دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد:

بنگاه‌های اقتصادی خلاقیت در خلق تکنولوژی ندارند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنگاه‌های تولیدی به‌خاطر عدم ارتباط با دانشگا‌ه‌ها در خلق تکنولوژی ضعف‌های فراوانی را دارند که باید مسئله برقراری موثر این ارتباطات با همت وزارتخانه‌های مسئول برطرف شود.
کد خبر : 198127

محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره عوامل افزایش صادرات کشور به خبرنگار گروه اقتصادی آنا گفت: رکود حاکم بر اقتصاد، ناشی از ضعف در پیاده‌سازی قوانین صحیح اقتصادی و تاکید بر اجرایی‌شدن سیاست‌های نادرست بود که مسیر غلطی را به بنگاه‌های اقتصادی تحمیل کرد اما از طرف دیگر سیستم معیوب بسیاری از بنگاه‌های خصوصی و خصولتی که عواملی نظیر مدیریت، نیروی انسانی، تجهیزات و دانش‌فنی را شامل می‌شد، در این رکود نیز چندان نسبت به دولتی‌ها تقصیر کمی را نداشتند.


وی ادامه داد: عدم اعتقاد بسیاری از مدیران به نیاز آموزشی و هزینه‌بردار بودن آن باعث حذف آموزش از چارت و سیستم تولیدی‌ها شد که این نوع عقب‌ماندگی قیمت تمام شده کالاها را افزایش داد.


نماینده مردم در خانه ملت با تاکید بر آنکه آموزش باید به چرخه تولید بازگردد تاکید کرد: افزایش دانش‌فنی و رشد سطح آموزشی در بنگاه‌های تولیدی می‌تواند زمینه تولید کالاهای صادراتگرا را دربرداشته باشد اما زمانی که آموزش‌های ایران در تمامی رده‌های آموزشی مربوط به 50سال گذشته بوده نمی‌توان امیدی به افزایش بهره‌وری داشت.


منصوری همچنین تاکید کرد که بنگاه‌های تولیدی به‌خاطر عدم ارتباط با دانشگا‌ه‌ها در خلق تکنولوژی ضعف‌های فراوانی را دارند که باید مسئله برقراری موثر این ارتباطات با همت وزارتخانه‌های مسئول برطرف شود.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: عمر تکنولوژی در حال حاضر به 5 سال کاهش یافته است و بعد از 5 سال کارایی خود را از دست می‌دهد و دنیا به سمت تخصص حرکت می‌کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: باید توان‌مندی صنایع کشور ارتقاء یابد و اگر این ارتقاء در صنایع به‌وجود نیاید، دلیلی برای فعالیت و هزینه‌کرد آنان وجود ندارد و آنها دیگر دارای توجیه اقتصادی نیستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته