا دو هفته‌ای حود، نسخه شفای جان و دل را ارائه می‌کند و اینکه می‌گویند متن از پیش تعیین شده‌ای در اختیار ائمه جماعات قرار می‌دهند، حرف ناصحیحی است.


نماز جمعه مصداق جهاد کبیر است


عضو شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه نماز جمعه مصداق جهاد کبیر است،‌تصریح کرد: کافران در قرآن دو نوع هستند، برخی کافران عقیدتی هستند و برخی‌شان نیز مسلمان هستند ولی کفرشان عملی است و در عمل حق‌کشی می‌کنند. کافران به قرآن از هر دو نوع چه بسا نمازجمعه را بی‌رونق می‌کنند.


اختری با بیان اینکه جهاد کبیر اساس جهاد نظامی، اقتصادی و سایر فعالیت‌ها است، تأکید کرد:‌ عده‌ای می‌خواهند نور خدا مطرح نباشد ولی اگر می‌خواهیم نور خداوند مطرح شود، بزرگ‌ترین شکل آن مطرح کردن نمازجمعه و جماعت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب