دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد

بهره‌مندی بیش از 23 هزار بنگاه کوچک و متوسط از تسهیلات بانکی در قالب طرح رونق

در قالب طرح رونق تولید بیش از 23 هزار بنگاه کوچک و متوسط از طریق سامانه بهین یاب و بخشی به طور مستقیم از تسهیلات بانکی ، در داخل و خارج از شهرک های صنعتی بهره مند شدند.
کد خبر : 170984

به گزارش گروه اقتصادی آنا از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران،‌ علی یزدانی با بیان اینکه شرایط برای حضور سرمایه گذاران تسهیل شده گفت: مشوقهای مناسبی برای سرمایهگذاری نخبگان، ایثارگران و شرکتهای دانش‌بنیان درشهرکها و نواحی صنعتی در نظر گرفته شده است.


مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اولویت این سازمان را ایجاد اشتغال برشمرد و گفت: هر واحدی که در کمترین زمان اشتغال بیشتری ایجاد کند مشوق بیشتری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.


یزدانی در خصوص ایجاد رونق در صنایع کوچک کشور به اجرای موفقیت آمیز طرح رونق اشاره و خاطرنشان کرد: برای راه‌اندازی بنگاههای که با مشکل روبه رو بودند، ابتدا پروندههای آنها در کارگروه پایش مطرح و سپس استانداران در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید پس از بررسی لازم، واحدهای صنعتی را به بانکها معرفی میکردند که پس از انعقاد قرارداد با بانک‌ها، کارگروه نظارت بر جذب بر این بنگاه‌ها نظارت به عمل می‌آوردند.


یزدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بیش از 137 هزار هکتار وسعت اراضی شهرک های صنعتی است که در مازندران این میزان به هزار و 930 هکتار می‌رسد، تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی توسعه شهرکهای صنعتی شرق مازندران، بیش از ۵۵ درصد به وسعت شهرکها و نواحی صنعتی استان جهت توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار اضافه میشود.


وی این اقدام را گام مهمی برای فراهم شدن زیرساختهای لازم برای توسعه صنعتی استان، کمک به محیط زیست و ایجاد اشتغال برای جوانان وعلاقه مندانی برشمرد که می‌خواهند سرمایهگذاری کنند .


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در این شهرکها اراضی مورد نیاز برای سرمایهگذاری وجود نداشت که با این پروژه این اتفاق امکانپذیر می‌شود.


یزدانی در ادامه با اشاره به اینکه در توافق با بانکزمین عملیات اجرایی شهرک صنعتی بهشهر 2 به طور رسمی آغاز می شود، اظهار کرد: امیدواریم در کمترین زمان احداث زیرساخت ها آغاز شود تا هر چه سریعتر به افرای که آماده سرمایه گذاری هستند واگذار شود.


وی با بیان اینکه 165 هکتار وسعت اراضی در شهرک صنعتی بهشهر 2 در دو فاز یک و دو است و همه زیر ساخت لازم را نیز دارد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این شهرک، بزرگترین شهرک مازندران و یکی از بزرگترین شهرک صنعتی کشور محسوب می شود.


یزدانی با اشاره به اینکه در مازندران 195 واحد در داخل شهرک ‌ها، با حدود 176 میلیارد تومان نزدیک به 45 درصد از منایع سال گذشته به بخش تولید در حوزه صنعت و کشاورزی تخصیص داده و در داخل شهرک های صنعتی جذب شد، خاطرنشان کرد: امسال در داخل شهرک‌ها هیچ افزایش قیمتی به عنوان حق انتفاع صورت نمی‌گیرد و در تعدادی از آنها تنها به میزان 10 درصد قیمت افزایش می‌یابد.


وی در پایان با اشاره به آغاز فعالیت ساخت و ساز4031 قرارداد جدید در شهرکها و نواحی صنعتی تصریح کرد: امسال در قالب 6 پروژه برای 136 هزار نفر اشتغال جدید در شهرک ها و نواحی صنعتی از طریق تکمیل طرح های در دست ساخت و ساز ، افزایش ظرفیت واحدهای فعال ، راه اندازی واحدهای راکد و ... ایجاد می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته