دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ماجرای «چوپان» و «پیرزنی» که خیّر مدرسه‌ساز شدند

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور، ماجرای چوپان و پیرزن فقیری که در خراسان، خیّر مدرسه‌ساز شدند را تشریح کرد.
کد خبر : 178732

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از ایرنا، محمدرضا جعفری مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اینکه خیرین در جشنواره‌های مختلف به جامعه معرفی می‌شوند، اظهار داشت: خیرین باید به جامعه معرفی شوند تا الگویی برای دیگران باشند.


وی افزود: تمام خیرین مدرسه ساز الزاماً افراد ثروتمند نیستند و با توجه به علاقه‌مندی خودشان در این راه گام بر می‌دارند.


جعفری با اشاره به روایت یکی از خیرین در استان خراسان رضوی گفت: یک چوپان در استان خراسان رضوی وجود دارد که فرزندان او دچار بیماری تالاسمی هستند و به شدت نیازمند است، اما این چوپان در یک تصادف یکی از فرزندانش را از دست داد و با پولی که بعدا دریافت کرد، در راه مدرسه سازی گام برداشت و این در شرایطی است که می‌توانست از آن مبلغ برای درمان و زندگی بهتر استفاده کند.


مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور به فرد دیگری که با یک از خودگذشتگی در راه مدرسه‌سازی وارد شده است اشاره و خاطرنشان کرد: پیرزنی در خراسان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است و خانه محقری داشت؛ وی در حادثه‌ای فرزند خود را از دست می‌دهد و بابت پولی که به واسطه فرزند از دست داده شده دریافت می‌کند، مدرسه می‌سازد.


وی افزود: البته هستند دانش‌آموزانی که با پول‌های قلک خود و یا فرهنگیانی که در این راستا در امر مدرسه سازی گام بر می‌دارند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته