دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 ارديبهشت 1394 - 17:36
با برگزاری کرسی آزاداندیشی در واحد لنجان بررسی شد

حد ارتباط دختر و پسر در شبکه‌های مجازی از منظر دین

به همت دفتر فرهنگ اسلامی واحد لنجان کرسی آزاد اندیشی با موضوع حد ارتباط دختر و پسر در شبکه های مجازی از منظر دین بامحوریت پرسش وپاسخ، به داوری حجت الاسلام عزیزاللهی استاد حوزه و دانشگاه در ساختمان شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد.
کد خبر : 19122

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان، هدف از برگزاری کرسی آزاداندیشی را تشویق دانشجویان به مطالعه و تفکر بیشتر در راستای بصیرت افزایی و نخبه‌پروری دانست و تصریح کرد: فرایند برگزاری کرسی‌ها باید به ایجاد و نهادینگی سبکی نو از تعامل گفتمانی اسلامی ـ ایرانی در محیط‌های دانشگاهی بینجامد. تعامل گفتمانی که بارزترین ویژگی های آن برجسته سازی اصول اخلاق اسلامی و سنت‌های حسنه فرهنگی در بیان نظرات و اجتناب از توهین و افترا به اشخاص است.


دکتر محسن امینی، کرسی آزاداندیشی را از سه محور مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه به سه محور پرسش و پاسخ، نقد و بررسی و نظریه پردازی تقسیم بندی می شوند؛ که دانشجویان به گونه‌ی نقادانه دیدگاه‌ها و نظریات یکدیگر را درباره‌ موضوعی خاص به چالش می‌کشند تا دیدگاه برتر، محرز گردد،


حجت الاسلام عزیزاللهی از اساتید حوزه و دانشگاه، تمایلات و غرایز را اقتضای سرشت انسان دانست و تاکید کرد: غرایز در وجود انسان امری طبیعی و غیر قابل انکار است. ولی باید هدفمند شوند و گرنه اگر تمایلات انسانی جهت دار نباشد به قول قرآن کریم از چهارپایان نیز بدتر می شوند.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حد ارتباط بین دختر و پسر در فضای مجازی اظهار کرد: از نظر اسلام در حفظ حریم ارتباط با نامحرم فرقی بین محیط واقعی و محیط مجازی وجود ندارد. البته ارتباط در فضای مجازی فی نفسه اشکالی ندارد اما در صورتی که مفسده داشته باشد و یا باعث گناه شود جایز نیست، چون شیطان وعده داده است بین دو نامحرم حاضر شود و تا آن دو را به گناه نکشد دست برندارد.


عزیزاللهی، نگرش دین مبین اسلام را نسبت به غرایز انسان عقلانی توصیف کرد و گفت: دین اسلام، نیازها و غرایز انسان را به صورت قانونمند و معقول به سوى روش هاى صحیح، راهنمایى و با هر عاملى که به شخصیت و کرامت انسان ضربه بزند، مقابله کرده است. از جمله غرایز طبیعى انسان، خواسته جنسى اوست که دین اسلام در بین مکتب هاى مختلف، روشى معتدل و معقول براى هدایت این غریزه به راه صحیح و درست ارایه کرده است.


در ادامه این نشست تعداد زیادی از دانشجویان در دو بخش موافق و مخالف نیز حول سوالات مرتبط باموضوع جلسه به اظهار نظر پرداخته و جلسه با جمع بندی داور و پاسخ به سوالات پایان یافت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته