آسیبشناسی مدیریت داخلی کشور با ورود علمی و راهبردی دانشگاهیان و نخبگان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در این نشست که به همت گروه آموزشی دکتری تخصصی مدیریت رسانه و با همکاری انجمن اقتصاد شهری ایران برگزار شد؛ تاکید مقام معظم رهبری به مقوله اقتصاد مقاومتی و تکرار آن در نامگذاری چندسال متوالی را نشان از اهمیت وافر این موضوع در کشور دانست که متاسفانه هنوز بدان دست نیافته ایم و باید با تلاشی مضاعف برای تحقق آن اقدام کنیم.
اسدالله عسکراولادی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، مقصود از این مهم را بی نیازی از دیگر کشورها و خودکفایی داخلی دانست و خاطرنشان کرد: «اگر ترکیب اقتصاد مقاومتی را تفکیک الفبایی کنیم حرف «الف» به معنای اعتماد به نفس داشتن «ق» به معنای قدرشناسی از داشته هایمان «ت» داشتن تجربه و «الف» اتکا به خدا برای اینکه بتوانیم بگوییم که درمحضر او هستیم و حرف «ص» به معنای صبر و مقاومت مقابل ناملایمات است و در نهایت «د» به معنای جمع بندی داشته ها است.»
رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با توجه به ظرفیت غنی و پتانسیل های بالای کشور ایران از لحاظ طبیعی و استراتژیک خواستار آسیب شناسی مدیریت داخلی کشور و ورود علمی و راهبردی دانشگاهیان و نخبگان بدین موضوع مهم شد.
وی با قدردانی از مجریان برگزاری این نشست تخصصی و بویژه اساتید و دانشجویان مدیریت رسانه واحد دماوند در توجه به این مهم، کوچک سازی دولت، تقویت تولید برای صادرات، توجه بیش از پیش به اصل 44 قانون اساسی بهره گیری از توان بخش خصوصی در اقتصاد کشور و مردمی کردن اقتصاد را در کنار مبارزه با فساد و جذب سرمایه گذاری خارجی و فرهنگ سازی برای تولید داخل را از جمله مهمترین راه های برون رفت از وضعیت حاضر برشمرد.
سید محسن طباطبایی مزدآبادی دبیر انجمن علمی اقتصاد شهری ایران نیز از اهمیت رشد و توسعه پایدار در دستیابی به رشد اقتصادی سخن گفت و اظهار کرد: رشد و توسعه شهری در دنیای کنونی از گذرگاه توسعه پایدار می گذرد و از همین روست که در مطالعات کنونی حوزه شهری ما شاهد برجسته شدن شاخص های توسعه پایدار اعم از شاخص های طبیعی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی هستیم.
وی با اشاره به تاثیرگذاری عوامل متعدد بر توسعه اقتصادی شهرها گفت: عواملی همچون نرخ اشتغال، وجود SME ها، اقتصاد محلی، بازارهای محلی، سطح رفاه، میزان مالیات و موسسات مالی و حمایت های مالی عوامل هستند در دستیابی به توسعه پایدار تاثیر گذار هستند.
طباطبایی با توجه به نقش اقتصاد مقاومتی در دستیابی به توسعه پایدار گفت: با وجود شرایط فعلی اقتصادی و وضعیت پیش آمده در جهان، می توان بدان به عنوان فرصتی مغتنم برای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده کرد.
دکتر حمیدرضا حسینی دانا عضو هیأت علمی و مدیر گروه دکتری تخصصی مدیریت رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند نیز به ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از سوی این گروه آموزشی و انجمن علمی دانشجویی مدیریت رسانه و ارتباطات واحد دماوند از ابتدای سال جاری پرداخت و تحقق شعار سال رهبر معظم انقلاب در سال جاری را از اولویت های اقدامات علمی این گروه برشمرد.
این نشست علمی با ارایه مقالات استادان، پژوهشگران و دانشجویان دکتری تخصصی مدیریت رسانه با محوریت راهکارهای تحقق شعار سال ( اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال)، همچون: « راهکارهای اقتصادی رسانه ها در ارتقای تولید ناخالص داخلی و اشتغال فارغ التحصیلان» از سوی دکتر حمیدرضا حسینی دانا؛ «نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی مهدی عسگری؛ «اقتصاد مقاومتی؛ مبانی نظری، تعاریف و ویژگی های مقاومت اقتصادی» از سوی حسین فهیمی تبار؛ «نقش فرهنگ و هنر در توسعۀ اقتصاد ملی» از سوی آرزو حسینی اقبال؛ «نقش کارکردی رسانه ملی در اقتصاد مقاومتی» از سوی رسول زارعی؛ « نقش شبکه های اجتماعی در رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی» از سوی منیژه حیاتی؛ « سهم رسانه در تولید ناخالص ملی» از سوی ساراعلیاری- بهنام اسلامیه - علی روحی و «نقش، کارکردها و ابزارهای رسانه ملی در تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» از سوی ساناز منظم قلعه جوقی ادامه و با پرسش و پاسخ حاضران با ارایه دهندگان مقالات خاتمه یافت.
این نشست با حضور جمعی از دانشجویان فعال دکتری مدیریت رسانه این واحد دانشگاهی در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران برگزار شد.
انتهای پیام/