دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به ابلاغیه بسته تولیدملی از سوی بانک مرکزی تاکید کرد

نادیده گرفتن بدهکاری‌ بنگاه‌های کوچک و متوسط برای دریافت مجدد تسهیلات بانکی

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای تحرک‌بخشی در تولید و اشتغال‌زایی بنگاه‌های کوچک و متوسط، بانک مرکزی بدهی‌های این بنگاه‌ها را که تاکنون مانع دریافت مجدد تسهیلات تولیدی آنها شده بود را برای دریافت مجدد تسهیلات، نادیده گرفت.
کد خبر : 188866

رضا رحمانی قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره ابلاغ بسته تولیدملی برای سال 96 به خبرنگار آنا گفت: مهم‌ترین هدف بسته رونق تولید، ثبات و افزایش میزان اشتغال‌زایی در چرخه‌های اقتصادی بنگاه‌های کوچک و متوسط بوده که با راه‌اندازی مجدد این بنگاه‌ها باید به این هدف بزرگ دست یافت.


وی ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتی، طرح رونق تولید ملی را به‌صورت بسته‌ای با همکاری بانک مرکزی طراحی کرده تا کالاهای تولیدی ایرانی با افزایش فروش روبه‌رو شود.


رئیس سابق کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به چگونگی اجرای این بسته، گفت: واحدهای تولیدی به دلیل ناتوانی در تامین‌مالی و سرمایه در گردش با مشکل کمبود فروش و حتی تولید دست‌به‌گریبان هستند و به‌همین‌خاطر باید به این واحدها امتیازاتی برای تولید برتر، فروش و صادرات کالای آنها کمک کرد.


رحمانی به حمایت‌های بانک مرکزی در این طرح اشاره کرد و افزود: مقرر شده تا بدهی‌های بنگاه‌های تولیدی نظیر چک برگشتی، مالیات، بیمه و ... که مانع دریافت تسهیلات از سوی بانک‌ها می‌شود، نادیده گرفته شود تا بنگاه‌های اقتصادی باردیگر با دریافت تسهیلات بتوانند تولید و اشتغال خود را آغاز کنند.


قائم مقام وزیر صنعت درباره میزان رقم تسهیلات در سال96 نیز گفته بود که 20هزار میلیارد تومان برای 10هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط لحاظ شده که در مقایسه با اعتبارات سال گذشته این طرح، 4هزار میلیارد تومان افزایش و تعداد بنگاه‌های آن نیز 2هزار و 500 واحد رشد داشته است.


معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اشتغال‌زایی و رونق تولید برای تحقق شعارهای اقتصادمقاومتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید طبق ابلاغی که بانک‌مرکزی به سایر بانک‌ها داشته تمامی بانک‌های خصوصی و دولتی به این ابلاغیه تن دهند و مانند سال گذشته نباید برخی از بانک‌ها از زیر اجرایی شدن آن شانه خالی کنند.


رحمانی تصریح کرد: وزارت صنعت درصدد آن است که در گام بعدی این طرح، پس از محرز شدن پیشرفت 60درصدی واحدهای نیمه تمام صنعتی، تسهیلات نوسازی و بازسازی را با اعتبار 10هزار میلیارد تومانی را به این واحدها تخصیص دهد.


لازم به ذکر است که محسن صالحی‌نیا معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر ابلاغ بسته تولیدملی برای سال 96 را از سوی ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی در نشست خبری خود اعلام کرده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته