دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 تير 1396 - 09:47
مجلس شورای اسلامی تصویب کرد

معافیت تولیدات صنایع دستی داخلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌منظور حمایت از رشد و ترویج تولیدات صنایع دستی، تولیدات صنایع دستی داخلی را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کردند.
کد خبر : 192434

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهارشنبه 14 تیر) پارلمان در بررسی طرح حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی مواد 11، 12، 13 و 14 این طرح را به تصویب رساندند.


وکلای ملت در رسیدگی به ماده 11 این طرح دولت و دستگاه‌های اجرایی ذیربط را مکلف کردند که برای تشویق و حمایت از رشد و ترویج تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی بومی و اصیل اقدامات ذیل را انجام دهند:


الف- به منظور تشویق و حمایت از رشد و ترویج تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی بومی و اصیل، نسبت به اعمال محدودیت‌های لازم برای واردات محصولات صنایع دستی از جمله وضع تعرفه مناسب اقدام کند.


ب- سقف خروج ظروف ساخته شده از نقره بدون نگین به میزان پنج کیلوگرم و زیورآلات نقره و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی تا سه کیلوگرم برای هر نفر برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور با ارائه ضمانتنامه‌های بانکی و وثایق معتبر افزایش می‌یابد. سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ‌بانک مرکزی و گمرک جمهوری اسلامی ایران بر اجرای این ماده نظارت می‌کنند و اقلام تاریخی و میراث فرهنگی تابع قوانین و مقررات خاص خود می‌باشد.


پ- از صادرکنندگان صنایع دستی در مقابل آثار منفی ناشی از نوسانات قیمت ارز حمایت نماید.


ث- گمرک جمهوری اسلامی ایران با نظر سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری نسبت به ایجاد و احصاء شناسه (کد) تعرفه‌های فرعی برای کلیه محصولات صنایع دستی کشور اقدام کند.


بر اساس ماده 12 این طرح نیز دولت می‌تواند به منظور کمک به ارتقای تحصیلی هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، کمک هزینه تحصیلی تعیین و پرداخت کند.


بر اساس ماده 13 هم همه تولیدات صنایع دستی داخلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند.


ماده 14 این طرح آیین‌نامه اجرایی این قانون ظرف مدت 6 ماه پس از ابلاغ آن از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته