دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1396 - 18:12
معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی:

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باشرف‌ترین جوانان ایران هستند

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: همه جوانان ایران باشرف هستند، اما دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر هزینه‌هایی که برای دانش می‌کنند، باشرف‌ترند.
کد خبر : 197894

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ‌آنا، دکتر علیرضا منادی، معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در جشن دانش‌آموختگی دانشگاه آزاد تهران غرب که در سالن همایش بیمارستان فرهیختگان با حضور دکتر انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد، علیرضا صامت مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب برگزار شد، گفت: روزی امام راحل با دادن یک‌میلیون تومان گفت که دانشگاه آزاد اسلامی را راه‌اندازی کنیم، سپس مردم پول ریختند و دانشگاه آزاد اسلامی یا همان دانشگاه مردمی اسلامی به وجود آمد. در حقیقت همه‌چیز دانشگاه از مردم است.


وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین دانشگاه حضوری جهان است، در صورتی‌که دو دانشگاه دیگر در جهان هستند که به عنوان دانشگاه جهانی محسوب می‌شوند، اما حضوری نیستند. دانشگاه‌های برزیل و هندوستان که جزو دانشگاه‌های مجازی به شمار می‌آیند و به مانند دانشگاه آزاد اسلامی حضوری نیستند.


منادی با بیان اینکه اکنون دکتر رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: وی سابقه 6 ریاست دانشگاه تهران را پیش از این داشته‌ است. در حقیقت ریاست دکتر رهبر با چنین پیشینه‌ای از برکات دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی افزود: در این دانشگاه حدود 100 هزار نفر کار می‌کنند که اگر دولت روحانی بخواهد 100هزار شغل به وجود بیاورد، چیزی حدود 25میلیارد تومان باید بابت آن هزینه کند، اما این دانشگاه با این تعداد، شغل ایجاد کرده است.


معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: امروز دانشگاه آزاد با رتبه علمی در مقام 14 قرار دارد و اگر دانشگاه آزاد اسلامی را از رتبه‌های علمی خارج کنیم، رتبه‌‌های علمی به رتبه 27 می‌رسد. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی 131 رتبه در جهان را داراست.


رئیس واحد تهران غرب هم در این مراسم اظهار کرد: در این جشن یاد و خاطره شهید مصطفی موسوی که دو سال پیش به عنوان جوان‌ترین شهید مدافع حرم در رشته مکانیک تحصیل می‌کرد و در سوریه به شهادت رسید را گرامی بداریم.


وی ادامه داد: در این سه سالی که در خدمت دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب بودم، با کمک دیگر همکاران تلاش کردیم که بهترین فرصت‌ها را برای دانشجویان به وجود بیاوریم.


داداندیش گفت: امروز شاهد فارغ‌التحصیلی بیش از 240 دختران و پسرانی هستیم که به همراه خانواده در اینجا حضور دارند.


وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی رتبه اول تولید علم را در کشور دارد و یکی از سیاست‌های دولت این بود که بر روی بحث اقتصاد دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کنند و البته پیش‌رو هم هست.


رئیس واحد تهران غرب ادامه داد: امروزه دانشگاه در این زمینه شیب بسیار تندی در مراکز تحقیقاتی شروع کرده است.


وی بیان کرد: دانشگاه آزاد واحد تهران غرب از سال 83 تاکنون نزدیک به 13هزار فارغ‌التحصیل داشته و هم‌اکنون 15هزار دانشجو و نزدیک به 189 هیات علمی دارد.


داداندیش بیان کرد: اپلیکیشن رسانه صبح امید دیگر محصولاتی است که این واحد در بیستمین نمایشگاه الکامپ عرضه کرده است. همچنین 3 تن از اساتید این واحد در جشنواره مخترعین صاحب کسب مقام شده‌اند. این واحد همچنین نشست‌های دورهمی و کارگاه‌های کسب وکار را برگزار می‌کند.


وی در پایان با تقدیر و تشکر از تمامی دانشجویانی که در این مراسم حضور داشتند، به آنها پیشنهاد کرد که از شرافت علمی و از دانشگاهی که تحصیل می‌کنند، دفاع کنند.


بزرگترین کانون فارغ‌التحصیلی دنیا، کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی


در ادامه این مراسم، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اظهار کرد: حدود 252 فارغ‌التحصیل به همراه خانواده‌هایشان در این مراسم هستند که به همه آنها تبریک می‌گویم.


وی بیان کرد: بزرگترین کانون فارغ‌التحصیلی دنیا مربوط به کانون فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی است و جمعیت بزرگی را تشکیل داده است.


وی با بیان اینکه کانون فارغ‌التحصیلی به صورت الکترونیکی ثبت‌نام می‌کند، گفت: شما دانش‌آموختگان می‌توانید به سایت مراجعه کنید و در آنجا فهرست خدمات نوشته شده است و می‌توانید از ظرفیت‌های اشتغال استفاده کنید.


انتظامی بیان کرد: دانشگاه‌ها در دنیا تا به حال سه نسل را گذرانده‌اند، نسل اول آموزش، نسل دوم پژوهش و نسل سوم کارآفرینی است. شاخص‌های نسل اول این بوده که چقدر دانشجو درس بخواند و چه رشته‌هایی را بگذراند. از دهه 70 میلادی بحث پژوهش مطرح شد. اینکه ارزش یک دانشگاه را از تعداد پژوهش آن مشخص می‌کردند. برعکس نسل اول و نسل دوم دانشگاه‌ها، نسل سوم کارآفرین بوده‌اند. دانشگاهی که بتواند افراد کارآفرین را تحویل جامعه دهد.


معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد ادامه داد: خوشبختانه چندسالی است در دانشگاه دروس کارآفرینی به صورت اختیاری گذرانده می‌شود. توصیه من این است کسانی که این دروس را نگذرانده‌اند از طریق کانون فارغ‌التحصیلی این درس را بخوانند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته