دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1396 - 14:27

مطهری: توافق امروز فراکسیون‌ها، برای رأی اعتماد بهتر به وزرا بود

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره علت توافق و اجماع با فراکسیون‌های دیگر برای انتخابات امروز هیات رئیسه مجلس گفت:‌ خواستیم بن‌بست بشکند و این توافق مقدمه‌ای باشد برای رأی اعتماد بهتر به وزرا.
کد خبر : 184091

به گزارش خبرنگار سیاسی آنا، علی مطهری در حاشیه صحن علنی امروز – چهارشنبه 10 خرداد در جمع خبرنگاران درباره اعتراض‌ها نسبت به انتخابات امروز هیات رئیسه مجلس گفت: این نشان می‌دهد برخی از این فراکسیون‌های سه‌گانه رفتار فراکسیونی از خود نشان نمی‌دهند و به تعهد فراکسیونی و توافق عمل نکرده‌اند.


وی ادامه داد: البته نمایندگان همواره تا حدی به توافقات فراکسیونی پایبندند و تا حد دیگری نظرات شخصی خود را اعمال می‌کنند. به هر حال این طبیعی است و در تمام دوره‌های انتخابات هیات رئیسه رخ داده و امر غیر طبیعی به نظر نمی‌رسد.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه چگونه شما برای ارائه لیست مشترک به فراکسیون ولایت اعتماد کردید، گفت: ما سعی داشتیم بن‌بست بشکند و حتی‌المقدور توافق انجام بگیرد تا مقدمه‌ای باشد برای رأی اعتماد به وزرا تا آن جلسات با اختلاف کمتری پیش برود و شاهد همکاری بیشتری با دولت باشیم.


مطهری ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتیم این توافق بر سر انتخابات هیات رئیسه با ارائه لیست مشترک مقدمه‌ای برای این حرکت باشد.


نماینده تهران با اشاره به اینکه بنده خودم پیشنهادی برای رقابت بر سر هیات رئیسه با گزینه‌های فراکسیون‌های دیگر داشتم، گفت: پیشنهاد دادیم بر سر نواب رئیس رقابت داشته باشیم اما برای 9 نفر دیگر لیست یکسانی ارائه کنیم.


مطهری با بیان اینکه نمی‌توان رفتار امروز نمایندگان و رأی دادن به گزینه‌های فراکسیون‌های دیگر را عهدشکنی خواند، گفت: همواره لیست مشترک در انتخابات‌ها رأی نمی‌آورد.


نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره چگونگی توافق با سه فراکسیون بر سر گزینه مشترک برای ریاست مجلس گفت: قرار بر این بود که بر سر ریاست مجلس و کرسی‌های دیگر هیات رئیسه توافق و اجماع صورت بگیرد و بر سر نواب رئیس رقابت شود و این را سه فراکسیون پذیرفتند اما در عمل برخی از نمایندگان سلیقه شخصی را در آن دخالت دادند.


مطهری در پاسخ به پرسشی درباره علت عدم رأی نمایندگان به گزینه اهل سنت و زنان برای حضور در هیات رئیسه گفت:‌ یک زن و یک اهل سنت در فراکسیون امید برای حضور در هیات رئیسه رأی آوردند و یک نماینده اهل سنت نیز در فراکسیون مستقلین رأی آورد اما مجموع نمایندگان در صحن علنی به آنها رأی ندادند که این اتفاقی طبیعی است.


وی در پایان در پاسخ به خبرنگاری درباره اینکه آیا عهدشکنی و عدم تحقق اجماع امروز برای انتخابات هیات رئیسه چقدر می‌تواند بر رأی اعتماد به وزرا خطرناک باشد، گفت:‌ نه، چنین تصوری نمی‌کنم. همین میزان توافقی که برای امروز انجام گرفته بود می‌تواند مقدمه‌ای برای رأی اعتماد به وزرا باشد و قطعا در آنجا همکاری‌های بیشتری با هم خواهیم داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته